Kadonneen vyötärön metsästäjien MARRASKUU!
Hei!
Tänään siis pääsin puntarille. Ensin aamu-uinnille (1,2 kilsaa) ja sitten ajelin neuvolaan. Kahdessa viikossa tiputusta 700g. Hyvä juttu!
Paino nyt siis 76,2kg. Viimeksi 76,9kg.
Nyt poikia nukuttamaan päikkäreille! Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille! Tulkaahan kertomaan kuulumisenne!
Tyytyväinen Pippandii
(lähtöpaino 85kg-> nyt 76,2kg/175cm, välitavoite on joulukuun alussa 75kiloa)
Kommentit (13)
Kopioimpa tähänkin, vastailin vanhaan ketjuun:)
Eilen, punnituspäivänäni paino oli 63! Mikä oli ihme, oli varsinainen mässäilyviikonloppu, jämiä lasten hamppariaterioista shoppailureissulla perjantaina, lauantaina pizzaa (pitkästä aikaa!!), sunnuntaina karkkia(josta tuli oikein huono olo)..
No vatsa oli turvoksissa, 82cm muistaakseni.
Viikolla kävin kerran salilla, mutta lisäliikuntaa tuli hankalista keliolosuhteista työmatkoilla:) Eilen kävin myös salilla.
Jatkan kyllä edelleen samalla kevyellä linjalla, ja mittauksilla sunnuntaisin ettei pääse repsahtamaan.
Ja kurkkailen myös tätä pinoa ja kerron kuulumisia tuloksien pysyvyydestä:)
Tsemppiä kaikille!!!
Mehujää *63kg*
PS.Pippandii: Hyvältä näyttää sullakin! Hienoa!
Hieno homma!
Upeaa tuo sinun(kin, muistelen mitä Aarre kirjoitteli aiemmin) liikunnallinen aktiivisuus! Ja tule vain kurkistelemaan pinoa jatkossakin, vaikka olet jo tavoitteesi saavuttanut.
Kun kerran olen jo näin lähellä tuota 76 kiloa, niin eräs tavoitteeni on jo saavutettu. Tulin siitä vielä erikseen kertomaan eli olen nyt normaalipainoisen painoindeksissä! Jee! Nyt tuo arvo on 24,8. Aina ennen olen ollut lievästi ylipainoinen -luokassa... Mitenkähän juhlistaisin: taidan iltapäivällä lähteä lasten kanssa retkelle ja jos ottaisimme eväät mukaan, pikku herkkuja... äidillekin! ;)
P
Sinulla tuo painonpudotus on edennyt hienosti tasaista tahtia alaspäin, joten kerrohan hiukan esimerkkiruokailustasi!!! Mikä on ollut salainen aseesi? ;-) se minulta näköjään vielä puuttuu...
Pippandiillekin onnitteluja hyvästä pudotuksesta! Jatketaan me sitkeästi vyötärön metsästystä :-)
Minulla viikko on mennyt taas kiikunkaakun... Urheilupuolella noste jatkuu ja olen ahkeroinut lenkkipolulla 6 päivänä viikossa! Pitää ihan toppuutella itseään, että malttaa pitää vähintään yhden lepopäivän viikossa... Hyvä juttu, tuosta juoksemisesta on tullut jo niin rutiinia ja tulee ihan outo olo jos tulee parin päivän tauko.
Syömäpuolella on lipsunut sitten pahemman kerran. Miehellä oli pieni syysloma ja tuli herkuteltua lasagnella ym ja halloweenherkkujakin syötiin kyläillessä. Suklaa on maistunut liiaksi joten nyt pitäisi taas katkaista tuo sokerikierre. Aina vaan siirrän ja siirrän seuraavaan päivään tuota tiukan linjan aloittamista...
Mutta positiivista on silti huomata urheilun tulokset kropassa vaikkakin paino junnaa samoissa lukemissa. Vyötärönseudulla on tapahtunut selvää kiinteytymistä, samoin reisistä on lähtenyt senttejä.
Että näin täällä. Tsemppiä ja ensi viikkoon!
T. Aarre
Viimeaikoina olen syönyt viikolla näin:
Aamupalaksi itsetehty porkkanasämpylä sellaisenaan kahvin kera.
Lounaaksi tonnikalaa/kanaa+raejuustoa, joskus sämpylä ja joskus ananasta+rahkaa.
välipalaksi ip-kahvilla elovenakeksi tms.
päivällinen on pastaa+kastiketta tai perunaruokaa, sitä kotiruokaa mitä sattuu olemaan, joskus vain leipää(päällä kalkkunaleikettä+tuorejuustoa.)
