Heippa!
Älä turhaan hermoile!! Olen rv 27+7. Tunsin ensimmäiset liikkeet aika aikaisin, rv 18. Kuitenkin kaikki on ihan hyvin, vaikka liikkeet ovat joskus todella vaimeita. Olen itse ollut muutama viikko sitten hätää kärsimässä, kun liikkeet vaan hävisivät omasta mielestäni... Ajoin 50 kilometria keskussairaalaan tarkistamaan tilanteen, jotta saisin yöllä nukutuksi. Kaikki hyvin!!
Itselläni on istukka etuseinämässä ja se lääkärin mukaan vaikuttaa asiaan. Kuitenkin olen huomannut että mitä enemmän tulee viikkoja täyteen, sitä kovemmaksi liikkeet muuttuvat!
Olen aika rankassa työssä ja jos on ollut kiire päivä, tai muuten vaan joudun stressaamaan, olen havainnut että liikkeet ovat heikompia kuin yleensä. Kotiin kun tulen niin nopeesti vaan sohvalle köllöttelemään. Joskus saan odotella yli tunninkin, että tunnen taas liikkeet...
Neuvolastakin annettiin neuvoja, että juo mehua jne...ihan höpöhöpö- juttuja. Kunnolla vaan rentoutumaan rankan päivän jälkeen, niin kyllä se siitä!
Eikä kannata liikaa kuunnella muiden tarinoita...kyllä sitä jo näillä äidin vaistoilla huomaa milloin kaikki on kunnossa... kaikki sikiöt on yksilöllisiä ja kehittyvät ihan eri tahtiin.