Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiva juttu, synnytyksestä vuosi ja tamponi ei pysynyt sisällä :(((

Vierailija
09.06.2011 |

Tuli vaan ulos tuosta noin vain. Ihan helvetin masentavaa. Siteilläkö nyt sitten sutataan tästä lähtien?? :/

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lantionpohjan jumppa ei estä synnytyksestä tulevilta vaurioilta 0_o

Vierailija
2/20 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sulla on kohdun kaula lyhentynyt ja kohtu laskeutunut alemmas. Tamponit tulevat ulos, kun kohdun suu työntää ne pois. Itsekin tarvitsisin lyhyempiä, mutta paksumpia tamponeja. Pienet on liian pieniä, eivät riittävän imukykyisiä ja super-koko olisi hyvä, mutta on liian pitkä. Sitten kokeilin kuukuppia ja nyt en sitten ole tarvinnut tampooneja pitkään aikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudu tarvittaessa lääkärin kautta asiaan perehtyneen fysioterapeutin ohjaukseen. Kohdun ja peräsuolen laskeuma ja virtsan karkailu ei ole kivaa. Se häämöttää tuolla menolla.

Vierailija
4/20 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyttänyt olen minäkin, mutta tamponeja en varsinaisesti käytä. Joskus vaan jos tarvii mennä uimaan niin laitan pienimmän mitä maailmasta löytyy mutta miten helkutissa se voisi tippua pois?? Siis tippua?? Eihän se ole mahdollista! En nyt usko että mitenkään erityisen tiukka edes olen, vaan ihan tavallinen mutta silti olen aina ihmetellyt kaikkia näitä pallojakin mitä ihmiset itseensä tunkee ja että miten helkutissa ne muka mahtuu tippumaan sieltä pois... Eihän sieltä voi tippua mikään, kun eihän siinä mitään rakoa ole valmiina! Siis että ilmaa olisi välissä???

Vierailija
5/20 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin sanoisin, että tamponi alkaa työntyä ulos ja se tapahtuu esim. kävellessä jonkin aikaa.

Ja lääkäri totesi, että kohtu laskeutunut vähän ja sillä siisti. Synnytyksestä jo 9 vuotta ja edelleen ihan samanlaista tampoonien kanssa. Turha säikytellä tuollaisella.

terv. 2

Vierailija
6/20 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sen tyontaa niin syvalle kuin saa, niin vuoto tulee tamponin alareunaan tai kokonaan ohi, koska kohdunsuu on laskeutunut (tai siis se ei ole ematinta pitkin laskeutunut, vaan toinen seinama on laskeutunut joten kohdunsuu on toisella seinamalla, mutta lahella emattimen aukkoa). Ja kavellessa tamponi sitten tulee suunnilleen poikittain ulos. Ei kivaa, joskus olisi hyva jos voisi kayttaa tamponia. Eika mulla ole mitaan muita vaivoja, virtsankarkailua tms. Laakarin mielesta laskeuma ei ole mitenkaan paha.

Vierailija
7/20 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ap:tä ymmärrän, sama fiilis oli itselläkin aika pitkään synnytyksen jälkeen. Lantionpohjajumpalla tilanne korjaantui. Mutta aina kannattaa kysyä gyneltä neuvoja.

että miten helkutissa ne muka mahtuu tippumaan sieltä pois... Eihän sieltä voi tippua mikään, kun eihän siinä mitään rakoa ole valmiina! Siis että ilmaa olisi välissä???

Vierailija
8/20 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ap:tä ymmärrän, sama fiilis oli itselläkin aika pitkään synnytyksen jälkeen. Lantionpohjajumpalla tilanne korjaantui. Mutta aina kannattaa kysyä gyneltä neuvoja.

että miten helkutissa ne muka mahtuu tippumaan sieltä pois... Eihän sieltä voi tippua mikään, kun eihän siinä mitään rakoa ole valmiina! Siis että ilmaa olisi välissä???

reikä ole avoin! Siis tajuatteko mitä tarkoitan?

Vierailija
9/20 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta joo, tajuan.

Vierailija
10/20 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso väljä on ikävä.

Vierailija
11/20 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen lapsen äiti olen ja käyttänyt ensimmäisistä normikuukautisista lähtien tamponeja, tiedän muitakin. Tuliko synnytyksessä joku vaurio? Etkö tee lantionpohjalihasharjoituksia?

Vierailija
12/20 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sulla on kohdun kaula lyhentynyt ja kohtu laskeutunut alemmas. Tamponit tulevat ulos, kun kohdun suu työntää ne pois. Itsekin tarvitsisin lyhyempiä, mutta paksumpia tamponeja. Pienet on liian pieniä, eivät riittävän imukykyisiä ja super-koko olisi hyvä, mutta on liian pitkä. Sitten kokeilin kuukuppia ja nyt en sitten ole tarvinnut tampooneja pitkään aikaan.

tainnut sit käyttää tampaxia vain?

Onhan ob lyhyempi imukykyisenäkin.

Mullakin on vaikeuksia käyttää tampaxia, ja obkin kyllä puskee ulos ponnistaessa esim. vessassa, kunhan on tarpeeksi märkä. Ei kiva.

Vierailija
13/20 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

avoin on. Ainakin kun jalat harallaan meet katteleen, niin eihän se nyt piilossakaan aukko ole?

Vierailija
14/20 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä jotenkin ne "sisälmykset" ovat siellä ihan eri asennossa kuin ennen :/ tamponi tosiaan vaan alkoi puskeutua ulos saman tien, en ehtinyt edes nousta ylös pöntöltä kun se vaan alkoi tuntua ikävältä ja tosiaan plumpsahti ulos :O oikeasti ihan kamalaa. En harrasta ikinä seksiä enää, tämähän on ihan järkkyä. Mies on vakuutellut että hyvä on edelleen mutta eihän se nyt voi olla kun yksi pieni tamponi ei siellä pysy. *itkee*

Jumppaillut olen mutta mitään kuulia ei ole. Mistä voisin tilata asialliset treenikuulat??

ap

Vierailija
15/20 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda vähän tyyliä, kun sut tunnistaakin jo muutamasta sanasta! Lisäksi aihealue on aina sama eli raskauden ja synnytyksen tai lasten pilaama keho tai elämä.

Tietysti netti on halpa ja ihan harmiton tapa purkaa omia outojakin tarpeitaan!

Vierailija
16/20 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset mene korjauttamaan pilluasia vai aiotko kulkea lorttona koko loppuikäsi?

Kyllä pitää olla TOSI löystynyt pillu, jos ei tamponikaan pysy sisällä. Seuraavassa vaiheessa alkaa tulla kusetkin housuun, jos et tee asialle mitään!

Vierailija
17/20 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se semmoinen korjauttaminen maksaa? Mulla kun ei ainakaan tosta kansaneläkkeestä hirveesti jää.

t. se jolla ponnistellessa pätkähtää pönttöön.

Vierailija
18/20 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtään lohduttaa mulla ei ole ikinä pysynyt tamppooni sisällä.

Aina on jonkun ajan kuluttua lähtenyt valumaan ulos.

luultavasti joku rakenteellinen vika.

Vierailija
19/20 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtään lohduttaa mulla ei ole ikinä pysynyt tamppooni sisällä. Aina on jonkun ajan kuluttua lähtenyt valumaan ulos. luultavasti joku rakenteellinen vika.

tuskin on rakenteellista vikaa. Se pitää työntää todella syvälle ihan rentona ja siihen asti, kunnes tuntuu, että se selvästi "kallistuu". Jos se ei ole oikeassa paikassa niin varmasti lähtee valumaan tai tuntuu muuten epämukavalta!

nimim. kokemusta on :)

Vierailija
20/20 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vuoden päästä synnytyksestä ei paikat ole kunnossa, pääsee ihan kunnalliselle korjausleikkaukseen. Maksaa päiväkirurgian hinnan, se oli jotain alle 90 euroa. Kannatti käydä, nyt on tiukempi kuin koskaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän