Suositelkaa hyvää turvakaukalo + rattaat yhdistelmää!
Yritän siis etsiä sellaiset rattaat, joihin saa turvakaukalon kiinni esim. kauppareissun ajaksi. Mikä olisi paras (=helppokäyttöinen, turvallinen jne.) merkki: Graco, Britax, Ora, vai joku muu? Mitä maksaa?
Kommentit (3)
Aiemmilla lapsilla käytin Gracon silloista autobabya ja matkarattaita. Koin ne erittäin helppokäyttöisiksi.
Nyt muutaman vuoden jälkeen raskaaksi tultuani ostin Gracon autobabya vastaavan Logico S-kaukalon ja matkikset. Hinnaltakaan ei mielestäni pahoja.
Itse ostin esikoiselle quinny speedi rattaat ja maxi cosin cabriofix kaukalon. Sopii ainakin tämmöiselle liikkuvaiselle äidille oikein hyvin, ja olen ollut tosi tyytyväinen helppokäyttöisyyteen/kestävyyteen. Renkaat on ihanan isot, että pääsee helposti huonossakin maastossa, ja juoksulenkeillä säädettävien aisanpituuksien kanssa on ihan huiput :)
Nyt kakkosta odottaessa ostin vielä sen vauvan "koppa" osan, koska nyt tulossa syys/talvivauva. Saksasta tilasin siis nuo vaunut, toki suomestakin saa, mutta hintavammin. =)
Maxi Cosin kaukalon valitsin aikoinaan turvatestien takia, eikä äidin makuunkaan näin ulkoisesti ole ollenkaan huono valinta. Esikoisen muutkin turvaistuimet on olleet sitten Maxi Cosin, ja olen ollut tosi tyytyväinen.
Gracon kaukalo ja matkarattaat. Hintaa en muista, koska ostettu esikoiselle ja nyt jo toisella käytössä. Tyytyväisiä ollaan oltu. Kaukalo helppo kiinnittää autoon telakalla ja ottaa siitä mukaan ja helposti menee kiinni rattaisiin eikä vauva siinä herää. Kaukalo on aika iso ja painava ja hankala kantaa pitkää matkaa. Ainut huonopuoli minusta. Nyt kesällä kiva, kun siinä kaukalossa on aurinkolippa, että hyvin pystyy auringolta suojata. Noita rattaita on 3 eri mallia ja meidän mallia en muista. Kaukalo + rattaat yhdistelmä oli paljon käytössä ekat ½ vuotta, nyt käytetään rattaita ilman kaukaloa. Ja rattaat kulkee hyvin myös kivillä ja hiekalla (ei ollut se halvin malli meillä). Ja rattaat menee pieneen tilaan ja on kevyet ja helppo kuljettaa mukana. Voin suositella.