Entiseen verrattuna olen lisännyt proteiinia lounaaseen, että nälkä pysyy paremmin poissa eikä ole kotiin tullessa kiljuva nälkä.
Viikonlopun herkuttelu on vähentynyt siten, että entisen jättipussin sijaan ostan marianne askin tms. (oikeasti järkytyin kun luin karkkien energiasisällön, yhden ruokailun energiamäärä pussista!)
Siideriä otan lightina, ja pidän myös friss juomasta. Jos jotain suolasta kaipaa, otan vaan kohtuudella popcorneja (lightia vaikkei siinä suurta eroa ole)
Mulla tulosten seurannassa auttoi se, että mittasin mittanauhalla ja kirjoitin ylös lukemia, kerran viikossa.
Ennen kävin vaan vaa´alla, ja petyin ja repsahdin heti kun vaa´an mukaan ei mitään tapahdu.. niinkuin päivän parin heilahteluilla olisi suurtakin merkitystä.
Mukavaa viikonloppua!
Mehujää
Aarre:
Sinulla tuo painonpudotus on edennyt hienosti tasaista tahtia alaspäin, joten kerrohan hiukan esimerkkiruokailustasi!!! Mikä on ollut salainen aseesi? ;-) se minulta näköjään vielä puuttuu...Pippandiillekin onnitteluja hyvästä pudotuksesta! Jatketaan me sitkeästi vyötärön metsästystä :-)
Minulla viikko on mennyt taas kiikunkaakun... Urheilupuolella noste jatkuu ja olen ahkeroinut lenkkipolulla 6 päivänä viikossa! Pitää ihan toppuutella itseään, että malttaa pitää vähintään yhden lepopäivän viikossa... Hyvä juttu, tuosta juoksemisesta on tullut jo niin rutiinia ja tulee ihan outo olo jos tulee parin päivän tauko.
Syömäpuolella on lipsunut sitten pahemman kerran. Miehellä oli pieni syysloma ja tuli herkuteltua lasagnella ym ja halloweenherkkujakin syötiin kyläillessä. Suklaa on maistunut liiaksi joten nyt pitäisi taas katkaista tuo sokerikierre. Aina vaan siirrän ja siirrän seuraavaan päivään tuota tiukan linjan aloittamista...
Mutta positiivista on silti huomata urheilun tulokset kropassa vaikkakin paino junnaa samoissa lukemissa. Vyötärönseudulla on tapahtunut selvää kiinteytymistä, samoin reisistä on lähtenyt senttejä.
Että näin täällä. Tsemppiä ja ensi viikkoon!
T. Aarre
Täällä taas! Pikaisesti.
Olen nauttinut hyvästä ruuasta pikkujouluissa ja kyläreissuilla,suklaatakin jo syöty. Tänään käväisin neuvolassa, kun oli sellainen fiilis, että kuitenkin paino olisi pudonnut.. Ja niin olikin. Nyt 73,3kg. Edistystä siis, viimeksi 74,1.
Jotta hyvillä mielin jouluun! hiihtämään pitäisi päästä, ehkäpä jo joululomalla. ;) Kaikkea hyvää teille, liikunnan iloa ja joulurauhaa! Palaillaan taas!
Pippandii
että antaa lapselle vauhtia keinussa ja pomputtaa keinulaudassa? :)
Tämä viikko taas vain vaikuttaa sellaiselta, että oma aika liikunnan parissa on kortilla. No, yritän ainakin kaksi kertaa käydä uimassa ja vaikka muuten kävelyllä iltasella. Viikko on mennyt ihan mukavasti, tavallista kotiruokaa mussutellen ja hieman herkkujakin siinä ohella. Mutta olen tyytyväinen!
Aarre: Nautinnollisia juoksulenkkejä! Sulla on kyllä tosi hieno vauhti päällä! Kokeilen, jos perjantaina pääsisin punnitsemaan itseni ja tänne kertomaan kuulumisia - miehellä hieman lyhyempi työpäivä, joten mahdollisesti ennätän neuvolaan.
