Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sisareni, lapseton sanoi testamenttaavansa

Vierailija
03.07.2011 |

omaisuutensa jollekkin järjestölle ja seurakunnalle. Siis ettei sisarusten lapset saa mitään, eikä muutkaan kun hän kuolee. Miten tuohon nyt suhtautuisa? tietysti hän saa tehdä mitä haluaa omaisuudellaan.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelee, että pärjäätte niin hyvin, ettei hänen rahojaan tarvita. Ja jääkö häneltä nyt kuitenkaan niin paljoa?

Vierailija
2/19 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytti vielä tekopyhässä jeesustelupuheessa kliseistä "lapsissa on tulevaisuus" ja kaverinsa yh (erikoislääkäri, joka hankkinut yksin lapsensa). Meinasin kysyä, et unohditko pienipalkkiasen veljesi perheen lapset, mut pidin sitten suuni kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ihmeessä kukaan puhuu testamentistaan yhtään mitään?

Hänhän on voinut tehdä testamentin, mutta sitä voi aina muuttaa tai jopa tuhota (eli käytännössä kuolla ilman testamenttia).

Oma on valintansa. Kukin tekee niin kuin lystää.

Vierailija
4/19 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytti vielä tekopyhässä jeesustelupuheessa kliseistä "lapsissa on tulevaisuus" ja kaverinsa yh (erikoislääkäri, joka hankkinut yksin lapsensa). Meinasin kysyä, et unohditko pienipalkkiasen veljesi perheen lapset, mut pidin sitten suuni kiinni.

Ihan sama, onko teillä pieni palkka; jos ei koe lapsianne läheisiksi.

Vierailija
5/19 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista, että puhuu asiasta. Jokainen tehköön rahoilleen mitä haluaa, mutta olen aina ajatellut, että ihminen, jolla on tietynlainen pakkomielle julistaa tekemisiään ja jakamisiaan muille, on melko surullinen tapaus. Ihan kuin sittenkin olisi kyse hätähuuto: pidä minusta ja ole minulle kiltti ja nöyrä, niin ehkä sitten muistn sinuakin.

Vierailija
6/19 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun veljeni on lapseton, ja kohtuullisen varakaskin, eikä ikinä ole tullut pieneen mieleenkään, että testamenttaisi lapsillemme mitään. Miksi ihmeessä pitäisi? Minusta joku seurakunta tai kehitysapu olisi aika luonnollinen kohde testamentille, niin minäkin tekisin, ellei lapsia olisi.

Joku raja ahneudellakin.

Vierailija
7/19 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama, onko teillä pieni palkka; jos ei koe lapsianne läheisiksi.

En vaan voinut tajuta mikä tarve hänellä oli asiasta minulle mainita.

Vierailija
8/19 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...saati että sisaruksilta kannattais odottaa perintöjä.

Ahne meininki. Itse en odota perintöä edes vanhemmiltani, olen sanonut että eläkää itse ja kuluttakaa kaikki pois ennen kuin kuolette. Mä maksan vaikka loppuvuodet hoitajia ja hautajaisia sit jos omat rahat loppuu kesken koska vanhemmat maksoivat mun elämän alkutaipaleen.

Vierailija
9/19 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sekä omassa perheessäni että tuttavapiirissä on monta tällaista tapausta missä lapsettoman ihmisen perintö menee sisaruksille tai heidän lapsilleen. Sehän on normaali perintökaari. Ja kyllä itsekin olen ajatellut että mun lapseton veli saattaa jättää perintöä mun lapsille, mutta tottakai hän saa tehdä rahoillaan viime kädessä mitä haluaa eli en osaisi loukkaantua vaikka tekisi toisin.

Vierailija
10/19 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...saati että sisaruksilta kannattais odottaa perintöjä. Ahne meininki. Itse en odota perintöä edes vanhemmiltani, olen sanonut että eläkää itse ja kuluttakaa kaikki pois ennen kuin kuolette. Mä maksan vaikka loppuvuodet hoitajia ja hautajaisia sit jos omat rahat loppuu kesken koska vanhemmat maksoivat mun elämän alkutaipaleen.

niin jonnekkihan ne menee sukulaisille.

Vierailija
11/19 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuskin kuollessani on ihmeellistä omaisuutta kun olen pätkätyöläinen. Mutta testamentissani haluan määrätä ettei minun haudalleni tulla nyyhkimään kuinka helvetin hyvä se ihminen oli. Olen sanonutkin että jos ei hyvää sanaa saa eläessään niin haudallekaan on turha tulla kehumaan. Ja pappiakaan ei tarvita sillä olen eronnut kirkosta jo hetkestä ennen kuin siitä tuli muotia.

Vierailija
12/19 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On heillä omatkin vanhemmat, jotka voi aikanaan periä.

Vierailija
13/19 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hurjan viisas ratkaisu, että lapseton testamenttaa omaisuutensa hyväntekeväisyyteen. Verottajakaan ei tule siihen väliin. Hieno juttu!

Vierailija
14/19 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi pitäisi?

Vierailija
15/19 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laki antaa rintaperillisille oikeuden omiin saataviin, vaikka testamenttaaja olisi koko omaisuutensa testamentannut johonkin toiseen suuntaan...

Vierailija
16/19 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei tule yllätyksiä. Arvasi varmaan että ap ajattelee jo omaisuudenjakoa.

Vierailija
17/19 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laki antaa rintaperillisille oikeuden omiin saataviin, vaikka testamenttaaja olisi koko omaisuutensa testamentannut johonkin toiseen suuntaan...

Jep, mutta sisarusten lapset eivät ole rintaperillisiä. Jos lapseton ihminen kuolee, perivät hänen vanhempansa hänet ensin. Jos he eivät ole elossa, menee perintö sisaruksille ja vasta sitten heidän lapsilleen (ellei siis mitään testamenttia ole). Jos rintaperillisiä ei ole, voi ihminen testamentata koko omaisuutensa ihan minne haluaa.

Vierailija
18/19 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ahne ja tunteeton tyyppi kärkkyy sukulaistensa perintöjä! Sitä voi vaan miettiä. :O

Mikä tahansa kunnollinen avustusjärjestö, joka oikeasti ja luotettavasti auttaa vaikkapa tuhottua luontoa, uhanalaisia eläimiä tai ihan oikeassa hädässä olevia ihmisiä on kyllä parempi kohde varallisuudelle kuin jonkun itsekeskeisen av-mamman hemmotellut kakarat, jotka kenties valitettavasti eivät ole pudonneet kovin kauas puusta.

Ja opettele sinä yksi nyt termit oikein; rintaperillisiä eivät ole vaikkapa ne sisaruksen lapset, vain ihan omat lapset ovat niitä rintaperillisiä.

Vierailija
19/19 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun veljeni on lapseton, ja kohtuullisen varakaskin, eikä ikinä ole tullut pieneen mieleenkään, että testamenttaisi lapsillemme mitään. Miksi ihmeessä pitäisi? Minusta joku seurakunta tai kehitysapu olisi aika luonnollinen kohde testamentille, niin minäkin tekisin, ellei lapsia olisi. Joku raja ahneudellakin.

Mutta ilman testamenttia voi perintö ropsahtaa:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan