Uskovaiset, mitä te ajattelette luopioituneista ihmistä?
Mitä yleensä pidätte srk:sta lähdön / uskosta luopumisen syynä, ja mitä ajattelette näille ihmisille kuuluvan? Oletteko koskaan kysyneet joltakulta, mitä hänelle kuuluu?
Kommentit (6)
kun kyseenalaistin uskonnon jossa miessukupuoli on Herra ja Taivaan Isä ja naisen rooliksi jää olla joko prostituoitu tai neitsyt-tyttö. Ei kaduta. Jos taivas on miesten, en edes halua sinne.
ei kai Jeesus halua joka pääsiäinen tulla petetyksi, ruoskittavaksi ja ristiinnaulituksi uudestaan..?!!
Huh, minunkin synttäreitäni on juhlistettu monet kerrat mutten kertaakaan ole tuntenut tulevani synnytetyksi uudestaan ja uudestaan.
jos tuttavani ei kerro minulle, ettei enää kuulu kirkkoon/seurakuntaan, niin miten voisin sen tietää? Voihan olla että hän on mennyt toiseen seurakuntaan yms.
Aina kun kaupungilla tulee tuttu vastaan, niin pysähdyn kysymään kuulumisia. Tuttava saa sitten itse valita vastaustensa syvyyden.
tulin oikeasti uskoon. Pitkään luulin olleeni uskossa, ja jollakin tavalla olinkin. Mutta kun kasvoin uskossa, huomasin, että seurakunnassa on paljon epäkohtia. En voinut kuulua enää seurakuntaan, joka uskoi niin eri tavalla.
mutta itse aikanaan ajattelin, että synti oli houkutellut heitä, tai että heillä meni jotenkin erityisen huonosti elämässä.
No, nyt olen itse luopio eivätkä nuo arviot päde minuun ollenkaan. :D
Itse erosin kirkosta kun opin Raamatusta monia asioita kuten kolminaisuusopin alkuperän ja joulun alkuperän ja miksi näihin asioihin ei tulisi uskoa.
Kirkkohan ei puhu näistä ollenkaan. Haluaako Jeesus että hänet synnytetään joka joulu vauvana uudelleen? Raamatussa puhutaan että hän on mahtava kuningas taivaassa. Ajatelkaa nyt vähän!