Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elokuvia Netissä

Vierailija
22.06.2011 |

Törmäsin tossa noin viikko sitten leffatverkossa.net elokuva sivustoon.

Kyseinen sivusto on ihan uus tuttavuus minulle ja täytyy sanoo entisenä Fin TV käyttäjänä Fin tv ei tule ikinä pääsemään leffatverkossa.netin tasalla.

Minun omia mietteitä kummastakin palvelusta.

Leffatverkossa.net

+ Full HD

+ Ulkomuoto

+ 100% Suomalainen

+ Kuvanlaatu

+ Lataus nopeus

+ Äänet

+ Toimii ihan hyvin myös 512kbs nopeudella

+ Tukee lähes jokaista markkinoilla olevaa video katselu laitetta.

(Sympiania en ole kokeillut)

- Noin 500 elokuvaa + sarjat

-/+ Maksaa 3 euroa mutta saakokeilla vuorokauden ilmaiseksi.

Maksullisena on se hyvä puoli että ylimääräiset lasten/nuorten kommentit jäävät pois kommenteissa ei ole olin eka tai toka myös kielen käyttö on siistiä.

Varmaan koska palvelua käyttävät enimmäkseen vanhemmat ihmiset.

Toisinkuin FinTv:llä tekstiviesti ja PayPal maksu toimivat automaattisesti eli kun maksu on suoritettu voit käyttää heti sivustoa.

Fin Tv

+ Oli ihan hyvä kun he aloittivat

- 100% EI suomalainen

- Kuvanlaatu erittäinhuonoa

- Äänet todella heikot

- Lataus nopeus välillä erittäin pitkä

- Pätkii / Katkeilee

- VIP:in saaminen voi kestää melkein viikon.

- VIP edut hyvin pienet.

- Erittäin törkeä ylläpito

Rehellisesti sanottuna en keksi Fin tv stä hyvää sanottavaa.

Itse kritisoin heidän uutta sivustoa jolle he lupasivat kaikkea HD kuvaa jne...joita ei voida toteuttaa kyseisellä VK video palvelimella jota he käyttävät.

Palkakasi sain bännit vaikka olen VIP jäsen (tehty poliisille ilmoitus joska tiedoissa ei kerrota että vipit voitaisiin bännätä).

Lisäksi kommenttini muokattiin sanomaan "Olen gay"

Erittäin ammattimaista!

Leffatverkossa.net taas erittäin asiallista käytössä ennen käyttöajan ostamista lähetin heille kyselyn siihen vastattiin 2 minuutin sisään ja erittäin asiallisesti.

Jokaiseen sähköposti viestiin vastattiin heti eli todella nopeasti ja lisäksi live tuki palvelu jossa autetaan reali ajassa.

Video soittimessa saa valita Hd päällä ja Hd pois heidän Hd pois laatu on jo niin hyvää ettei Hd päällä vaihtoehtoa tarvitse käyttää kun tietokoneen näytössä.

Sarjoissa heillä on sellaisia sarjoja joita suomessa ei olla ede kuultu ja erittäin hyviä

Naisille mainittakoon

- Pretty Little Liars

Miehille taas

- Game of thrones

- The Walking Dead

Siinä muutama.

Minulle henkilökohtaisesti kyseinen palvelu on erittäin mieluisa.

Olen yöt ns.vartiossa ja puhelimella tulee läpi yöt katsottu elokuvia.

Nyt joka keksii että olet leffatverkossa.net ylläpidon jäsen.

Vastaan tähän heti etten ole mainosta heitä koska en missään nimessä halua että palvelu lopettaa.

Ymmärrän täysin tuon 3 eron maksun jos ajatellaan näin että he lähettää leffat itse palvelin joka siihen pystyy maksaa 1500-2500€ kuukausi eli en usko että ylläpito rahantakia tätä tekee.

Kun taas Fin tv käyttää ILMAISTA VK videopalvelinta joka on venäläinen facebook kopio.

Fin tv meinaa laittaa uuden sivustonsa 5 euroa 2kk joka on ehkä väärin koska he ei maksa video palvelusta mitään tuo 5 euroa elinikänen kuulostaa heidän osaltaan huomattavasti paremmalta.

Vielä lista laitteista joita itse olen kokeillut leffatverkossa.net

- PlayStation3

- Mac

- Linux

- SmarTV(LG)

- PSP

- Iphone

- Android

Itse olen kokeillut kyseisillä laitteilla.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Leffatverkossa tyytyväinen käyttäjä.

Kyseisiä palveluitahan on monia mutta melkein kaikkista puuttuu tekstitys.

Leffatverkosa ja Fintv on ainuat minun tietämäni sivustot joissa on suomi tekstit.

Leffatverkossa on paras kaikista missä olen käynyt ja niitä on monia

Vierailija
2/8 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teki mieli oksentaa näppikselle jo etusivun mainosten ja muiden tekstien kielioppivirheiden takia. :D Huhhuh.

Jos haluaa laittomasti leffoja/sarjoja katsella, ei niistä pitäisi mielestäni kenellekään maksaa. Tuo sivustohan ei tasan tarkkaan maksa tekijänoikeusmaksuja millekään taholle, se on päivänselvää.

Samalla vaivalla uhraisit yhden päivän opettelemalla torrent-tekniikoiden, koodekkien ja muiden salat, ja lataisit suoraan fullHD-laatuisia leffoja omalle koneellesi/laitteellesi (Tosin android- ja VLC Player -aikana koodekkejakaan ei tarvitse ymmärtää). Siinä säästäisit ne euroset. Toki jos suomenkielinen tekstitys on ehdoton, niin usein joutuu tekstityksiä odottelemaan hetkisen pidempään tekstityssivustoilta (DivXFinland, Subtitlesource.org, jne). Englanninkieliset tekstit ovat käytännössä heti saatavilla jos elokuvasta on julkaistu DVD. Käytännössä kaikkiin TV-sarjoihin saa englanninkieliset tekstitykset Addic7ed.com -sivustolta.

Lataan itsekin elokuvia, mutta olen täysin sitä vastaan, että joku tekee laittomilla sivustoillaan rahaa - vaikka kuinka palvelinvuokra ja kaista maksavatkin. Aina jos ylimääräistä rahaa on, ostan elokuvan/sarjan itselleni alkuperäisenä (~300 DVD-elokuvaa tällä hetkellä hyllyssä). En siis tue ns. warettamista sinänsä, mutta minkäs mahtaa kun on köyhä ja ahne. :)

Androidiin palatakseni - nykyisellä puhelimellani RockPlayer -softan kanssa pyörii mikä tahansa DivX/XviD -pätkä minkä netistä löytää. Ei tarvitse muuntaa mihinkään muotoon, vaan out-of-the-box pelittää. Tukee lähes kaikkia tekstitystiedostoja. Riittää kun siirtää tiedostot puhelimeen ja siinä mennään. Tämän etuna se, että ei tarvitse olla vahvan verkon äärellä kun pätkiä luurista vahtaa. Riittää että on akkua ja pätkä koneella.

Just my two cents.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä hitosta noita äidinkielen opettajia tulee?

Tietääkseni tuossa ei mainosteta suomen kieltä tai kielioppia.

Ei kannata oksentaa näppikselle aika v mäinen putsata(kokemusta on)

Joka tapauksessa käytän itse kumpaakin sivustoa.

Ja torrent on ihan laillinen :D?

Miks vaivautua torrentteja käyttämään ja lataamaan kun voi katsoa suoraan netistä.

Se ei vie tilaa koneeltasi

Sinun ei tarvitse odottaa 5 tuntia elokuvan latautumista.

512 kbs nopeudella lataat 4.7-5.5 G tiedoston taitaa aikaa mennä melko paljon.

Saman laadun saa sivustolta ilman odotusta.

Vierailija
4/8 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelen kirjoitus virheitä viesti on kännyllä kirjoitettu junassa.

Tiedät varmaan että viestisi kuulostaa samalta kun näiden henkilöiden jotka kertovat poikotoivansa jenkkejä täysin mut kuitenkin käy syömässä esim mäkissä.

Varmasti 80% netti käyttäjistä tietää torrentit ja niiden käytön.

Mietin vaan miksi pitäisi ladata turhaan kun ei se leffa tuu kuitenkaan kun vain kerran katottua?

Käytin ennen tuota kyseistä soitinta androidissa muutta en ole sen jälkeen kun liityin leffatverkossa sivustolle käyttänyt.

Uskoisin sivujen olevan suunnattu käyttäjille jotka ei pysty, halua tai osaa hakea leffoja netistä.

Vierailija
5/8 |
25.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä kumpaakaan palveluu mutta streem tekiikasta sen verran että.

Tuola leffatverkossa.net palvelussa toden näköisesti käytetään p2p streemausta muuten tolla 512kbs yhteydellä jäis katsomatta.

Lisäks tosta torrentista

Kannattaisko tarkistaa faktat ennen kun nolaa itteensä?

Viestistäsi ymmärräsin että väität torrentin lataamisen olevan yhtä nopea kuin suoraan serveriltä?

Näin ei kuitenkaan ole.

Full Hd merkinnän saa mikä/kula vaan joka tarjoa full hd resoluutiota eli 1920X1080 bitrate on se mikä ratkasee kuvan laadun suhteen

Vierailija
6/8 |
25.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi käyttää laittomia torrentteja kun voit noista palveluista katsoa laillisesti?

Käyttäjä ei niissä lakiariko vaan ylläpito.

Torrenttejen lataaminen taas on rikos.

jaksoin just ja just lukee noita viestejä ja en vaan ymmärrä mitä helvettiä tuo viarailija kirjoittaa tähän aiheeseen sulla ei selvästi ole mitään asiaa tähän aiheeseen liittyen lisäks kirjoitat niin kuin tietäisit jotain asioista vaikka todellisuudessa pelkkää paskanjauhantaa pieni osa totta ja loput sit omia päätelmiä

Vierailija
7/8 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

#3 täällä.

On tämä kyllä, huhhuh. :) Noh, jos sitä yrittäisi vielä. Eihän tämä mitään maksa.

Niin, pointtini (niin vaikeaa kuin se olikin tekstistäni ymmärtää) oli se, että mielestäni on väärin maksaa ihmisille, jotka eivät toimi laillisesti. Get it? Leffatverkossa on varmasti kiva ja hyvä palvelu, mutta laittoman tavaran jakaminen ja siitä maksun pyytäminen on vain väärin. En puolustele torrentteja ja laittomuutta ja samalla tee niin itse (köh, vai teenkö?-).

Lataamisesta alkuun se, että samalla lailla ne bitit siirtyvät koneellesi, käytit torrentteja tai Leffatverkossa-streamingia. Ei se videokuva mitään "taikalinjaa" pitkin siirry laitteelle - samalla lailla siihen tarvitaan kaistaa kuin tiedoston kopioinnissa.

Kuvanlaatuhan ei vain fyysis-teknisesti voi olla teräväpiirtoa jos yhteytenä on puolen megan liittymä (tai voi, mutta bufferointi kestää tuntikausia). Mietitäänpä vähän miten koko tiedonsiirto toimii.

Jos vaikka lasketaan että puolen megan liittymällä ladataan optimitilanteessa 50kt/s. Minuutissa tämä tekee ~3000kt, eli kolme megatavua. Jos elokuva kestää puolitoista tuntia, ja liittymänä on edelleenkin puolen megan (512 kbps), ladataan sinä aikana teoreettisena maksimina 270 megatavua. Kyllähän nyt lapsikin ymmärtää että tuohon tilaan ei teräväpiirtoa mahdu, ehkä huono SD-laatuinen. :) Torrent-tekniikalla voidaan jakajista riippuen hyödyntää koko saatavilla oleva kaista. Teräväpiirtoinen elokuva vie millä tahansa pakkauksella vähintään pari gigaa, useimmiten neljä. Sitä ei Leffatverkossa pysty taianomaisesti muuttamaan. Ymmärrän toki, että jos kuvanlaatu on edes jotenkin parempi kuin esim. FinTV:n (menikö nimi oikein?), niin sen mieltää "huipputarkaksi teräväpiirroksi".

Tietysti riippuu taas valinnoista missä asuu, ja onko mahdollisuutta nopeampaan kaistaan jolla tiedostot lataa. Itse ainakin haluan voida katsoa elokuvani/ohjelmani verkkoliittymästä huolimatta. Tarkoittaen sitä, että vaikka koko verkkoliikenne menisi nurin, niin voin kesämökin perukoilla riippumatossa nauttia puhelimessani tv-sarjan viihdyttävyydestä. Omalla liittymälläni HD-elokuva siirtyy noin vartissa koneelleni, se riittää mainiosti. Mielummin maksan palveluntarjoajalle nopeammasta kaistasta, kuin tuntemattomille laittomasta leffojen streamaamisesta. ;)

Noh, kuten sanoin, tämä on preferenssiasia. Jos haluatte maksaa (mitä luultavimmin) ulkomaalaisille ihmisille siitä, että vievät DivxFinlandin (tai vastaavan) tekstitykset (voin lyödä vetoa että eivät niitä itse suomenna), polttavat ne kuvaan, ja näyttävät streamina sivulla teille, niin mikäpäs siinä. Itse haen tekstit mielummin itse, enkä halua antaa rahaa välikäsille, jotka eivät siitä kuitenkaan maksa tekijänoikeusmaksuja. Mielummin itse lataan tekijänoikeusmaksuttomasti, ja jos koen elokuvan/sarjan olevan hyvä, myös ostan sen.

Oli miten oli, hyvää juhannusta kaikille, riippumatta mitä laitonta keinoa käytätte leffojen katsomiseen! ;)

Vierailija
8/8 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei vie tilaa koneeltasi

Sinun ei tarvitse odottaa 5 tuntia elokuvan latautumista.

Etkai sinä nyt ihan tosissasi kirjoittanut tuota. :) Toivon ainakin. Kuten sanoin aiemmassa viestissäni, ei se streamattu videokuva mitään erillistä taikalinjaa pitkin koneelle siirry. Yhtä tarkka video vaatii _täysin_yhtä_nopean_kaistan_ kuin torrentilla sen lataaminen - ja usein enemmänkin. Ihan samoja bittejä siellä liikkuu ja yhtä paljon. Streamauksessa harvemmin koko palvelimen kaista on uhrattu yhdelle käyttäjälle.

512 kbs nopeudella lataat 4.7-5.5 G tiedoston taitaa aikaa mennä melko paljon.

Saman laadun saa sivustolta ilman odotusta.

Yhtä lailla se myös vie koneelta tilaa. Se ei vaan siirry mihinkään "mun nettilatauxet" -hakemistoon, vaan se on cachebitteinä jossain koneesi uumenissa.

Olen myös huomannut, että Shift-DEL -yhdistelmällä saa yllättävän kätevästi poistettua ladatun tiedoston kun sitä ei enää tarvitse.. ;)

Nojuu, jos jätetään tämä tähän. Hyvää juhannusta myös sinulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi