Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketään, jonka taapero syö niin paljon kuin vain ruokaa antaa eli PALJON?

30.10.2005 |

MEillä syödään kaikki, mitä eteen laitetaan ja lisää halutaan niin kauan kuin äiti vain antaa. Stopin laitan sitten kun poika on tyytyväisen näköinen vaikka vielä söisikin lisää. Enhän voi antaa joka ruualla syödä 15-1litraa ruokaa? Puuroakin menisi varmaan puolilitraa, jos vaan lautaselle laittaisin tai enemmänkin ja ruokaa samoin? VAtsalaukkuhan siinä venyy aivan mahdottomaksi silloin. Pitäisikö lisätä reilusti rasvaa ruokaan, jotta saisi pienempään määrään paljon energiaa? Auttaisikohan. Oikein tekee pahaa välillä kun lapsi syö joka ruualla enemmän kuin itse ja aina tuntuu olevan nälkä.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika n. 1v 2kk. 1v iässä hän söi ihan tolkuttomat määrät ruokaa: Enemmän kuin minä tai isommat lapset. Mihin lie keräsi voimia, kävelyyn ehkä. Nyt tahti on rauhoittunut, mutta yhä ruoka maistuu hyvin. Siis syö yhä hyvin, mutta ei ihan niin tolkuttomia määriä.

Uskoisin, että terveellistä perusruokaa saa (ja pitääkin) antaa periaatteessa niin paljon kuin lapsi pyytää. Mutta herkkuja sen sijaan ei. Ja toki on hyvä lopettaa siinä vaiheessa, kun lapsi vaikuttaa kylläiseltä.

Eiköhän se siitä. Muistaakseni meillä ainaki isommilla on myös aikanaan ollut tuollaisia jaksoja.

T@hti

Vierailija
2/2 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis söi kun oli 1v-2v niin paljon kun hänelle antoi ja ihan mitä tahansa!! Sitten oppi aika pian myös itse menemään ruokakaapille. Sitten kahden vuden ikää lähestyessä syömätavat rupesivat inhimillistymään ja nyt kun ikää on 2v2kk niin leikkiminen ja muut jutut vievät voiton eli joskus syö paljon, joskus vähän, joskus ei mitään. On myös nirsompi makujen suhteen. 2-v -tarkastuksessa oli 94 cm ja 14 kg eli ihan keskikäyrällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla