Lasten kesähoidosta...
Jos vanhemmilla ei ole kesälomaa, niin pitäkää ne lapsenne silloin hoidossa myös kesäkuukaudet. Kysymättä te oletatte, että mummit ja kummit ovat valmiita hotamaan lastanne, kun te sitä tarvitsette.
Lapset toki tarvitsevat myös kesälomaa, mutta se on lomasta kaukana, kun ei illalla nukkumaan käydessä tiedetä, missä sitä seuraava päivä taas vietetään.
Kommentit (4)
jos eivät lapsiamme halua. Tämä mummi kyllä alkoi jo syksyllä puhumaan, että haluaa lapset vähintään viikoksi kesällä.
ennen kuin oletan heidän hoitavan lapsiani. Nytkin olisin laittanut kuopuksen elokuun alussa päiväkotiin, mutta äitisi kielsi sen ja sanoi hoitavansa kaikki kolme lasta elokuun kaksi ensimmäistä viikkoa. Kaksi vanhempaa ovat jo koululaisia ja mun vanhemmat ovat eläkkeellä ja tykkäävät lastenlapsistaan.
oma kesälomansa alkoi juhannusviikolla ja samalla sinne tuli mummolaan 3 kpl lapsia, ikä noin 3v, 6v ja 10v. Naapuri itse täytti viime kesänä 60v.
Lapsille ei ole tässä naapurustossa seuraa, 10v ja 3v eivät viihdy samoissa tekemisissä, kotiinkin on ikävä ja meteli on järjetön. Mummo yrittää väliin komentaa, väliin hyvitellä (kahden eri perheen lapsilla ihan erilaiset säännöt kotona, taiteile siinä välissä sitten).
Vielä pitäisi kuulemma ensi viikko jaksaa, sitten yhden lapsen vanhemmilla alkaa loma ja kahden lapsen vanhemmat palaavat etelästä. Sen jälkeen naapurilla onkin kokonainen oma lomaviikko!
Miten monet tuttavani jaksavat hoitaa lomat lapsenlapsia, mutta itse kertovat pyytäneensä.
Muualla maailmalla taitaa olla enmepi sääntö kuin poikkeus, että perheet ovat auttavaisia jäseniään kohtaan. Ehkä meillä olisi opittavaa?