Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imetän vielä kaksivuotiasta

Vierailija
27.06.2011 |

Ja aioin jatkaa.. On ollut puoli vuotta pelkällä rintamaidolla ja sen jälkeen siirtyi perheen kanssa samaa ruokaa syömään. Allergioita ja astmaa ei ole ja imetys on mielestäni vieläkin ihana läheisyyden hetki meille. Muutaman kerran päivässä tisua saa.. Kuinka moni muu taaperoimettää ja mitä kommentteja teille on tullut? Neuvolan 2 v. tarkastuksessa sanottiin, että taaperoimetys on ihan sallittua hampaidenkin kannalta kolmeen ikävuoteen asti. Tuttia meillä ei ole enää käytössä. Olen imettänyt muitakin lapsiani pitkään, tätä neljättä pisimpään, en ole saanut yhtään ihmettelevää kommenttia, mutta julkisella paikalla en enää kyllä kehtaisi imettää.. Poika kun nostaa paitaa ja sanoo että tissiä!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen imettänyt kumpaakin lastamme kolmevuotiaaksi. Kommentteja tuli reilu 1-vuotiaana kun en lopettanutkaan imetystä tavallisessa ajassa. Sen jälkeen ei kommentoitu. Lapset ovat vieroittuneet luonnollisesti omalla ajallaan.

Vierailija
2/5 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olisin lopettanut kun lähdin töihin helmikuussa ja mies jäi kotiin. Kuitenkaan imetys ei mitenkään haitannut töihin menoa, niin päätin jatkaa ja ajattelin, että imetellään nyt sitten niin kauan kuin toinen haluaa. Eihän sitä maitoa enää suihkuamalla tule ja melkeimpä käytössä on enää vasen rinta eikä se enää pallukaksi täyty, mutta kyllä sieltä maitoa silti tulee. Eikä se ole mitään vetistä vaan ihan maidon näköistä. Kun monet kommentoi, että eihän se ole enää kuin vetistä lirua tuossa vaiheessa, mutta ei se kyllä niin mene!

T. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetin reilun vuoden työssä käyden. Koin myös että imetys oli ihana rauhoittava hetki kummallekin. Maidontulo muuttuu tosiaan eikä rinnat enää täyty liiaksi, mutta maitoa erittyy. En keksinyt yhtään järkevää syytä lopettaa imettäminen. Ihmisen maito on lapsen ruokaa ja miksi sitä ei antaisi :)

Vierailija
4/5 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut oikeastaan yhtään ihmetteleviä kommentteja, saatika sitten paheksuvia. Anoppi jostain syystä kysyy joka kerta, että vieläkö sitä maitoa tulee. No kai sitä tulee, kun lapsi on rinnalla vähintään 3 kertaa päivässä. Ja imetän kyllä ihan missä vain, ei sitä tittiä tittiä! -karjuntaa kestä kuunnella :D En ole huomannut että edes olisi pitempään katsottu. Positiivisia kommentteja olen saanut viimeksi juhannuksena ihan ventovieraalta että onpa ihana läheisyyden hetki tms.

Olen myös töissä, ollut jo viime syksystä, mutta rinnat tuntuvat sopeutuvan hyvin sekä vapaapäiviin taaperon kanssa että taas päiviin, jolloin ollaan erossa. Joskus lapsi kommentoi, että "ei tule mitään", kun on aikansa tissiä mussuttanut :D

Enpä tiedä tuosta vieroituksesta, jospa se kävisi jotenkin luonnostaan. Yövieroitus oli todella pitkällinen prosessi. Emme taida olla vielä valmiita lopulliseen vieroitukseen. Olkoon nyt meidän vauvana!

Vierailija
5/5 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun katson omaa 1 v 8 kk ikäistä niin tuntuisi kyllä hassulta jos tuo vielä olisi tissillä. poika lopetti itse tissittelyn reilun vuoden iässä, 13 kk vanhana ei enää kelvannut ollenkaan. että tietysti tilanne voisi olla eri, jos omakin rinnalla vielä viihtyisi... :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi