Kauanko raskaaksitulo keskimäärin kestää noin 30-vuotiaalla naisella?
Jos kyseessä perusterve nainen ja elämäntavat kunnossa, eikä miehelläkään vikaa siittiöissä?
Missä vaiheessa alkaisitte huolestumaan, jos vauvaa ei kuuluisi? 6 kk? 9 kk? Vuosi?
T: kolmekymppinen vauvakuumeilija :)
Kommentit (53)
n.kolme kuukautta, toisella kerralla neljä vuotta myöhemmin yhdestä kerrasta kun kondomi "jäi" laatikkoon.
ja toista yritettiin 9kk ennen ku tärppäs. Ikää oli alle 30v ku ekaa alettiin yrittään.
teillä tiedossa jotain raskaaksituloa hidastavia tai siihen vaikuttavia asioita ennen yritystä?
Ap
Molemmilla oli aiemmasta liitosta lapsi eikä ongelmia. Jostain syystä vain tuon ekan alulle saattaminen kesti.
ekasta kesti n.8-9kk.
sitten n.3-6kk kolme raskautta jotka päättyivät ikävästi. viides raskaus alkoi 2kk edellisen mentyä kesken.
ja siis ikää plus 20 molemmilla.
Silloin olin vasta 23v. Toinen lapsi sai alkunsa toisesta tai kolmannesta kierrosta. Silloin olin 25v.
Nyt olen 32v ja päätettiin huhtikuussa aloittaa kolmannen yritys. Ajattelin että jos syksyllä olen raskaana niin kaikki on mennyt tosi hyvin mutta ajattelin että hyvinkin mennä kauemmin. No nyt rv 14+3, ekasta kerrasta tärppäsi.=)
Minä olen alkanut kauheasti pelkäämään, että jos emme mieheni kanssa koskaan saakaan lapsia.
Tulin talvella raskaaksi yhdestä ehkäisemättömästä kerrasta. Se oli täysi yllätys!
Se raskaus meni kuitenkin kesken aivan alussa.
Sen meillä on ollut kaksi yrityskiertoa, mutta vielä ei ole tärpännyt.
Ap
aloitettiin yritys kun olin 29-v, vauva saatiin kun olin 38-v.
eka tärppäs heti pillereiden pois jätön jälkeen, mutta meni kesken. 7kk meni ennen kuin tulin uudestaan raskaaksi ja nyt on rv29 menossa.
Nyt 1 v 8 kk yritystä takana. Mies kunnossa. Syksyllä tulossa mulle tarkemmat tutkimukset.
Kolmatta (33v.) sai sitten jo tehdä, tärppäs "vasta" toisella kierrolla.
meillä se vei ehkä 25minuuttia. ;)
Tuolla tietoa yleensä raskauden alkamisesta. http://metku.net/~pesu/raskaudenalkaminen.php
Minulla raskaudet ovat aina alkaneet 1 - 3 kuukauden yrityksellä, mutta sehän on kovin pienestä kiinni.
yrittämään, kun olin 28 ja lapsi saatiin syllin aika tasan kolme vuotta myöhemmin.
puolen vuoden kuluttua ehkäisyn lopettamisen jälkeen puolet on raskaana.. en tiedä onko tarkempia tilastoja. ikää 32v
lääkerissä että keskimäärin vuoden (olin kolmekymppinen).
Meillä kesti sitten 6kk.
2 ensimmäistä ekasta ja tokasta kierrosta vähän yli parikymppisenä.
50 % raskautuu 3 kk:n sisällä
Ei pidä paikkaansa. alle 20% tulee raskaaksi 3kk sisällä - jos ei ole ennen synnyttänyt..
50 % raskautuu 3 kk:n sisällä
Ei pidä paikkaansa. alle 20% tulee raskaaksi 3kk sisällä - jos ei ole ennen synnyttänyt..
Eli tässä voimme ihan rauhassa odotella loppusyksyyn asti, ennen kuin kannattaa alkaa hermoilemaan koko asiaa.
Nyt kun mietin, niin olisimme voineet aloittaa yrityksen jo hieman aiemmin...
Koko nuoruusajan joka tuutista tuli pelottelua kuinka helposti voi tulla raskaaksi, ja kuinka pitää muistaa ehkäisy.
Lapsettomuudesta, ja siitä kuinka todennäköisesti ihmiset saavat lapsia, ei kouluaikoina juuri puhuttu.
Ap
Tulin 30v että 34v raskaaksi kummallakin kerralla toisesta kierrosta eli miltei heti.