Onko kellään enää kuparikierukkaa?
Mulla on kerran ollut, ja toimi hyvin. Sitten gynekologini sai mut suostumaan hormonikierukkaan (kuparinen on kuulemma ihan museokamaa), mutta otatin sen pois 6 kk jälkeen. Seksihalut katos kokonaan, mut lekuri ei uskonut että mirena voi olla siihen syy.
Nyt pitäis taas ehkäistä, mut onko kuparikierukka tosiaan museotavaraa? En ainakaan samalle gynelle enää mene.
Kommentit (9)
Toimii loistavasti, hormonimetodit eivät sovi alkuunkaan. Viva kupari!
Hormonit eivät sovi. Kolme ensimmäistä kuukautta sattui ja vuoto oli kovaa, nyt ei mitään ongelmaa.
Suosittelen!
tulin kuparikierukasta huolimatta raskaaksi. Menkatkin oli kivuliaita ja todella runsaita.
yksi, jolla on. Ihanan vaivaton ja seksihalut huomattavasti suuremmat kuin pillereitä syödessä.
koska hormoneja en halua. Eikä gyne millään tavalla moittinut valintaani.
sen kuparikierukan, jos ei mies suostu vasektomiaan.
Minkä h-tin takia jotkut gynet "pakottaa" ottamaan hormonikierukan? Silloin en tienny mitä sivuvaikutuksia sillä on. EN HALUA enää mitään hormoneja!!!
minä ilmoitin heti synnytyksen jälkeen että haluan kuparikierukan, mutta neuvolalääkäri suositteli mieluummin nimipillereitä, heti kun aloin niitä syödä alkoi jatkuva vuoto. Vaadin kuparikierukan ja siihen olen ollut tyytyväinen. Ennen raskautta söin normipillereitä ja niistä halut katosi. Enää en hormoneihin koske.
tuon laittoi YTHS:n gynekologi eikä millään tavoin kyseenalaistanut ehkäisymenetelmän valintaa.