Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Totaalinen muutos, mielipiteitä?

Vierailija
18.06.2011 |

Olen vähän päälle kolmekymppinen alakouluikäisen yh. Olen kohtuu hyväpalkkaisesssa vakituisessa työsuhteessa ja osaan työni hyvin. Työ ei anna minulle mitään tyydytystä ja tahtoisin vaihtaa kokonaan alaa.

MItä haluan: Haluan muuttaa maalle, opiskella esim. lomittajaksi ja elää ihan erilaista elämää kuin nyt elän täällä kaupunkilähiössä.

Lomittajalla varmasti olisi töitä tarjolla, mutta palkka on melko huono, työajat ovat aivan jotain muuta kuin minulla on nyt eikä maalla olisi tukiverkostoa eikä ystäviä.

Lapsellani on täällä kaverit eikä hän varmasti innostuisi ajatuksesta.

Puhukaa nyt jo järkeä minulle, että jatkan työssä, josta en saa mitään irti ja masennun entisestään. Vai uskaltaisinko lähteä koittamaan jotain ihan muuta?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekin olen vaihtamassa alaa aivan uuteen. kyllä asiat jotenkin järjestyy ja jos päätös osoittautuu huonoksi, ei sittenkään tarvi jäädä tuleen makaamaan vaan jotain muuta kehiin. jos mikään ei muutu, mikään ei myöskään tule paremmaksi. tsemppiä!

Vierailija
2/5 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos vaan vaihtaisit työpaikkaa, mutta et heittäytyisi täysin uuteen?

Olen maalta kotoisin, ja voin kertoa, ettei se ole aina niin ihanaa. Lomittajan työ on todellakin aika huonosti palkattua ja töitä miten sattuu. Miten aiot siis hoitaa lapsen, tai siis hoidattaa kun olet miten sattuu töissä? Maalla myös vuoropäiväkoteja ei välttämättä ole samalla tavalla kuin kaupungissa.

Maalla on myös pimeää, kaupat saattaa olla kaukana yms. Toisaalta, jos ette nyt ihan korpeen muuta, niin lapsikin saattaisi tykätä. Toisaalta, itsekin tykkäsin, vaikka olenkin aikuistuttuani "kaupungistunut" :)

Mutta pohdi tarkkaan jos aiot tehdä jotain radikaalia muutosta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ex-alastaan, että on kuulemma ihan hullun hommaa.

Työmatkat on pitkiä, työmatkoihin meni kolmekin tuntia päivässä (pari kertaa kun pitää käydä per päivä elikoita hoitamassa).

Aamut alkaa jo niin aikaisin, että talvisinkaan ei ollut edes niitä syrjäkylien teitä aurattu, ja sai aina pelätä että juuttuuko lumipenkkaan ja kuka sitten ne lehmät hoitaa jos ei pääsekään töihin, ei voi aamusta soittaa pomolle että "en nyt pääsekään tulemaan" vaan mentävä on, keinolla millä hyvänsä.

Raskasta hommaa siis ja kun pariin kertaan työpaikalle ajaa, ei jää juuri vapaa-aikaa eikä riitä voimia enää tehdä paljon mitään työpäivän jälkeen.

Vierailija
4/5 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä elämääsi niin, ettet sitten vanhana kadu mitään tekemättä jäänyttä. Vanhaan voi kuitenkin aina palata takaisin, mutta parhaassa tapauksessa uusi käänne elämässä osoittautuu juuri siksi mitä olet etsinytkin.

Vierailija
5/5 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja elä! Miten olisi jokin lemmikkieläin? Sinulle varmaankin sopisi taajama-asuminen siten, että voisit pitää jotain omaa lemmikkiä, mutta palvelut, työ ja koulut olisivat lähellä. Ei kannata tehdä elämästä vaikeampaa kuin se on. Mites, jos satut sairastumaan vakavammin vaikka viikoksikin, kuka hoitaa lapset maalla? Lasten turvaverkko on yh:lla kaiken a ja o.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi