Hääjärjestelyt ihan alkutekijöissään, ja häihin kolme viikkoa aikaa. APUA!
Apua miten stressaavaa järjestää näinkään pientä juhlaa, ja vain ihan lähimmille ihmisille. Olen kauhean huono tälläisissä järjestelyissä. En ole mikään "emäntätyyppi" :D
Meillä on hyvin pikainen aikataulu juhlien järjestämisessä, sillä päätimme vasta äskettäin mennä naimisiin. Tarkoituksena siis olisi järjestää edullisesti pieni hääjuhla 20 hengelle.
Juhlat olisi tarkoitus järjestää 200 km:n päässä asuinpaikkakunnaltamme, mikä hankaloittaa järjestelyjä.
Juhlapaikka (320 €/ vrk + siivous 60 €), on varattu, näkemättä, en siis ole vielä päässyt katsomaan paikkoja.
Mekko ei ole varsinainen hääpuku, maksoi vain 20 €, ja vaati hieman korjausompelua. En tiedä pidänkö siitä enää.
HALUAISIN NÄYTTÄÄ KAUNIILTA EDES HÄÄPÄIVÄNÄNI!
Ei mielestäni pue sittenkään kauhean hyvin minua. Uusia mekkoja (hinta 90 €) on tilauksessa muutama kappale.
Ruoka onkin suurin murheenaihe :( Pitopalvelutarjouksia olen saanut tasan kahdesta paikasta, josta olen kysynyt.
Toisessa hieno ja herkullinen menu, mutta hinta 48 €/hlö. Lisäksi menu sellainen, josta lapset eivät luultavasti pitäisi.
Toisessa vihersalaatti + pääruoka + täytekakku 22 €/hlö. Tähän pitäisi vielä itse tehdä ja hankkia lisää ruokia, esim. salaatteja, kalaa ja muuta suolaista lisuketta.
Kauhea stressi iskemässä päälle. Kesälomaakaan ei vielä ole, joten päivät menee töissä ja juhlia on hankala järjestellä siitäkin syystä.
Tekisi mieli perua koko juhlat...
Kommentit (26)
ravintolaan? 20 henkilöä ei ole kovin iso joukko.
Ettekö voisi varata sitä ruokailua johonkin ravintolaan? 20 henkilöä ei ole kovin iso joukko.
olen pohtinut. Se olisi helpoin vaihtoehto.
Onko ravintolassa sitten sitä omaa rauhaa syödä omalla porukalla? Luulen, että ei, ellemme saisi jonkilaista kabinettia.
Ongelmana on vain se, että joudumme kuitenkin tekemään juhlapaikalle iltapalaa ja naposteltavaa.
Ajatuksena oli, että ruokaa jäisi yli, jolloin sitä voisi syödä vielä illalla.
Osa vieraista myös yöpyy juhlapaikalla.
T: Ap
häitä juhlitaan vain kerran (toivottavasti) ja mikään parin sadan heitto ei varmaan talouttanne kaada.
Etsi netistä hääjärjestelylista ja siitä ruksita aina, kun asia on hoidossa. Pyydä apua kavereilta (esim. valokuvaus), kukat, musiikki (dj) jne.
http://www.naimisiin.info/haaopas/muistiprint.html
Panosta itseesi. Kunnon kampaus, meikki ja puku. Muuten jää harmittamaan.
Kesällä käy hyvin grillimenu. Hyviä lihoja, lapsille nakkeja yms. Miehen kaverit grillivastuuseen (vuorollaan, ei kauaa kestä). Salaatit tilaatte valmiina pitopalvelusta tai kaupasta. Onpa niitä kilon salaattejakin myynnissä.
Muista, että häästressi kuuluu asiaan ja pääasia on, että ihmisillä on mukavaa ja rentoa. Ei kaikkien asioiden tarvitse olla vimpan päälle, kunhan ruoka (tai juoma) ei lopu kesken. Ja sadesäähän on varasuunnitelma, jos ulkohäitä mietitte.
Sitten kehittelette jotain pikkukivaa ekstraa, mistä häät muistetaan. Lapsille vaikka joku aarteenetsintä häähenkeen tai pinjata, jossa hääkarkit tms. Vähän mielikuvitusta peliin.
Hyvin se sujuu. Onnea!
Pyydä apua kavereilta (esim. valokuvaus), kukat, musiikki (dj) jne.Panosta itseesi. Kunnon kampaus, meikki ja puku. Muuten jää harmittamaan.
Kesällä käy hyvin grillimenu. Hyviä lihoja, lapsille nakkeja yms.
Sitten kehittelette jotain pikkukivaa ekstraa, mistä häät muistetaan. Lapsille vaikka joku aarteenetsintä häähenkeen tai pinjata, jossa hääkarkit tms. Vähän mielikuvitusta peliin.
Hyvin se sujuu. Onnea!
Kavereilta en viitsi pyytää apua, sillä halusimme pitää mahdollisimman pienet juhlat, ja ne ovat vain perheen kesken, eikä kavereita ole kutsuttu.
Grillibileitä emme halua järjestää, sillä grillien ym. tykötarpeiden roudaaminen juhlapaikalle käy ihan työstä.
Kampauksen aion teettää kampaajalla. Meikin teen luultavasti itse.
Älä ihmeessä peru, kuulostaa häästressiltä.
Kyllä kolmessa viikossa hyvin ehdit järjestellä...
Meidän häät järjestettiin 4 viikon varotusajalla 50 hengelle, joo ja olin edellisenä päivänä työvuorossa.
Ota halvempi menu, delegoi joku tuttu käymään hääpaikassa, torilta puntti kukkia pöytäkukiksi, meillä oli ruusu ja harsokukkaa kapeassa maljakossa. Tilaa itsellesi mieluinen hääkimppu, tai osta yksi näyttävä kukka (kalla tms.)
Panosta itseesi, ota mieluinen mekko ja kampaaja.
Rennolla asenteella ja juhlamielellä!
no meikäläisen korviin taas tuo 48 ei kuulosta mitenkään järkkypahalta. Onko teillä se tilanne, että pitää saada mahdollisimman halvalla?
Mutta mikset neuvottele ruokia hieman uusiksi. Kysyt vaikka, että jos tarjous olisi 35 euroa, niin mitä jättää pois tai mitä tilalle.
Mä kanssa panostaisin vaatteisiin sen verran, että olisin tyytyväinen. Itseäni ainakin harmittaisi mennä naimisiin vaatteessa joka ei itselle sopisi.
Jos vieraat on kutsuttu, niin eihän tuossa nyt tarvitse muuta tehdä enää kuin varata se pitopalvelu ja päättää vaatteet.
Voitko hakea Prismasta voileipäkakkuja?
Vierailija kirjoitti:
Ettekö voisi varata sitä ruokailua johonkin ravintolaan? 20 henkilöä ei ole kovin iso joukko.
olen pohtinut. Se olisi helpoin vaihtoehto.
Onko ravintolassa sitten sitä omaa rauhaa syödä omalla porukalla? Luulen, että ei, ellemme saisi jonkilaista kabinettia.
Ongelmana on vain se, että joudumme kuitenkin tekemään juhlapaikalle iltapalaa ja naposteltavaa.
Ajatuksena oli, että ruokaa jäisi yli, jolloin sitä voisi syödä vielä illalla.
Osa vieraista myös yöpyy juhlapaikalla.T: Ap
Pitopalvelu mitoittaa ruoat niin, ettei niistä jää niin paljon yli, että niistä saisi iltapalat 20:lle ja lisäksi huoneenlämmössä esillä olleita ruokia ei saa tarjoilla myöhemmin. Pitopalvelut noudattavat terveysviranomaisten säännöksiä tässä asiassa tarkkaan, sillä jos vieraanne saavat vatsataudin kontaminoituneesta ruosta, he joutuvat vastaamaan siitä ja maine kärsii...
Vierailija kirjoitti:
Aloitus on vuodelta 2011, joten eiköhän ap ole saanut järjestettyä häänsä näiden neljäntoista vuoden aikana.
Tampereella on hääkirppis. En muista sen nimeä, mutta kollaa @haahakemisto instasta. Sieltä sen bongasin. Siellä kirppiksellä on tosi paljon halpoja hääpukuja ja juhlapukuja!!
Vierailija kirjoitti:
Tampereella on hääkirppis. En muista sen nimeä, mutta kollaa @haahakemisto instasta. Sieltä sen bongasin. Siellä kirppiksellä on tosi paljon halpoja hääpukuja ja juhlapukuja!!
Hyvä idea, kiitos!
Ap
Vierailija kirjoitti:
häitä juhlitaan vain kerran (toivottavasti) ja mikään parin sadan heitto ei varmaan talouttanne kaada.
Etsi netistä hääjärjestelylista ja siitä ruksita aina, kun asia on hoidossa. Pyydä apua kavereilta (esim. valokuvaus), kukat, musiikki (dj) jne.
http://www.naimisiin.info/haaopas/muistiprint.html
Panosta itseesi. Kunnon kampaus, meikki ja puku. Muuten jää harmittamaan.
Kesällä käy hyvin grillimenu. Hyviä lihoja, lapsille nakkeja yms. Miehen kaverit grillivastuuseen (vuorollaan, ei kauaa kestä). Salaatit tilaatte valmiina pitopalvelusta tai kaupasta. Onpa niitä kilon salaattejakin myynnissä.
Muista, että häästressi kuuluu asiaan ja pääasia on, että ihmisillä on mukavaa ja rentoa. Ei kaikkien asioiden tarvitse olla vimpan päälle, kunhan ruoka (tai juoma) ei lopu kesken. Ja sadesäähän on varasuunnitelma, jos ulkohäitä mietitte.
Sitten kehittelette jotain pikkukivaa ekstraa, mistä häät muiste
Oletteko lähettämässä kiitos kortteja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitus on vuodelta 2011, joten eiköhän ap ole saanut järjestettyä häänsä näiden neljäntoista vuoden aikana.
No justiinsa se vastasi niin ilmeisesti ei 😁.
Hääjuhla on ihan vapaaehtoinen, voi käydä vaikka ilman kirkonmenoja ja juhlapukuja käydä vihkauttamassa itsensä ihan vai maistraatissa. Ei ole kallista, eikä paljon stressiä.
Mitä mieltä olette jos pyydän miestä tekemään salaatin?
Ap
Ap menossa naimisiin jo toista tai kolmatta kertaa.
Oikeastaan tilanne on se, että olemme jo virallisesti naimisissa, mutta avioliiton siunaus ja varsinainen hääjuhla olisi siis vasta nyt.
Siksi tuntuu vähän hölmöltä ja nololta laittaa paljoa rahaa näihin juhliin, koska olemme jo naimisissa.
Vai ajattelenko ihan turhaan näin?
Se 48 euroa/hlö tuntuu minusta melko kalliilta.
Täytyy alkaa maanantaina selvittämään mahdollisuuksia muokata menua hieman edullisemmaksi.