Eilen tosiaan ehdin neuvolan puntarille; illalla vain en ennättänyt enää koneelle.. Muttaputta, paino olikin laskenut 1,4 kg vajaassa kahdessa viikossa! Olin ihan kummissani, sillä enpä juuri noita syömisiäni pohdiskele. Ainoastaan pidän huolen siitä, että ei tulisi liikoja rasvoja ja sokereita, mutta leipääkin nautiskelen aterialla välillä ihan liikaa. Tosin leivän päällä ei paljon mitään ;)
Siirryin näköjään tekemään selkoa ruokatottumuksistani - piti oikeastaan ihan vain tuulettaa ja ilmoittaa luvut: siis paino nyt 74,8!! Voi kun en edes muista, milloin viimeksi olen painanut alle 75kg.
Nyt tavoitteena ylläpitää ainakin tämä alle 75kg. Kokonaistavoite oli, että maaliskuussa (jolloin kuopuksen 1v. synttärit) olisi lähempänä 70 kg ja siihen vielä onkin matkaa. Mutta elämäntavaksihan minä nämä ruokailutottumukset olen ottanut, joten jos paino putoaa siinä sivussa niin hieno juttu.
Aarre, mehu-jää! Mitäs teille? Olettekos sateista huolimatta pääseet lenkille? Mulla aika vähäistä, maanantaisin tosin lentopalloa pelaamaan, aina kun mies vain on kotona lasten kanssa.
Pippandii - kymppikiloa keveämpänä - 175cm ja 74,8kg (lähtö 85kg)
Hyvä saavutus!
Itse olen hieman repsahtanut, no ei pahasti kuitenkaan, tarkkailen vaan ettei pääse paino enää nousemaan. Kiinteytyminen tästä ei olisi pahaksi:)
Venäytin jotenkin käden reilu viikko sitten ja olin sairaslomallakin, salilla kävin keskiviikkona polkemassa kuntopyörää ja tekemässä jalkaliikkeitä.. Mutta nyt käsi on kunnossa! Eilen tein jo normaalin ohjelmani salilla.
Ensi perjantaina on ensimmäiset pikkujoulut, esikoisen synttärit on edessä ja sitten joulu, on tässä paljon houkutuksia tiedossa:)
Tsemppiä vaan kaikille!
Mehujää tavoitteessaan 63kg (lähtö 68kg)
Ensinnäkin onnittelut Pippandii 75kg alituksesta ja saavutetusta -10 kilosta!!! :-) Mehu-jäälle myös tsemppiä pitää paino saavutetussa tavoitelukemassa.
Minulla pyyhkii tällä erää hyvin, paino maanantaina 67,5kg/175cm eli tuuletusta minullakin, sillä ennen raskautta viimeeksi on paino ollut alle 68kg! Se on vaan sitkeästi pyörinyt tuossa 7-kympin tietämillä mutta nyt tuli kunnon notkahdus alaspäin. Kokonaispudotuksessa tämä nyt ei (tämän laihisketjun puitteissa) ole kuin -2,5kg lähtöpainosta, mutta jos vertaan painoon vuosi sitten, niin kevennystä on n. -7kg :-)
Täytyy tässä tunnustaa parin viikon takainen totaaliromahdus :-/ tuli vedettyä herkkuja taas kaksin käsin ja painokin käväisi taas lähellä 70kg... Tästä suivaantuneena aloitin viikko sitten vihdoin tuon tiukan linjan ja tuloksena on reilussa viikoissa tuo parin kilon pudotus!!!
Makeanhimon sain katkaistua tällä tiukalla linjalla ja muutaman päivän totaalikieltäytymisellä kaikesta sokeripitoisesta. Tosin nyt välillä on mennyt pari palaa tummaa suklaata - pitää kyllä pitää varansa, sillä siitä se taas pikkuhiljaa lähtee lipsumaan... Yritän pysyä säännöllisessa ruokailurytmissä ja kaupassa kiihdytän vauhtia karkkihyllyjen kohdalla ja katselen ihan toiseen suuntaan ;-)
Urheilujen suhteen en tosin ole lipsunut yhtään vaan lenkki kulkee yhä hyvin. Yleiskuntokin on kiinteytymisen ohella roimasti kasvanut :-)Viime viikolla taisi jäädä 3 tai 4 lenkkikertaan miehen ylitöiden ym menojen vuoksi mutta nyt on taas kova tsemppi päällä. Säästä piittaamatta yritän vetää lenkkarit jalkaan ja juoksen aina kun on mahdollisuus. Yritän kuitenkin ettei tulisi kahta päivää pidempää taukoa, sillä muuten lähtee helpommin lepsuilemaan...
Minulla on ollut muuten kannustimena ostettuna uudet numeroa liian pienet farkut (ostohetkellä nappi ei mennyt kunnolla edes kiinni ja tuntuivat ahdistavan tukalilta jalassa muutenkin ;-) Nyt alkuviikosta oli ihanaa huomata niiden istuvan lähes täydellisesti ja alkavatpa pikkuhiljaa tuntua jopa löysiltä! Vyötäröllä tursuu kyllä vielä harmittava rasvarengas, mutta kyllä se vyötärö näyttäisi tässä pikkuhiljaa alkaa taas löytymään!
Kevyttä ja reipasta loppuviikkoa!!
T. Aarre
Viikko on vierähtänyt ja täsmälleen samat lukemat vaa' alla kuin viime viikolla. Eli 74,8kg. Joten ihan on kivasti viikko mennyt, tosin ensi viikkoon voisin hieman puristaa. Nyt mies ja esikko lähtivät kauppaan hakemaan jätskiä - minun viikkoihin kuuluu kyllä ihan luvalliset herkuttelut, olen vain huomattavasti pienentänyt annoskokoja ja -määriä.
Nyt pienokainen vaatii huomiota, palaan taas ensi viikon lopussa! Ja jos tuo 74 kg hieman lähestyisi joskus... ;)
Aarre: sullakin takana onnistunut jakso! Tosi upeaa että olet kovasti liikkunut. Minulla hieman jäänyt vähemmälle, tulosta varmaan tulisi jos kovasti ahkeroisin liikuntarintamalla. Sekin voisi olla tavoiteltavaa ensi viikolla!
Mukavaa viikonloppua!
Pikkujoulukausi (ja synttärikausi) menoillaan ja ainakin toistaiseksi vaa´an lukemat on pysyneet samoina, ja vyötärö on jopa entisestään kaventunut:)
Syön arkena samaan totuttuun tapaan, ja sallin herkuttelun juhlina.
Liikkuminen on jäänyt vähän vähemmälle, mutta onneksi lumitöitä ja siivoamista on riittänyt!
Mukavaa tulevaa joulukuuta!
Mehujää 63kg
Tuoreita uutisia! Aamulla poitsun neuvola-lääkäri. Ikävä uutinen oli se, että sai uuden kuurin korvatulehdukseen :( mutta mukavaa se, että vaaka näytti osaltani pudotusta. Nyt siis 74,1kg (-700g pudotusta viime kerralta, joka oli... jokin aika sitten). JEEEEE!!
Loppuvuoden otan ihan lungisti. Teen hyvää jouluruokaa ja nautin perheeni kanssa joulurauhasta ja pöydän antimista. Palailen palstalle alkuvuodesta. Jatkan sitten tavoitteellista matkaani kohti 70 kiloa. Hyvää loppuvuotta kaikille!!! (tietty voi olla, että jos jotain tapahtuu ja vaa' alle ennätän, niin tulen jo aiemmin siitä tiedottamaan! :)
Pippandii
Hyppäänpä minäkin pitkästä aikaa pinoon kertoilemaan kuulumisia. Kiva lukea, että teillä molemmilla on edistystä tapahtunut! Myös minulla on takana mukava jakso. Paino 67kg eli pienoista pudotusta on edellispunnituksesta :-) ja luulen oikean painon olevan jopa hiukan alle tuon, tässä on nimittäin tullut syötyä aika tuhdisti parin viikon sisään... On ollut kaikenlaista hässäkkää; sukulaisvierailua, jouluvalmisteluita, itsenäisyyspäivä... ja flunssakin tuli podettua tuossa marraskuun puolivälissä. Siitä tulikin 1,5 viikon tauko urheiluun. Nyt olen taas palaillut normaaliin rytmiin ja olen yhä pyrkinyt juoksemaan sen vähintään 4 kertaa viikossa.
Vaatteista ja peilistä huomaa kyllä vaakaakin paremmin hoikentumisen. Kaikki housut ovat löystyneet kummasti reisistä, pehvasta ja vyötärökin on tullut selvästi esiin :-) Jopa ne " numeroa liian pienet motivaatiofarkutkin" alkavat valua jalasta! Vielä on kuitenkin hiukan matkaa tavoitteeseen...
Ruokapuoli joutuu näin joulun aikaan minullakin koetukselle. Joulun aion toki minäkin ottaa ihan rennosti ja niuhottamatta syömisistä. Lenkillä yritän kuitenkin käydä entiseen tapaan.
Palailen palstallle sitten ensi vuonna. Mukavaa joulunodotusta ja hyvää ja tunnelmallista joulua!
T. Aarre