Minkä ikäisenä annatte teininne olla yötä tyttö-/poikaystävän luona?
Kommentit (26)
tuoda tyttöystävän yökylään (tyttö on 19v) ja poika on ollut tytön kotona.
Ja siitä pojasta, onko luotettavan oloinen ja kantaako vastuuta tytön suhteen. Teiniseksille en halua tarjota tiloja. Mitä vanhempia olisivat, sen parempi. Mieluiten en olisi missään tekemisissä lasteni seksielämän kanssa, se ei niinku kuulu mulle. Ja alaikäisen kohdalla katson tehtäväkseni suojella sydänsuruilta ja teiniraskauksilta.
minusta se ei ole kiini pelkästään iästä vaan ennen kaikkea siitä, miten järkeviä ja vastuuntuntoisia teinit ovat, ja toki myös siitä, kauan ovat olleet yhdessä.
Osittain samaa mieltä, mutta eri huoneilla varmistetaan, että lapset ymmärtävät heiltä odotettavan vastuuntuntoa. Poika ja tyttö eivät pääse samaan huoneeseen nukkumaan ennen kuin ovat täysi-ikäisiä ja alkavat muutenkin itsenäistymään.
Sitä en tiedä mitä muualla tekevät, mutta siihen vastuuntuntoon yritänkin antaa toimintamallia.
niin vähintään 16v pitää olla. Mutta eihän se oikeasti ole pelkästään iästä kiinni, kuten moni ymmärtää.
alaikäisten sitä harrastaa? Miten olisi itsehillintä? Seksiä vasta kun parisuhde vakaa!
Kohta varmaan ostetaan parivuodekin valmiiksi nuorten huoneisiin jos vaikka kokeilisivat jo 13v. Kyllä on tuo vanhemmuus hakusessa!
alaikäisten sitä harrastaa? Miten olisi itsehillintä? Seksiä vasta kun parisuhde vakaa!
Kyllä ne nuoret keksivät tavat harrastaa seksiä. Ei siihen yötä tarvita. Ei sitä oikein voi 16-vuotiaalta muutenkaan kieltää, sen ikäinen voi jo itse päättää omasta kropastaan ja seksuaalisuudestaan.
Miten itse ajattelit valvoa, ettei lapsesi harrasta seksiä? Siveysvyö?
Mä sain ainakin juuri 16-täytettyäni olla ulkona poikaystäväni kanssa vaikka aamu viiteen että enköhän mä olis saanu yöksikin mennä sillon, en vaan koskaan tullut kysyneeks. Mulla oli aiemmin ollut tarkemmat kotiintulo ajat, mut vanhemmat sanoi silloin syyksi että ei tarvitse olla musta huolissaan kun tietää kenen seurassa olen. Kyllä, poikaystävä oli pitkä nuorimies 17-v.
Hmm... 13-vuotiaana olin poikapuoleisen kaverin luona yötä.
poika oli 15v5kk ja tyttö 14v 7kk.
Poika oli tyttökaverinsa (eri tyttö) luona ekaa kertaa yökylässä 16,5-vuotiaana, tyttökaveri oli tasan 16v. Ovat edelleen yhdessä ja heille on tulossa esikoinen helmikuussa. Ovat nyt 18,5 ja 19v. Asuneet vuoden yhdessä.
Meillä ei ihan vielä ajankohtaista, joten aika näyttää, miten suhtaudun mahdollisiin yökyläilyihin.
Kun omat on niin pieniä vielä,4 ja 1vee...Mutta on tuolla 4vuotiaalla jo kuulemma tyttöystävä 8vee jonka luokse lapset menee yökylään kun synnärille on aika lähteä :)
Itse olin poikaystävän luona yö kyläilemässä 13v. ekan kerran...
Pelkkä ikä ei ratkaise, riippuu nuorista ja heidän suhteestaan.
eli sen ikäinen saa yöpyä. Meille ei kyllä tuoda yökylään :-D
Riippuu siitä, minkälainen lapsi on. Jos hän ei ole "villi" ja ei ole jäänyt esim. Juomisesta tai mistään muusta tyhmästä kiinni ja suuripiirtein voisi sano kunnolliseksi ja kypsäksi nuoreksi, niin tottakai antaisin mennä. Mutta seurustelun on täytynyt kestää vähintään 6kk-12kk, että on hieman tullut vakuuttuneeksi siitä ettei poikakaan ole mikään player-huligaani joka tähtää suoraan tytön jalkoväliin ja jättää parin kuukauden seurustelun jälkeen. Sitäpaitsi, yleensä nuoret haluavat mennä myös siksi yöksi kumppaninsa luo, että saa yöllä valvoa ja "hellyytellä" toisen kanssa + nukkua kainalossa ja vaikka katsoa elokuvaa ja nauraa. Yö ei välittömästi tarkoita sitä, että pitäisi heti harrastaa seksiä. Itse ainakin luotan lapsiini, jos he ovat kunnollisia ja järkeviä ja osaavat ottaa vastuun asioista. Ja sellaset periaatteet kuin "ei ennen täysi-ikää voi mennä yöksi!" ovat naurettavia...kaikki ei ole niin mustavalkoista.
Sain mä munaaki, äiti ei tienny mitää! Hih =)
Olen 23-vuotias. Kun olin yläasteella, tiesin monien kavereiden harrastaneen seksiä poika- ja tyttöystäviensä kanssa, vaikka vanhemmat eivät antaneet lupaa yökylästelyyn.
Ei nuoret tarvitse seksiä harrastaakseen sänkyä tai yötä. Tuntuu ihan naurettavalta, että jotku vanhemmat uskovat voivansa estää nuorten seksin kieltämällä yökylästelyt.
Ja siitä pojasta, onko luotettavan oloinen ja kantaako vastuuta tytön suhteen. Teiniseksille en halua tarjota tiloja. Mitä vanhempia olisivat, sen parempi. Mieluiten en olisi missään tekemisissä lasteni seksielämän kanssa, se ei niinku kuulu mulle. Ja alaikäisen kohdalla katson tehtäväkseni suojella sydänsuruilta ja teiniraskauksilta.
että ei halua olla tietoinen lapsen seksielämästä. ja tämä tulkitaan aina väärin. siis kerron kyllä seksin vaaroista ja hyvistäkin puolista. seksi ei ole siis tabu. mutta en mä halua aktiivisesti olla tietoinen mun lapsien seksistä. kuten en kenenkään muunkaan. jos niillä on asian suhteen jotain sydämellään niin tietenkin saa tulla puhumaan avoimesti. (ahdistelua, hyväksikäyttöä, raiskaksia, raskaus...)
mieluisinta tietenkin olisi, etteivät alottaisi kokeiluja turhan teineinä ja sattumanvaraisten kumppanien kanssa. ite olin 18 enkä koe kyllä olleeni mitenkään vanha tai odottaneeni liian pitkään.
en haluais kuulla mitään seksinharrastusääniä lapseni huoneesta. en yöllä sen enempää kuin päivälläkään. eli komppaan: mieluiten en ole tekemisissä lapseni seksielämän kanssa.
Voi herranjumala nuori saa itse päättää, milloin menettää neitsyensä..... Jos hän menee ilman lupaa, mitä teet? Soitatko poliisit? :D
Kun mä menetin neitsyyteni olin 14v, osasin huolehtia ehkäisystä :) sen ikäisenä oli poikaystäväkin yötä ja ihan vieressä nukkui.
Omalla pojallani on ollut tyttöystävä yökylässä, on nyt 15. Pidin luennon ehkäisystä ja ostin pojalle kumeja ja painotin niitä käyttämään. Pyytää ostamaan lisää tarvittaessa jne :)
Niin, minkäs ikäisinä mammat itse ovat aloittaneet petipuuhat? Veikkaanpa, että melko nuorena monikin. Onkos tämä nyt sitten sitä kaksinaismoralismia, että omilta lapsilta kielletään rakkauden ilot täsyikavuiseksi saakka, vaikka itse onkin niistä nauttinut?
Kuika moni mamma menetti neitsyytensä ei-yöaikaan? Päivällä tai illalla ennen kotiintuloaikaa?
tuo on kyllä perätön väite, ellei ole niin voit varmasti osoittaa tuon todeksi