En osaa meikata kunnolla, näytän aina suttuiselta ja pakkeloidulta! :( VINKKEJÄ?
Normaali meikkini on: peiteaine, meikkivoide, puuteri, aurinkopuuteri, luomiväri, eyeliner, ripsiväri.
Ihoni on kamalan näköinen ilman meikkiä, ihohuokoset ovat tosi isot, poskipäät punertavat ja silmänympärykset ovat tosi tummat. Myös ihonväri on epätasainen. Tuntuu että tarvitsen hirveät pakkelit että väri olisi tasainen, mutta tällöin taas naama näyttää tunkkaiselta.
Silmät ovat myös ongelma; ne ovat melko pienet ja ripset ovat lyhyet eivätkä suostu millään taipumaan. Vedenkestävällä ripsarilla ne pysyvät hetken ylhäällä mutta aivan varmasti ovat iltaan mennessä laskeutuneet.
Kulmakarvoja ei ole lähes yhtään, ne joudun aina piirtämään :/
Huulistakaan en tykkää, ja suun ympärillä näkyy jo ryppyjä vaikka olen 23!
Kellään kauneusexpertilla vinkkejä?
Kommentit (10)
Käytä meikinpohjustusvoidetta, se auttaa noiden huokosten kanssa, meikkivoidetta vain ohuelti ja saattaa auttaa jos levität sen siveltimellä tai kostealla meikkisienellä. Kasvojen väriä voisit tasoittaa sopivilla peitevärillä, ei meikkivoiteella.
Älä "piirrä" kulmakarvoja, käytä riittävän vaaleaa kulmakynää jolla ensin täytät aukkopaikkoja ja sitten lisäät lyhyin karvojen suuntaisin vedoin tummuutta. Älä liioittele äläkä käytä liikaa meikkiä.
Voisit kokeilla myös mineraalimeikkejä, niillä on vaikeampi saada sitä pekkelivaikutelmaa.
Mulla on Estee Lauderin kaksivärinen aurinkopuuteri ja yleensä käytän vain sitä päivävoiteen päällä. Tuloksena raikkaan näköinen iho eikä varmasti näytä pakkeloidulta. Löytyy toki meikkivoidekin, mutta melko harvoin sitä käytän.
Ihoni kylläkin on hyvä, mutta toisaalta ikää "jo" 44. Tuntuu kuitenkin, että mitä enemmän meikkaa sitä enemmän vain rypyt tai juonteet korostuu. Siksi tyydyn useimmiten siihen aurinkopuuteriin :)
Itse olen käynyt Raili Hulkkosella muutaman kerran ja jo on meikkaustaidot kohentuneet. Hän tekee meikin ja neuvoo tuotteet sekä tekniikkaa. Eikä muuten ole edes kallis. Tosi viime kerralla totesi korottavans hintoja kun alkoi jo eläkeikä häämöttämään.
kuten minä, on kaikkein parasta sellainen kevyt, heleä meikki. Minä olen punatukkainen ja minulla on punoittava, pisamainen iho. Meikkisävyt olen valinnut kosmetologin kanssa ja esimerkiksi minulle aurinkopuuteri ei kävisi ollenkaan.
Minun meikkini; kostealla meikkisienellä meikkivoidetta hyvin kostutetulle iholle. Peitepuikkoa käytän vain tosi vähän enkä aina sitäkään. Silmäluomille ihonväristä luomiväriä. Hyvin ohuet eyelinerit ihan ripsien tyveen. Ripsien taivutus ja ripisävriä pienellä harjalla vain yksi tai kaksi kerrosta (mielellään siis heti kasvojen pesun jälkeen,kun ripsissä on jonkin verran kosteutta). Kulmiin puuterimaista kulmaväriä. Ihan hyvä tulee, vaikka siis näytän tuon meikin jälkeen siltä, ettei meikkiä oikeastaan olekaan.
Voi siis ap olla, että tuotteiden värit on sulle liian raskaat, käytät niitä liikaa tai väärin. Oisko ideaa tilata aika kosmetologilta ja saada häneltä opastusta?
kun yrität peittää ne meikillä. Eli ihan ekaksi puhdistutat sen ihosi kunnolla ja sen jälkeen alat itse kuoria sitä säännöllisesti ja kosteuttaa joka päivä ja jos joku naamio kävisi käytä myös sellaista. Ohjeet saat kosmetologilta. Ja sitten vähemmän on enemmän: eli todennäköisesti valokynää tummiin kohtiin ja kunnon puuteri päälle on ainoa, joka sun kannattaa laittaa. Pieniä silmiä ei kannata rajata ympäri, vaan vaan vain ulkokulma kulmakynällä ja sitten ripisentaivuttimella ripset ja kunnon ripsari päälle. Ja huultenrajauskynä on ehdoton, muuten huulipuna valuu ryppyihin. Ja luomivärin tarpeellisuutta ja väriä kannattaa miettiä tarkkaan, saattaa vaan pienentää silmiä.
- käy pari kertaa kosmetologilla kuuriluontoisesti (esimerkiksi kuorinta voisi olla paikallaan)
- jatka ihonhoitoa kotona säännöllisesti, muista aina puhdistuksen jälkeen neutraloida iho kasvovedellä ja käytä oikeita ihollesi sopivia tuotteita
- kuori iho säännöllisesti maailman parhaalla kuorinta-aineella (Dermalogicalla paras sellainen jauhe)
- käytä kuuriluontoisesti ihollesi sopivia seerumeita
Meikkaus:
- pohjusta iho oikealla voiteella ja lisää meikinkiinnittäjää, jos haluat. MUISTA ANTAA IMEYTYÄ noin 10-15 min, nauti vaikka aamiainen välillä
- puuteroi koko kasvot kevyesti
- käytä ihollesi sopivaa värivoidetta, minusta paras on Dior Nude sekä Bare Escentuals mineraalipuuteri, saa netistä tosi edullisesti
- Bare minerals tai joku muu alaluomien peittoon tarkoitettu aine on ehdoton, peitä kevyesti myös nenän ja suun pielet (Dior Nudella on myös hyvä hoitava peittovoide)
- varmista että posket on puuteroitu hyvin ja kevyesti laadukkaalla ohuella puuterilla, lisää sitten aurinkopuuteria jos haluat, töpsäytä ensin kämmenselkään ettei tule liikaa. Piirrä E- kirjain pyöreästi kasvoillesi, lähde ohimoilta, kevyesti poskipäiden alta ja päältäkin jos halua, sitten leukaa kohti
- pohjusta luomet värivoiteella myös kevyesti, laita päälle puuteria ja vaaleaa luomiväriä, sitten kevyt luomiväri päivämeikkiin.
- piirrä ohut rajaus ripsen tyveen, sitten ohuella sudilla ja mahdollisesti luomivärillä tai erillisellä rajausvärillä pehmentäen, jos haluat voi varovasti laittaa ihan vähän myös alaripsien tyveen jos sopii silmäsi muotoon
- huulten rajaus vaalealla rajauskynällä, jos kapeat huulet niin pelkkä vaalea helmiäinen, sitten huulipuna tai kiille
- poskiin vähän punaa, varoen ja heleän korallipinkin sävyistä jos sopii sinulle värinä
- lopuksi ripsiväri yläripsiin vain
Olet takuulla kaunis ja hehkeä, kun muistat käyttää kaikkia tuotteita kohtuudella, pohjustat hyvin ja teet matan pohjapinnan vielä puuterilla ja käytät välineitä vakain käsin.
Ripsiä voi varovasti taivuttaa päivänkin aikana, ripsiväriä ei tosin saa olla kakkumaisesti ettei ripset katkeile.
Kerropa miten kävi? Meikkaaminen on ihan rutiinijuttu kun tekee parit kerrat huolella. Vinkkejä minulla on paljonkin, mutta ne menevät sitten jo niin ammattimaisiksi ja aikaa vieviksi, että nämä puuteri- ja pohjustusjutut tässä oikeastaan ovat arkimeikissä se pointti.
JA TIETYSTI: HYvä ihon kunto ja oikeat tuotteet, satsaa laatuun.
mineraalimeikkipuuteria,LÓrealin vaikka. Se on puuterimaista, peittävää, puuterin ja meikkivoiteen väliltä. Laita kosteusvoidetta ja sitä ( kevyesti, älä liikaa, yllättävän vähän riittää). Sitten osta paperipuuteria, ottaa kiillon pois jos vielä tai päivän aikana tarvii. ( ottaa kiillon pois ilman että jatkuvasti teet paksumpaa puuterikerrosta).
siis anna kosteusvoiteen eka imeytyä
Helppokäyttöinen ja sillä saa tasaisen värin, ilman että näyttää pakkelikerrokselta. Meikkivoidetta en käytä kuin 1-2 kertaa vuodessa.
Jos laitat meikkivoidetta, ei silloin enää aurinkopuuteria tarvita. Ei ihme, että näytät pakkeloidulta.
Käy kosmetologilla hoitamassa ihoa ja pyytämässä meikkivinkkejä!