Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varmaan kamalaa olla kätilö, kun kaikkitietävä av-mamma tulee synnyttämään

Vierailija
10.06.2011 |

Luuleeko av-mamma, että kätilö on saanut pätevyytensä kirjekurssilla? Vai miksi katsotaan aiheelliseksi opastaa ja käskyttää kätilöä työssään tyyliin "hiero välilihaa" tms.?

Eiköhän se kätilö kuitenkin tiedä av-mammaa paremmin, miten synnytys hoidetaan?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmaan useimmat kätilöt haluaakin kuulla synnyttävän äidin tuntemuksia synnyttäessä. Ei kai se nyt niin ole, että synnyttäjällä ei saa olla mitään mielipiteitä mistään? Kai se synnyttäjä itse osaa parhaiten sanoa, mikä tuntuu hyvältä ja mikä pahalta.

Vierailija
2/20 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun av-mamma menee synnyttämään, hän ajelee pimpulinsa oikeaoppisesti kaljuksi ettei kätilö saa silmäsyöpää karvaista rämemajavaa katsellessaan.

Hän tekee myös suolihuuhtelun kotona juuri ennen lähtöä sairaalaan, ettei kätilö joudu yökkimään kun av-mamma kakkaa synnytyspöydälle.

Av-mamma pesee myös pimpulinsa hyvin huolellisesti ennen kuin lähtee synnyttämään ettei kätilö joudu haistelemaan pahaa hajua. Av-mamma tietää römpsädödönkin tärkeyden.

Synnytyksestä av-mamma tietää myöskin paljon, onhan av-mammalla useampi lapsi ja näin kokemusta lasten pykäämisestä.

Hän neuvoo kätilöä hienotunteisesti "Tue mun välilihaa" mikäli kätilö unohtaa tehdä sen tai ei tiedä sen tärkeydestä.

Mielestäni av-mamma ajattelee paljonkin kätilön tunteita eikä se ole huono asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun av-mamma menee synnyttämään, hän ajelee pimpulinsa oikeaoppisesti kaljuksi ettei kätilö saa silmäsyöpää karvaista rämemajavaa katsellessaan. Hän tekee myös suolihuuhtelun kotona juuri ennen lähtöä sairaalaan, ettei kätilö joudu yökkimään kun av-mamma kakkaa synnytyspöydälle. Av-mamma pesee myös pimpulinsa hyvin huolellisesti ennen kuin lähtee synnyttämään ettei kätilö joudu haistelemaan pahaa hajua. Av-mamma tietää römpsädödönkin tärkeyden. Synnytyksestä av-mamma tietää myöskin paljon, onhan av-mammalla useampi lapsi ja näin kokemusta lasten pykäämisestä. Hän neuvoo kätilöä hienotunteisesti "Tue mun välilihaa" mikäli kätilö unohtaa tehdä sen tai ei tiedä sen tärkeydestä. Mielestäni av-mamma ajattelee paljonkin kätilön tunteita eikä se ole huono asia.

Vierailija
4/20 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa olla myös eniten äänessä.

Vierailija
5/20 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, jonka pillu siinä on suurimmassa vaarassa revetä saa olla myös eniten äänessä.

Vierailija
6/20 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, jonka pillu siinä on suurimmassa vaarassa revetä saa olla myös eniten äänessä.

Vierailija
7/20 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näette jossain lasisilmäisen kätilön... Se on mun syytä.

Terv. Karvainen rämemajava

Vierailija
8/20 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näette jossain lasisilmäisen kätilön... Se on mun syytä.

Terv. Karvainen rämemajava

Aiheutitko sä sille raukalle silmäsyövän? :/

Vierailija
9/20 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos välilihan lämmittäminen ja tukeminen vähentää repeämiä, niin onko se jotenkin kohtuuton pyyntö? Mä voisin kuvitella, että väliliha ei ole kätilölle mikään tabu, ei myöskään sen koskettaminen vastenmielistä vaan työhön kuuluvaa.

Selittäkää!

Vierailija
10/20 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en voi unohtaa Turun Tyksissä tapahtunutta, pilkataan synnyttäjää!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ulkonäen perusteella!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
11/20 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi puhut itsestäsi pahaa, etkö arvosta itseäsi? Niin se menee, kun ei arvosta itseään, ei osaa arvostaa muitakaa!

Vierailija
12/20 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuetaan välilihaa? Painaako kätilö kämmenellä vai miten?

Omasta kuopuksen synnytyksestä muistan sen kun kätilö "repi" kädellä välilihaa alaspäin. Olin puoli-istuvassa asennossa sängyllä ja ponnistusvaiheessa kätilö sormillaan kiskoi emättimen aukkoa isommaksi. Kiskoi peräsuolta kohti. Ja voin sanoa että sattui kipeämpää kuin mikään muu siinä synnytyksessä. Kuopus syntyi ilman mitään kivunlievityksiä. Oliko tuo nyt sitä "välilihan tukemista"?

Vierailija
13/20 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että supistusten aikana AV-mamma myös pyytää kätilöä, hoitajaa (mieluiten opiskelija) hieromaan klitoristaan!

Vierailija
14/20 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

xD

Vierailija
15/20 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä/kuka on av-mamma???

Vierailija
16/20 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä/kuka on av-mamma???

Vierailija
17/20 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun av-mamma menee synnyttämään, hän ajelee pimpulinsa oikeaoppisesti kaljuksi ettei kätilö saa silmäsyöpää karvaista rämemajavaa katsellessaan.

Hän tekee myös suolihuuhtelun kotona juuri ennen lähtöä sairaalaan, ettei kätilö joudu yökkimään kun av-mamma kakkaa synnytyspöydälle.

Av-mamma pesee myös pimpulinsa hyvin huolellisesti ennen kuin lähtee synnyttämään ettei kätilö joudu haistelemaan pahaa hajua. Av-mamma tietää römpsädödönkin tärkeyden.

Synnytyksestä av-mamma tietää myöskin paljon, onhan av-mammalla useampi lapsi ja näin kokemusta lasten pykäämisestä.

Hän neuvoo kätilöä hienotunteisesti "Tue mun välilihaa" mikäli kätilö unohtaa tehdä sen tai ei tiedä sen tärkeydestä.

Mielestäni av-mamma ajattelee paljonkin kätilön tunteita eikä se ole huono asia.

Vierailija
18/20 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tyksissä on pilkattu jotakuta ulkonäön perusteella? Enpä ole tälläiseenkään törmännyt..

Vierailija
19/20 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun av-mamma menee synnyttämään, hän ajelee pimpulinsa oikeaoppisesti kaljuksi ettei kätilö saa silmäsyöpää karvaista rämemajavaa katsellessaan. Hän tekee myös suolihuuhtelun kotona juuri ennen lähtöä sairaalaan, ettei kätilö joudu yökkimään kun av-mamma kakkaa synnytyspöydälle. Av-mamma pesee myös pimpulinsa hyvin huolellisesti ennen kuin lähtee synnyttämään ettei kätilö joudu haistelemaan pahaa hajua. Av-mamma tietää römpsädödönkin tärkeyden. Synnytyksestä av-mamma tietää myöskin paljon, onhan av-mammalla useampi lapsi ja näin kokemusta lasten pykäämisestä. Hän neuvoo kätilöä hienotunteisesti "Tue mun välilihaa" mikäli kätilö unohtaa tehdä sen tai ei tiedä sen tärkeydestä. Mielestäni av-mamma ajattelee paljonkin kätilön tunteita eikä se ole huono asia.

Hauska ja paikkansa pitävä!

Vierailija
20/20 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä sille on syytä sanoa, mitä haluaa tehtäväksi. Kätilön tehtävänä on avustaa synnytyksessä, ei määrätä äitiä synnyttämään niin kuin hänen armolleen sopii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi