Me asutaan maantien vieressä.Isot rekat ajaa ihan
parin metrin päässä kotiovelta. Pieni aita on välissä. Jos haluaa liikkua kävellen tai vaunuilla on mentävä mutkaista maantietä jossa ajaa autoja n. 80km/h tuntinopeutta ja rekatkin ajaa n. 60km/h. Monet autot ei hämmästyksekseni edes hidasta vaikka on useamman lapsen kanssa liikkeellä. Myös rekat ajaa yllättävän kovaa vaikka tässä on muitakin ok-taloja ja lapsiperheitä. Suojatietä ei ole, ei missään, vaan tien yli on tosiaan mentävä siitä mistä pääsee ja ehtii. Syksyllä ja talviaikaan on myös tosi pimeää kun katuvaloja ei ole. On aika turvaton olo tuolla tiellä, jos siellä on pakko kävellä pimeän aikaan. Ja joo, ollaan kyllä muuttamassa täältä jossain vaiheessa.
Kommentit (6)
pahimmalla lentomelu alueella, jossa jumbojetit lentää kattomme ylitse minuutin välein. Kaikkeen tottuu.
pahimmalla lentomelu alueella, jossa jumbojetit lentää kattomme ylitse minuutin välein. Kaikkeen tottuu.
öö
tuollaiseen paikkaan? Kai se tie oli siinä vieressä jo silloin. Itse en muuttaisi pienten lasten kanssa tien varteen, enkä järven tai joen rantaan.
Mä olen lapsuuteni asunut maalla noin. Oli kyllä tosiaan turvatonta. Me ei saatu mennä pyörällä kouluunkaan, koska rekat ajoivat niin kovaa ja läheltä mutkaista tietä.
Mulla on muuten kaksi koulukaveria kuollut liikenneonnettomuuksissa.
ja jo silloin tämän oli tarkoitus olla väliaikaisratkaisu. Nyt kuitenkin useampi vuosi mennyt. Minusta on jännä, kun jotkut täällä asuvat antaa 6-7-vuotiaiden pyöräillä täällä ilman kypärää maantien varressa. Siis tuolla mutkaisilla teillä, jossa menee monen monta rekkaa ja autoa päivässä. Itse jo senkin takia haluan muuttaa, koska en aio ikinä päästää lastani tuonne tielle ajamaan yksin pyörällä.
Vuodatus? Valitus?
Vain kertoa? Just sopivasti kun täällä on käsitelty erään lapsen auton alle jäämistä.