Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain pitkän työttömyyden jälkeen oman alan työtä. Ongelma.

Vierailija
28.06.2011 |

Tekisitkö tässä tilanteessa palkatonta ylityötä? Työnantaja ilmoitti suoraan että muutaman tunnin palkalla saisi olla kahdeksankin tuntia päivässä työssä. Sopimus määräaikainen, jatkoa mahdollisesti luvassa. Epäilen, että ehkä ei, jollen sitten ole "yhteistyökykyinen"?

Tänään mietin, että voin ehkä työkokemuksen nimissä tehdä viiden tunnin päivän kolmen palkalla, mutta sen enempään en taida taipua. Vai pitäisikö työkokemuksen nimissä, ja hakea samalla koko ajan muuta työtä?

Mietityttää. Olen yksinhuoltaja, joten rahantulolla on merkitystä. Nyt saan kelalta soviteltua työmarkkinatukea (huonon) palkan lisäksi.

Toki olen kiitollinen työpaikasta, mutta nämä asiat vaivaavat.

Miten toimisitte?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työllistetty? Jos olet, niin ota selvää, onko yksikään työllistetty ikinä saanut "oikeaa" työtä kyseisestä firmasta. Monet on vaan tottuneet käyttämään hyväksi nöyrää ja ilmaista työvoimaa. Jos sinun työnantajallasi on se asenne, että sinun pitäisi tehdä ilmaiseksi töitä, niin en jaksa uskoa että hän haluaisi maksaa kunnon palkkaa sittenkään kun tukikausi loppuu. Eiköhän silloin taloon oteta taas joku uusi ilmaisen työn tekijä, tulee niin paljon halvemmaksi.

Vierailija
2/7 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä suostuisit???Tollaset työnantajat kikkailee niin kauan kunnes löytää sen kenties virolaisen tai aasialaisen joka suostuu tekemään täyden työpäivän puoleen hintaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toimintani riippuisi siitä, että paljonko mulla on työkokemusta. Jos kokemuspohjaa on, niin ehkä yrittäisin hakea muualta töitä, jos taas ei, niin olisi pakkorako saada sitä jollain tavalla. Määräaikaista en tosin jatkaisi enää, ellei sitten palkka nousisi vastaamaan työtunteja.

Vierailija
4/7 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tollaseen kenenkään pidä suostua! Tuohan on tosi törkeetä. Olet tyhmä jos suostut! Ja työnantajasi on persläpi. huhhuh. Tuutko mullekin töihin kodinhoitajaksi? Voin maksaa yhdestä päivästä jos teet vaikka koko viikon, miltäs kuulostais?

Vierailija
5/7 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saatana :DD

Vierailija
6/7 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt haku päälle uuteen varmaan työpaikkaan, ja kun saat sellaisen, lähtö heti vanhasta. Ei sen kummempaa.

Työllistyt varmasti vielä uuteen työpaikkaan, koska sinulla on jo työpaikka. Sinun pitää vain jaksaa hakea se uusi, vielä parempi työpaikka. Älä anna kust* itseäsi linssiin.

Vierailija
7/7 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen korkeastikoulutettu, vanhempainvapaita edeltävää työkokemusta on puolitoista vuotta omalta alalta. Vanhaan työpaikkaan en voi palata.

En ole nyt "työllistetty", vaan ihan palkkatyösuhteessa. Toki ymmärrän, että en ole velvollinen tekemään yli sen muutaman tunnin päivässä. Tilanteessani kuitenkin pitäisin työkokemuksen kertymistä hyvin tärkeänä, ja työ on sinänsä hyvin mielenkiintoista ja mahdollisuuksia avaavaa. Sitä tehdään sillä ajatuksella, että jos toiminta alkaa kannattaa, niin sitten hyödymme kaikki.

Taidan tehdä niin, että teen max sitä viittä tuntia päivässä tämän pätkän mihin olen lupautunut, ja jatkoon suostun ainoastaan, jos tuntimäärää nostetaan todellisuutta vastaavaksi. Joku muu sitten jatkakoon orjatyötä jos sikseen tulee.

Saman tulon saisin työelämävalmennuksesta, ja sitä tehtäisiin kuusi tuntia päivässä...

ap, entinen työhaluinen työtön, nykyinen työhaluinen orja...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan