Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

eronneet! Miten juhlitte lastenne juhlia esim. rippijuhlia??

Vierailija
03.07.2011 |

Tarkoitan siis, että kutsutteko exän puolelta sukulaisia juhliin? Erityisesti te, joilla on uusi puoliso.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ex-isää, ex-äitiä, ex-setää tai ex-mummoa. Joten kyllä hänen sukulaisensa rippijuhliin kutsutaan olivat vanhemmat eronneet tai ei. Aikuiset ihmiset kyllä kestävät toisiaan yhdet juhlat, ettei tarvotse kaksia järjestää.

Vierailija
2/7 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten juhliin kutsutaan tietysti LAPSEN näkökulmasta oikeat ihmiset, eli lähimmät sukulaiset molemmilta puolilta jne.

Tämä tietysti sillä edellytyksellä, että ollaan exän kanssa sellaisissa väleissä että ylipäätään voidaan samoissa juhlissa olla.

Meillä tällaisten juhlien suunnittelukin tehdään yhdessä exän kanssa: kumpi järjestää juhlat, ja miten toinen voi tehdä osuutensa LAPSEN juhliin. Ei siis minun juhliini, vaikka ne minun kotona olisi. Ja ketä kutsutaan, mietittäisiin myös yhdessä. Ja näin on tehtykin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tuli se exäkin sen verran hyvin valittua, että ollaan kyetty säilyttämään hyvät välit ja asiat hoituvat mallikkaasti. ;)

Toki kiitos kuuluu myös osin molempien uusille puolisoille, jotka eivät millään tavoin asettele kapuloita rattaisiin.

Vierailija
4/7 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on enemmän tilaa ja kutsutaan suku molemmilta puolilta.

Lapsen juhla kyseessä, eikä siinä näy mitenkään aikuisten väliset suhteet.

Minusta aikuiset ihmiset pitää olla kykeneviä olemaan väleissä lasten vuoksi eron jälkeenkin, eikä toimivat välit kyllä haittaa itseänikään.

Vierailija
5/7 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alle vuosi ennen mun rippijuhlia. Äiti lähti uuden miehen mukaan. Juhliin pidettiin vuokratuissa tiloissa, koska kummankaan vanhemman luona ei ollut tilaa kestitä yli 60 vierasta. Juhliin kutsuttiin minulle tärkeitä ihmisiä suvun molemmilta puolilta. Eron aiheuttamat haavat olivat vielä melko tuoreita ja sen kyllä huomasi. Kuitenkin vanhempani hoitivat homman kunnialla. Äidin uusi mies ei ollut juhlissa, koska minä en halunnut. Ylppärit menivätkin sitten jo oikein mallikkaasti vanhempien yhdessä järjestäminä :)

Vierailija
6/7 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välit eksään asialliset, mutta ei tosiaan kutsu miestä tai ketään täältä heille. Poika itseasiassa pääsee ripille kuukauden päästä ja kirkkoon mennään tietysti. Sen jälkeen poika viettää rippijuhlia äidillään. Meille on kutsuttu mummu ja miehen veli perheineen kolme tuntia myöhemmin ja juhlakalu sitten siirtyy meille illaksi.

Vierailija
7/7 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omilla vanhemmillani oli riitaisa ero, eikä suvutkaan kestä toisiaan. Tosin isän puolen suku asuu kaukana, eikä ollut tulossa juhliini (900km on aika pitkä matka, ymmärrän täysin). Kirkossa oli sekä äiti, äidin suku että isä. Äidin luona pidettiin juhlat ilman isää, mutta illalla menin isän luokse. Sama ylioppilasjuhlissa.

Miehellä taas vanhemmat tulevat keskenään toimeen ja suvutkin edelleen läheiset. Ainut oli vain äidin viha äitipuolta kohtaan. Mies (tai no poika tuolloin) sitten ilmoitti, ettei ole hänen ongelmansa. Äiti sai kestää äitipuolta, mikäli aikoo tulla ja jos tulee kohtaus niin äiti on poistolistalla. Hyvin meni kuitenkin.

Riippuu aivan tilanteesta siis. Kahdet juhlat eri päivinäkään ei ole mikää aivan tavaton järjestely. Kysykää lapselta, mitä hän haluaa. Itselleni olisi ollut aivan kamalaa, jos isän suku ja äidin suku olisivat esittäneet tulevansa toimeen. Enemmän stressaan tulevista häistä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi