Keski-ikä
s
Keski-ikä on määrittelemätöntä aikaa elämässä, jolloin ihminen ei ole nuori eikä vanha.
Ajanjaksoa on yritetty määrittää useiden yritysten kautta, ja monet näistä päätyvät ihmisen keskimääräisen eliniän kolmanteen neljännekseen. Collins Dictionaryn mukaan keski-ikä ajoittuu suurin piirtein elinvuosille 36–59. Oxford English Dictionary antaa samankaltaisen määritelmän, mutta vuosille 45–60. Erik H. Erikson taas ajoittaa iän elinvuosille 40–65.
Kommentit (3)
vaikka kuinka sitä kauhistelisi ja yrittäisi siirtää kauemmaksi. Silloin sitä ei ole enää nuori vaan ei vanhakaan. Eihän keski-ikä ole mikään paha tai huono, vaikka sairaalloisesti nuoruutta palvovassa ikiteini yhteiskunnassa siltä voi joskus tuntua. Itse 36-vuotiaana voin ihan hyvin myöntää olevani varhaiskeski-ikäinen, ei tunnu missään :)
Olen 45v joten olen kaikkien määritelmien mukaan keski-iässä :D
Kyllä koen olevani keski-ikäinen, kun olen 43-vuotias nainen. Vaikka elämäntilanne pienen vauvan kanssa ei ole ihan tyypillinen keski-ikäisen tilanne.
Ei yhtään haittaa olla keski-ikäinen. Ainoa mikä haittaa on joskus kohdattu asenne, että keski-ikää voi käyttää haukkumasanana.