vauva 3kk tippui sitteristä pää edellä, apua!!
laskin sen hetkeksi sitteriin enkä laittanut vöitä kiinni. käänsin pään hetkeksi ja vauva kopsahti pää edellä lattialle karvamaton päälle. pudotusta ehkä 30cm mutta aika kova kopsaus kuului. alkoi kova huuto ja nenästä tuli pari tippaa verta. pian rauhottui, hymyili ja halusi rinnalle. mitä nyt, tulikohan tuosta joku vaurio, itkettää ja huolestuttaa
Kommentit (9)
mutta kantsii sitoa vöihin kiinni vastaisuudessa. seuraile kuitenkin vähän.
jos se haluaa nukahtaa? :) Tietysti ei nyt ehdoin tahdoin kannata mennä heti nukuttamaan.
meillä lapset tippuivat useasti sohvalta, sängyltä jne ja ihan terveitä ja normaaleja ovat nyt isoina.
toi nenäverenvuoto on tietty asia, minkä vuoksi itse soittaisin varmuudeksi lääkäriin. Mutta noin muuten, niin vauvat on hyvinkin kestävää laatua, eli jos tajunnantaso säilyy normaalina, eikä ole ylimääräistä itkuisuutta yms, niin kaikki varmaan ok.
Oma lapsi on kuollut päävammaan. Verenvuotoon ja aivoturvotukseen.
Sittemmin olen jutellut hoitajien kanssa, miten lapsia putoaa vaikka kiipeilytelineestä tai puusta ja vammautuu jos hengissä säilyy.
Päävammat pitää ottaa aina tosissaan!
vieläpä asfaltille. Nykyään fiksu ekaluokkalainen, mutta voi kauhia, miten me säikähdettiin!! Tuskin siis mitään tuli, mutta tietenkin tarkkailet tilannetta :)
Oma lapsi on kuollut päävammaan. Verenvuotoon ja aivoturvotukseen. Sittemmin olen jutellut hoitajien kanssa, miten lapsia putoaa vaikka kiipeilytelineestä tai puusta ja vammautuu jos hengissä säilyy. Päävammat pitää ottaa aina tosissaan!
tarkkeile ja vie lääkäriin jos yhtään huolestuttaa
jos vauva itki heti sattumisen jälkeen ja rauhoittui jonkin ajan kuluessa, niin silloin kaikki on hyvin. Jos vauva olisi veltto tai ei reagoi, tai itku ei loppuisi ollenkaan niin sitten heti lääkäriin. Toi verenvuoto on kyllä semmoinen, että siitä en osaa sanoa, ehkä kannattaisi kuitenkin soittaa ja kysyä??
Mun kolmesta lapsesta kaksi on tippunut vauvana parisängystä suoraan kovalle lattialle, eikä vammoja ole tullut, ei edes kuhmua tai mustelmaa.
anna nukkua varmuuden vuoksi. Muuten kuulostaa ok:lta. Ja jos alkaa oksentaa niin sit päivystykseen.