24-vuotiaana naimisiin?
Mitä sanotte? Yhdessä vajaa kolme vuotta, lähes sama aika avoliitossa, samanikäinen mies töissä ja minä opiskelija osa-aikatöissä.
Kommentit (11)
kun sanoin tahdon tuolle ukolleni! en kyllä ollenkaan ajatellut mitä muut sanovat vaan ainoastaan sitä miltä minusta itsestäni tuntuu :)monet kyllä sanoivat ettei meidän juttu tule koskaan kestämään mutta tässä sitä ollaan vielä 12-vuodenkin kuluttua :)
kuuntelet vain itseäsi etkä ketään muuta :)
Kyllähän sitä monet ihmiset menevät tuon ikäisenä naimisiin, samoin jotkut 23-vuotiaana, tai 25-vuotiaana, tai tai tai... Mikä juuri tuossa iässä on sinua niin kovasti mietityttävää?
me olimme 22 kun menimme naimisiin, yhdessä silloin oltu 4 vuotta, nyt tulee 7 hääpäivä ja edelleen onnellisesti yhdessä =) lapsia 2
Kaveripiirissämme ei taida olla yhtään alle kolmekymppistä avioitunutta. Siitä syystä ehkä meihin kohdistuu suuri paine, nimenomaan olla avioitumatta vaikka oma päätös se tietysti on.
Tuntuu että nykyään katsotaan muutenkin kieroon jos edes haluaa nuorena naimisiin.
t:ap
26 kun mentiin naimisiin. Jos susta tuntuu, että mies on sull eoikea, niin en tossa teidän ikä- tai muussa tilanteessa näe mitään estettä avioliitolle.
Olin itse 22v mennessäni naimisiin, ja ystäväpiirissä on paljon samanikäisenä ja nuorempanakin avioituneita. En osannut ajatella 24-vuotiasta mitenkään erityisen nuorena naimisiinmenijänä.
En kyllä oikein ymmärrä, miksi muiden mielipiteen pitäisi vaikuttaa siihen, milloin TE menette naimisiin...
Mä olin 21 kun menimme mieheni kanssa naimisiin. Jos olette varmoja siitä, mitä teette, niin suosittelen ehdottomasti, kannattaa mennä naimisiin!
Koska eikö keski-ikä juuri huitele jossain kolmenkympin tienoilla? Vaikka tilastot on aina tilastoja.
Kaveripiirissämme yleinen käsitys on että jos nyt naimisiin on aivan pakko mennä, niin sitten 30+ -vuotiaana ja vähintään vuosikymmenen seurustelun jälkeen. Tuntuu järjettömältä! Ja kyllä, tällainen asia vain hiertää kun tulee puheenaiheeksi ystäväpiirissä, joka on aika liberaali ja boheemi. Avioliittoa arvostellaan kovin sanoin vanhakantaiseksi ja whatnot. Kyllähän siinä sitten miettii haluaako leimaa otsaan vaikka itse olisi valmis.
Kaveripiirissämme ei taida olla yhtään alle kolmekymppistä avioitunutta. Siitä syystä ehkä meihin kohdistuu suuri paine, nimenomaan olla avioitumatta vaikka oma päätös se tietysti on. Tuntuu että nykyään katsotaan muutenkin kieroon jos edes haluaa nuorena naimisiin. t:ap
Mun mielestä on "epänormaalia" lykätä tuollaiset asiat yli 3-kympin iän.
Näytätte kieltä niille, joilta ihmetystä saatte osaksi.
me menimme naimisiin 23-vuotiaina opiskelijoina seurusteltuamme 3 vuotta, olemme kaveripiirimme nuorimpana naimisiin menneet. Ikää on nyt 32 ja edelleen ollaan onnellisesti naimisissa :)
ettekä niin kuin teidän kaverinne tekevät!
Mielestäni 24 v. ei edes ole mitenkään liian nuori avioitumaan. Lapsia ei myöskään ole pakko heti alkaa tekemään, vaikka menisi naimisiin, jos ei halua.
Itse menin naimisiin 26 v. ja eka lapseni syntyi 27 v:na. Siskoni meni naimisiin 24 v., eikä hänellä ole vielä lapsia, vaikka hänellä on ikää nyt 27 v. Kyse ei siis ole siitä, että siskoni ja hänen miehensä eivät saisi lapsia, vaan siitä, että he eivät ole vielä halunneet lapsia.