Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko teille ISOJA turvotuksia hyttysten pistojen kohtiin / mäkäräisten puremiin?

Vierailija
12.06.2011 |

Minulla mäkryn pureman (purrut eilen) kohdalla on halkaisijaltaan 3cm voimakkaasti punoittava ja turvonnut alue.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tämän kesän ennätys tuli kyllä paarmanpuremasta

Vierailija
2/12 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta onneksi suunnilleen kerran kesässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aloe vera voide auttaa kutinaan. Onko ne jotnekin myrkyllisempiä kuin ennen, kun paukamat on tosi isoja?

Vierailija
4/12 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, koska olisi viimeksi tullut. Tulee tuskin pieniäkään. Eikös niille myrkyille tule immuuniksikin kun tarpeeksi pistelty?

Lapsista huomaan tänä vuonna ekan kerran, etteivät saa enää niin jättimäisiä paukuroita.

Vierailija
5/12 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkyttäviä patteja vaikken muuten ole millekään allerginen. Kortisonivoide auttaa vähän.

Vierailija
6/12 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on joku ihmereaktio aina hyttysten imemiin. Turpoo siis käsittämättön naurettavaksi aina se kohta. Ja jos lähelläkään nilkää, niin kenkä ei mene jalkaan.

Vierailija
7/12 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Immuuniksi tulosta olen koko 30-vuotisen elämäni haaveillut, turhaan.

En muista, koska olisi viimeksi tullut. Tulee tuskin pieniäkään. Eikös niille myrkyille tule immuuniksikin kun tarpeeksi pistelty?

Lapsista huomaan tänä vuonna ekan kerran, etteivät saa enää niin jättimäisiä paukuroita.

Vierailija
8/12 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuollainen on pieni paukama, oma ennätys on reilut 15 senttiä ja kymmensenttiset sellaisia normaalia paukamia mitä aina tulee. Paras oli kun pohkeeseen tuli tuollainen megapaukama, joka vaan paisui ja paisui ja kohosikin kivasti. Koko jalkaa kiristi ja kuumotti, enkä voinut paljoa edes kävellä kun teki niin kipeää.

Ihanaa olla yliherkkä hyönteisten pistoille :/

Vierailija
9/12 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paukamia. Mäkäräisestä tosin jää punainen jälki. Viimeksi, kun ampiainen pisti niin ei tullut siitäkään.

Vierailija
10/12 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että toinen jalka turposi aivan älyttömäksi ja puremat tulehtuivat niin, että tuli alkava verenmyrkytys. Nyt olen antibioottikuurilla, saa nähdä tarviiko vielä kortisonikuurinkin.

Vierailija
11/12 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voimakkaasti: oletteko allergisia myös ampiaisten ja mehiläisten pistoksille? Oireet?

Vierailija
12/12 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostakaa apteekista allergialääkettä, esim. Zyrtec, Kestine tms. reseptittä saatava.

Lievittää oireita ja estää vakavamman allergisen reaktion syntymistä.

Ja noista lääkkeistä ei ole haittaa, vaikka ei olisikaan tutkittu mitään allergiaa.

Lapsille saa lääkärin reseptillä, mikäli hyttysen piston oireet voimakkaita, niin esim. Heinixiä tai Zyrteciä.

Niitä kannattaa käyttää pahimpiin oireisiin. Apteekki vielä neuvoo sopivan valmisteen löytämiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän