Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voinko lopettaa kummilapseni muistamisen

Vierailija
23.06.2011 |

tänä kesänä, kun hän pääsee ripille?

Olosuhteiden pakosta olen ollut kummilapselleni lähinnä raha-automaatti syntymäpäivinä, nimipäivinä ja jouluna. Nyt kysyin häneltä, et mitä hän haluaisi rippilahjaksi ja vastaus oli, että rahaa. Itse olin ajatellut ostaa hänelle esim. ristikorun tms. enkä antaa rahaa, mutta jos hän ei kerta korua halua eikä sitä pidä niin silloinhan ne korurahat menisivät ns. hukkaan.

Ajattelinkin, että annan sitten lahjaksi sitä rahaa, jos kerta niin haluaa. Todennäköisesti 100 euroa.

Mutta entä tämän jälkeen. Voinko jo lopettaa raha-automaattina olon? Seuraavan kerran muistaisin poikaa, jos ja kun hän valmistuu ammattiin tms. ja sitten tietysti jos ja kun menee naimisiin. Mutta muu muistaminen olisi minun osaltani nyt tässä. Onko ok?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö sitä lasta voi muistaa millään muulla tavalla kuin antamalla käteistä?

Ei voi puhua puhelimessa, tavata, kirjoitella maileja tms?

Vierailija
2/9 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse muistaisin ammattiin valmistumisen/ylioppilaaksi pääsemisen ja naimisiin menojen lisäksi täysikäistymisen johdosta (jos pitää sukulaisille juhlat)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muulla tavalla. Pienempänä vein elokuviin ja tivoliin ja sirkukseen. Nyt viiteen vuoteen poikaa on kiinnostanut vaan kaverit.

Puhelimessa ei ole oikeen mitään puhuttavaa. Poika vastaa, kun jotain kysyn, mut teinaripojan kanssa on hankala "rupatella", jos sitä ei rupattelu huvita.

Facebook-kavereita ollaan. Sitä kautta kysyin rippilahjatoiveita.

Ap

Vierailija
4/9 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoi rahaa. Puhuin asiasta äitinsä kanssa, joka kielsi antamasta rahaa, sanoi että "pitää" olla jotain mitä jää muistoksi. Ostin sitten korun.

Ja vastauksna kysymykseen: voit lopettaa lahojen antamisen. Samoin minä tein. :)

Vierailija
5/9 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko sylikummi?

Mielestäni voit lopettaa muistamisen, kummin velvollisuushan päättyy ripille. Muistat sitten kun valmistuu.

Vierailija
6/9 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä rippiristin ostaa sylikummi oletko sylikummi?

Sylikummi ei ole sen ihmeellisempi kummi kuin ketään muukaan.

Vierailija
7/9 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sylikummille, on ollut tapa. Mulle ihan sama mitä kukin hankkii :) mutta jottei tule montaa ristiä, hyvä ois tietää tavat.

Vierailija
8/9 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jottei tule montaa ristiä, hyvä ois tietää tavat.

Sitä paitsi mun yhdelläkään kummilapsella ei ole "syli"kummia vaan sylissä on ristiäisissä pitäneet omat vanhemmat eli äiti tai isä.

Vierailija
9/9 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tunne, joten heidän kanssaan en lahjoista voi sopia. Ja sylikummi en ole. Kysyn vielä pojan äidiltä, että mitä mieltä hän on tuosta "vain" rahan antamisesta.

Kiitos kommenteista.

Ap