Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taaperolla tummentumia hampaissa

Vierailija
21.06.2011 |

2,5 -vuotiaalla lapsellamme näkyy etu- ja kulmahampaissa ikäviä tahroja ja tummentumia - ihan kuten minullakin, mutta minä sentään juon kahvia ja teetä, eli olen ainakin osasyyllinen omiin tahroihini. Mikähän voisi selittää tuollaisen täysin oppikirjojen mukaan (ainakin ruokailutottumusten ja suunhoidon suhteen) kasvaneen pikkupojan tahraiset hampaat?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. tetrasykliinit (antibiootti) voi aiheuttaa varjaymia kehittyviin hampaisiin.

Vierailija
2/5 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut mitään lääkityksiä, mutta kiitos vastauksesta! Onko muita ajatuksia, sattuuko peräti olemaan alan asiantuntijoita linjoilla :)?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sellaista, ja lääkärin mukaan ihan hyvälaatuista bakteerikantaa, ei lähde pesemällä, mutta sitä voidaan poistaa hammaslääkärissä. Hyvä merkki kuulemma siinä mielessä, että kyseinen bakteeri vaikeuttaa karieksen leviämistä. Sitä meillä ei sitten ole ollutkaan (kuin joskus aikoinaan toisella vanhemmista).

Vierailija
4/5 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin loytyy erilaisia syita.

Vierailija
5/5 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sellaista, ja lääkärin mukaan ihan hyvälaatuista bakteerikantaa, ei lähde pesemällä, mutta sitä voidaan poistaa hammaslääkärissä. Hyvä merkki kuulemma siinä mielessä, että kyseinen bakteeri vaikeuttaa karieksen leviämistä. Sitä meillä ei sitten ole ollutkaan (kuin joskus aikoinaan toisella vanhemmista).

Ihan semmoisia vaaleanruskeita kuten aikuisillakin usein. Myös koko hammasluu on selkeästi enemmän kellertävä kuin ihan valkoinen (raukka on perinyt minun hampaani eikä isänsä valkoisia :(). Kiitokset googlevinkistä, pitääpä katsoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi