Olen huono äiti. Lopetin imetyksen kun lapsi 3 kk.
Olen pohjattoman masentunut ja väsynyt. Joka kerran imetys sai minut itkemään ja tuntemaan oloni todella yksinäiseksi.
Kommentit (5)
ole! imetys ei ole äitiydenmitta!!
niin on kaikkien neljän kanssa mun imetys loppunut tuohon 3 kk.on vaan maito loppunut. enkä taatusti ole huono äiti!
itse tein saman virheen, syyllistin itteäni ku en jaksanut taistella vauvan kanssa että imetys olisi alkanut onnistua. lopetin täysin 2 viikon yrittämisen jälkeen. olin niin väsynyt, masentunut ja vihasin imetystä hetki hetkeltä enemmän. pumppasin maitoa vielä varmaan viikon, mutta väsyin siihenkin. nykyään lapsi täysin korvikkeella ja on kohta 7 viikon ikäinen.
syyllistin aikani itteäni, sitten ymmärsin, että parempi lapselle, että minä jaksan olla ilonen ja touhuta hänen kanssaan, mitä että minä vaan itken ja raivoan, en jaksa välittää lapsesta ja väkisin imetän.
Kun lopetin imetyksen, elämä alkoi pikkuhiljaa helpottaa, enkä kyllä ole päätöstäni katunut kunha asian yli pääsin. hyvin on lapsi kasvanut korvikkeellakin.
et ole sinäkään huono äiti, parempi että sinä jaksat, elä syyllistä itseäsi imetyksen lopettamisesta! ei lapsesi varmasti koskaan tule sinua siitä syyllistämään ettet ole häntä imettänyt.
Voimia ja aurinkoista kesää sinulle ja lapsellesi.!
On ihan hyvä aika, siinä vauva ehtii jo saamaan vastustuskykyä eikä vatsa ole enää niin herkkä korvikkeelle. Ei se imetys aina ole niin helppoa ja mene kuin oppikirjoissa. Joskus on parempi luovuttaa ja keskittyä olennaiseen, eli omaan ja vauvan hyvinvointiin. Saatko nukuttua tarpeeksi?
Miten sitovaa imetys on? Aina vain puhutaan sen ihanuudesta ja tarpeellisuudesta?
Minulla on onnistunut imetys, mutta toisinaan ajatus tämän jatkumisesta ahdistaa kovasti. Se että olisin vauvaan kytkettynä 6kk kuulostaa pelottavalta. En tahdo ajatella asiaa niin pitkälle. Olen päättänyt ottaa päivän kerrallaan ja jatkan tätä tasan niin kauan kuin hyvältä tuntuu. Minulla vauva vasta vajaa 2kk ja toisinaan tosiaan tunnen itseni tosi yksinäiseksi ja kotiin sidotuksi, vaikkakkaan itse imettäminen ei ahdista.
Et ole ap huono äiti vaan paras äiti lapsellesi. Lapselle on tärkeää että myös äiti jaksaa iloita vauvasta ja nauttia hänestä monella muulla tapaa.
minä lopetin imetyksen 2 viikon jälkeen koska inhosin sitä ja se ei tuntunut hyvältä. Mutta silti olen mielestäni ollut aina paras äiti lapselleni.