Huijasin mieheni vasektomiaan.
Olen eroamassa mutta ylipuhuin hänet vasektomiaan sitä ennen, kertomatta eroaikeistani. Eipä tule muita perillisiä, joiden kanssa lasten pitäisi tuleva iso perintö jakaa.
Kommentit (5)
Vasektomian purku
Viime aikoina mikrokirurgisissa toimenpiteissä on tapahtunut niin huomattavaa edistystä, että aiemmin pysyväksi luullun sterilisaation (siemenjohdinten katkaisu eli vasektomia) purkaminen on nyt mahdollista. Vasektomian purku, jossa kirurgisesti poistettu siemenjohtimen osa korjataan, on nimeltään vasovasostomia. Toimenpide on melko nopea ja kestää yleensä enintään 3 tuntia. Myös muiden (esim. tulehdusperäisten) siemenjohdintukosten kirurginen korjaus on usein tehokas keino hedelmällisyyden palauttamisessa.
Vasektomian purku tehdään polikliinisesti. Leikkauksen jälkeen potilaille annetaan kipulääkettä ja antibiootteja, ja töihin paluu on mahdollista muutaman päivän kuluttua. Potilaita kehotetaan käyttämään kiveksiä tukevia alushousuja ja välttämään siemensyöksyjä ja painavien esineiden nostamista seuraavien 2 viikon ajan.
Leikkauksen jälkeiseen hoitoon kuuluu myös paranemisprosessin huolellinen seuranta sekä 6–8 viikon kuluttua aloitettavat, kuukausittain tehtävät siemennesteanalyysit, joilla tutkitaan siittiöiden lukumäärässä ja liikkuvuudessa tapahtuneita muutoksia. Raskauden todennäköisyys vasektomian purkuleikkauksen jälkeen riippuu monista tekijöistä:
Vasektomian jälkeen kulunut aika
Siemenjohtimissa olevan nesteen laatu leikkauksen aikaan (riippumatta siitä, onko siinä siittiöitä vai ei)
Kaikki naista koskevat tekijät
Olosuhteista ja vasektomian jälkeen kuluneesta ajasta riippuen raskauden todennäköisyys voi olla jopa 76 %.
en usko että se heti löytää äidiksi haluavaa naista, ja kun leikkauksesta on useampi vuosi, on hedelmällisyys epätodennäköisempää.
paksuksi toheloimalla jotain baarista iskemäänsä panoa vaan lapsi on sitten tarkasti harkittu ja suunniteltu asia.
Mitenkä joku huijataan sterilisaatioon??? Mies tai nainen? Ei kai kukaan suostu moiseen jos kuvittelee joskus vielä haluavansa lapsia....
Operaatio tehdään kun on täysin varmaa, että muksu luku on täynnä. Mulla esim. on viisi muksua ja olen varma etten niitä enää lisää halua. Eikä tähän mitenkään vaikuta vaikka eukko jättäisi huomenna.
Uusi emäntä hyväksyy tämän jos minusta miehen haluaa. Jos ei kelpaa niin ei sitten...
eli olet provoaja.