Riittävätkö tuliaiseni mökille?
Vien muutaman leivän, kahvia, pari keksipakettia, muffinseja, mehua, muroja aamiaiseksi, karkkia ja kukan. Menen yksin ja paikalla on kaksi muuta aikuista ja kaksi isoa lasta. Viivyn kolme yötä. Minut on kutsuttu ja mitään ei pyydetty tuomaan, kun kysyin.
Kommentit (15)
itse veisin vielä jotakin alkoholipitoista esim. viinipullon tai vaikka lonkeroa sixpackin
Kyllä noiden kanssa kehtaa ihan hyvin mennä.
Itse arvostaisin vielä enemmän laatua kuin määrää. Koska olet yksin menossa ja isäntäväkenä on lapsiperhe, voisin kuvitella, että leipää, keksejä ja muroja on jo varattu riittävästi.
Kahvi säilyy ja kukat ovat aina ihania. Lapset varmasti ilostuvat karkista. Itse valitsisin leivän huolella. Esimerkiksi jokin pienleipomon ruislimppu olisi meille mieluisa. Vaasan paahtoleipää on jo kaapissa.
Murot mehut, muffinit ja keksipaketit korvaisin jollain muulla viemisellä. Viemisen laatu riippuu tietysti esimerkiksi säilytysmahdollisuuksista ja matkan pituudesta. Emmemmin vastaanottaisin itse vaikka tuoreen savukalan, hyviä juustoja tai laadukkaan salamipötkön.
enkä kovin painavaa kassia. Lisäksi pääsin vain tuohon lähellä olevaan kauppaan (kävellen). Muuten olisinkin vienyt jotain hienompaa.
ap
Tuollaiset varmasti miellyttävät kaikkia! :)
Sitä paitsi kahvi on nykyään niin kallista, että se on ihan loistava tuliainen.
Ainakin mä ottaisin nuo tuliaiset ilolla vastaan. Tärkeämpää kuin tuomisten hinta, on se millaisen tuliaisen vie itsessään sinne. Jos on mukava ja toivottu vieras, kukaan tuskin piittaa siitä kuinka paljon tuliaset ovat maksaneet. Harva pyytää vierasta tuliaisten toivossa, en ainakaan minä.
Koitin kyllä valita luomua ja muuta laadukkaampaa.
ap
mennä mökkivierailuille jos ei siitä alle viidelläkympillä selviä:D
jättpisin kanssa keksit ja karkit pois. Lapsille vaikka jotkut tasku akuankat luettavaksi jos sen ikäisiä. Tai jokin hyvä lautapeli jota kaikki voivat yhdessä pelata. Jos pienempiä lapsia joku pikku askartelu paketti, väritys kirja ja kyniä. Jos poikia niin meillä ainakin uppoaa aina pikkuautot. Tytöille jokin puuhakirja tai sit vaikka biltemasta helmiä joita voi pujotella ja tehdä omia kauniita koruja.
Mutta kyllä minä hen.koht ilahtuisin sinun tuomisista joten oikein hauskaa ja mukavaa juhannusta.
ap
jättpisin kanssa keksit ja karkit pois. Lapsille vaikka jotkut tasku akuankat luettavaksi jos sen ikäisiä. Tai jokin hyvä lautapeli jota kaikki voivat yhdessä pelata. Jos pienempiä lapsia joku pikku askartelu paketti, väritys kirja ja kyniä. Jos poikia niin meillä ainakin uppoaa aina pikkuautot. Tytöille jokin puuhakirja tai sit vaikka biltemasta helmiä joita voi pujotella ja tehdä omia kauniita koruja. Mutta kyllä minä hen.koht ilahtuisin sinun tuomisista joten oikein hauskaa ja mukavaa juhannusta.
tuliaisia arvostan itse. Mökillä menee ruokaa mahdottomasti ja se on usein hankittavaa kaukaa kaupoista. Ihan peruselintarvikkeet on just parhaita, ja kahvi, murot, keksit jne säilyy pitkään kaapissa, jos ei heti tule syödyiksi.
Ja itse arvostan vierasta, joka tuo tuliaisia, vaikka en pyytäisi ruokaa tuomaan. Siis juuri leipää, kahvia, keksiä ym. menee aivan varmasti mökillä. hyvä juttu, kehtaa mennä!
Kenellekään on tosi vaikea viedä mitään, ellei tiedä heidän makuaan, mutta onhan tuossa vaikka mitä.
Esim. meillä jäisi murot ja todennäköisesti keksit käyttämättä.
Emäntänä olisin hurjan iloinen tuollaisesta tuliaisesta!