ekan kerran kuuntelin oikein tarkkaan noi vilkkumaan EI:n sanat
Kommentit (10)
Mamma ryyppää ja pitää lasta vankina kotona. ohis
Juuri kun äiti oli kuollut jouduin kuuntelemaan tuota,ei ollut kivaa.
En käsitä miten sellaisella äänellä ollaan "laulajana". Olisi jännää tietää miltä sen äänihuulet näyttää. Kyhmyjä ja polyyppejä varmaan täynnä.
Mä en ole ap, mutta mun mielestähän se laulaa siitä kun äiti yrittää varjella lastaan ja pitää hänet turvassa kotona, eikä päästämällä maailmaan, jossa äidin mielestä voi tapahtua mitä vaan ja lapsi olla vaarassa.
Kuitenkin sitten heillä kotona syttyy tulipalo äidin tupakasta, eli se koti ei olekaan välttämättä turvallinen paikka, vaikka niin luulisi.
Laulaa siis siitä että vahinko voi käydä missä vaan.
-ap
patologisesti tyttärestään riippuvaisesta äidistä, joka haluaa suojella viimeisen päälle tytärtään "maailman pahuudelta", oikeasti asioilta jotka nuoren elämään kuuluvat (kaverit, iltariennot). Tytär kerää voimia, ja onnistuu irrottautua äidistä.
mä pääsin ihan samaan tulkintaan.
Mä en ole ap, mutta mun mielestähän se laulaa siitä kun äiti yrittää varjella lastaan ja pitää hänet turvassa kotona, eikä päästämällä maailmaan, jossa äidin mielestä voi tapahtua mitä vaan ja lapsi olla vaarassa.
Kuitenkin sitten heillä kotona syttyy tulipalo äidin tupakasta, eli se koti ei olekaan välttämättä turvallinen paikka, vaikka niin luulisi.
-ap
pitää uskaltaa päästää irti ja luottaa siihen lapseen.
-ap
toiselle tyttärelle on tapahtunut jotain pahaa, kuollut tai lähtenyt tai jotain muuta, kun lauletaan "se sama maailma siskosi vei"
että äiti havahtuu siihen, että tyttö hyppää ikkunasta ja tekee itsemurhan.
"Ja yönä erään heinäkuun
tytär herää, pukeutuu
ikkunasta lähtee maailman pauhuun
toisessa huoneessa,
äiti suussaan tupakka nukahtaa ja herää pian kauhuun
ja hän huutaa, tytärtään huutaa
mutta tytär on kaukana ja lähellä kuuta"
yrittää liiaksi suojella tytärtään maailman pahuudelta, toisen tytön on jo menettänyt (tavalla tai toisella). Äiti jää tulipaloon tyttären karattua.
kun äiti yrittää varjella lastaan ja pitää hänet turvassa kotona, eikä päästämällä maailmaan, jossa äidin mielestä voi tapahtua mitä vaan ja lapsi olla vaarassa.