Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä ketään, jolla on aurallinen migreeni? Ehkäisysasiaa...

Vierailija
23.06.2011 |

Mulla on ollut parinkymmentä vuotta migreeniä silloin tällöin, raskauksien jälkeen vähemmän. Aiemmin oli pelkkää päänsärkyä, nyt vuoden sisällä on tullut muutaman kerran sahalaitaa. Olen ottanut buranaa ja päänsärkyä ei ole tullutkaan.

Käytän Yasmine-pillereitä, ja vielä vuosi sitten lääkärintarkastuksesta sain reseptin uusittua.

Nyt sitten luin yhtä naistenlehteä, jossa sanottiin, että aurallisessa migreenissä ei voi käyttää e-pillereitä. Apua - pitääkö käyttö lopettaa nyt heti? Ja pitääkö vaihtaa kierukkaan - tosin pelkään, että ihoni tulee taas täyteen finnejä, sillä sen vuoksi olen e-pillerit taas valinnut.

Mitä kokemuksia teillä on?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli aurallinen migreeni ja jouduin lopettamaan mercilonpillerien käytön. sain tilalle qlairapillerit jotka ovat yhdistelmäpillerit. mutta edelleen on pahoja aurallisia migreenejä viikottain. en tiedä saisko olla vai oisko migreenin pitänyt loppua pillerien vaihtoon.

Vierailija
2/4 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lääkäri sanoi, etten enää saa e-pillereitä syödä. Syön keltarauhashormonia (Cerazette). Kun lapsiluku täynnä, siirryn kierukan käyttöön.

Sinuna lopettaisin mahd. pian pillerit. Aivoveritulpan riski on suurentunut, jos syöt pilleireitä ja sinulla on aurallinen migreeni. KAitpa siinä on muutenkin veritulpan riski kasvanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurallinen migreeni on este yhdistelmäehkäisypillereiden käytölle. Lisää muistaakseni huomattavasti aivoinfaktin riskiä.

Itselläni aurallinen migreeni myös, ja oikein mikään ehkäisy sovi. Lääkäri määräsi hiukan pitkin hampain Nuva Ringin, sillä se on vaikutukseltaan paikallisempi ja matalahormoninen.

Mutta joo, kipin kapin lääkäriin keskustelemaan asiasta.

Vierailija
4/4 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillereiden lopettamisella vaan veritulppariski putoaa normaalitasolle. Veritulpan riski on siis suurempi, jos syöt e-pilleiretä ja sinulla on taipumus auralliseen migreeniin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi