Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hiilarit pois ruokavaliosta!

Vierailija
21.06.2011 |

Parhaat neuvot kehiin kappauksen aloittavalle pariskunnalle?

Onko jokin kirja hyvä lukea ensin?

Mitkä ruoka-aineet ovat karppaajan peruskamaa?

Emme ole yhtään perehtyneet, mutta leipä, peruna, pasta ja riisi aiotaan jättää pois, kunhan opitaan, mitä tilalle?

Nyt saa suositella! Kiitos!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse korvasin perunan pastan ja riisin ihan vaan paistetuilla pakastevihanneksilla. Joillekin porkkana on nounou, mutta mä syön sitä, jos sitä on valmiissa pakasteessa.

Eli siis pannulle köntti voita, kukkakaalia ja parsakaali ja liesi täysille. Paistelen kunnes vähän ruskeeta on pinnassa. Maustetaan esim herbamarella tai miten nyt sitten tykkääkin.

Herkkua on myös kesäkurpitsa, munakoiso tai kaali paistettuna.

Eikä pidä unohtaa paistettuja paprikoita tai ruusukaaliakaan.

Lasagnessa voi lasagnelevyt korvata kesäkurpitsaviipaleilla.

Kukkakaalista saa hyvää muusia, vaikkei se vertoja vedäkään oikealle pottumuusille.

Vihreistä pavuista saa oivallisia "ranskalaisia".

Jauhelihakastikkeen kera uppoaa pannulla paistetut kesäkurpitsasuikaleet, vähän silleen niinkuin nauhapasta.

Höyrytetyt kasvikset (kukkakaali, parsakaali, ruusukaali) on aivan ihania voisulan kanssa.

Näiden lisukkeiden kanssa siis lihaa kaikissa muodoissa. Munaa unohtamatta.

Maukas kastike syntyy kuohukermasta ja tomaattipyreestä ja mausteista ihan ilman mitään jauhosuuruksia.

joku muu jatkakoon...

Vierailija
2/3 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat neuvot kehiin kappauksen aloittavalle pariskunnalle? Onko jokin kirja hyvä lukea ensin? Mitkä ruoka-aineet ovat karppaajan peruskamaa? Emme ole yhtään perehtyneet, mutta leipä, peruna, pasta ja riisi aiotaan jättää pois, kunhan opitaan, mitä tilalle? Nyt saa suositella! Kiitos!

Niin ja kaikki sokeri kans pois ruokavaliosta!

Suosi: Kanamunat,rasvainen kala,voita, rasvaisia juustoja,pekonia,kanaa rasvaisen kastikkeen kanssa,pähkinät

Maltillisesti: Vihanneksia, maan päällä kasvaneet parempia kuin juurekset

Vältä:Maitotuotteista nimenomaan juuri maitoa, maltillisesti jugurtteja, hedelmät on syytä jättää syömättä.

Kts. karppaaja.info

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annika Dahlqvist kirjoittaa tosi asiallisesti ja selkeästi, tykkään hänen tyylistään. Ruotsalainen lääkärisnainen. Esim. kirjansa Karpin tapaan on tosi hyvä perusopus. Osoitteesta karppaus.info löytyy lisää suosituksia kirjoista, tarkemmin täältä; http://karppaus.info/forum/viewforum.php?f=9

Varpu Tavi on suomalainen joka on kirjoittanut hiilihydraattitietoisesta ruokavaliosta, eikä kavahda perunaakaan (jos sitä kaipaa, itse en ole koskaan pitänyt perunasta...).

Englanti jos taipuu, niin Eadesin Protein power on hyvä. Joku muistaakseni väitti löytyvän jo suomennettunakin, kannattaa googlailla.

Heikkilään en itse enää koske, mielestäni äijä on alkanut julistaa liiaksi. Ja on aika jyrkkä mielipiteissään joita vääntää aika heppoisin perustein.

Kirjastossa hakusanaksi LCHF (low carb high fat), niin varmasti alkaa kirjallisuutta löytyä.

Atkinsiakin on ihan hyvä lukea, vaikka onkin melkoisen ostos-tv tyylistä kirjoittelua. Ja keskittyisin niihin vanhempiin julkaisuihin joita Atkins on itse ollut tekemässä. Tämä viimeinen on jo melkoinen kompromissi virallisterveellisempään suuntaan.

Mutta, lukekaa, lukekaa, lukekaa. Sillä siitä pääsee, valmiiksi pureskeltuja vastauksia ei ole vaan kaikki pitää itse selvittää. Tätä teen vielä itsekin ja koko ajan oppii jotain uutta. =)