Kuinka sairas pitää olla sairaalasta lähtiessä, että Kela korvaa taksimatkan?
Menen leikkaukseen, jonka jälkeen pystyn kyllä liikkumaan normaalisti, mutta olen huonovointinen enkä näe kunnolla.
Olenko tarpeeksi sairas taksikyytiin vai laittavatko junaan?
Kommentit (10)
osastolta millä olet matkakorvauslappu ja palauta kelaan, nii korvaus pitäisi tulla!
Olisin saanut sairaalasta taksikortin, jos olisin kotiutunut sairaalasta leikkauspäivänä. Käytäntö on voimassa Hussissa.
Se ja hakemus Kelaan. Omavastuu on kuitenkin aina 9,25 euroa/yhdensuuntainen matka. Eli tuon joudut maksamaan joka tapauksessa.
Kannattaa näyttää todistus jo taksissa, jolloin saatat päästä kotiin tuolla omavastuun summalla ja taksi hakee omansa Kelasta tilityksenä.
sanottiin, että pitää olla saattaja. Mulla olis mies voinu hakee, mutta eihän ne sitä siellä tiedä. Taksilla ajelin kotiin 50 km ja maksoin vain omavastuun, joka oli n. 10€
Selkä oli leikattu, eikä saanut istua, joten tuli taksilla, jossa voi matkustaa makuullan. Omavastuun maksoi.
eli meidän kaikkien pitäisi osallistua kotimatkan kustannuksiin??
Omankin auton käytöstä voi saada matkakorvausta, jos matkan tarkoitus on terveyden- ja sairaanhoito. Omavastuu on tuolloinkin yhteen suuntaan 9,25 euroa. Ja omankin auton käyttö on perusteltava ja sitäkin varten voi pyytää todistusta sen tarpeesta. Hoitopaikassa tietysti päätetään, kirjoitetaanko sitä. Lue lisää www.kela.fi.
eikä saanut astua eli istui pyörätuolissa. Sairaalasta annettiin taksilappu. Minä olin noutamassa. Olis ollut omakin auto, mutten uskaltanut ajaa sairaalaan eikä sitä olisi saanut parkkiin lähellekään ulko-ovea, joten olis saanut aika pitkälle työntää pyörätuolilla.
Ainakin meillä kaikki toimenpiteet mitä perheessä on olleet, jos on tarvittu esilääkitystä ja/tai nukutusta, on vaatimuksena saattaja. Joten uskoisin että taksilappu irtoaa.