Kreeta vai Rodos, te jotka käyneet molemmissa, kumpi
Kommentit (8)
Mutta jos tarkoitus on vaan vetää lärvit ja maata rannalla, kelpaa siihen tarkoitukseen Rhodoskin.
Rodos tyypillisempi turistikohde. Riippuu myös kaupungista/kylästä ja mitä haette. Itse rakastan Kreetaa.
Rodos on tavallaan turistimaisempi mutta niin iso turistipaikka, että turistiellekin on valinnanvaraa. Jos menet sinne, hakeudu kaupunkireissulla vähän sivukujille, joista löytyy persoonallisia rafloja jne.
Rodos on aito rantalomasaari, jossa on myös paljon historiaa ja Rodoksen kaupungissa on myös ihan kunnon kauppoja. Kreeta taas on oma maailmansa, rennompi, hiljaisempi, ja kun se on myös maaseututaloudesta elävä "maa", "Kreikan kasvihuone", siellä voi irrottautua turismista hyvin menemällä sisemmälle saareen pieniin kyliin.
Tykkään molemmista, ja eristyisesti Kreetalla Rethymosta, joka on nukkavierumpi mutta ehkä hieman aidompi kuin Hania.
Kreetalla on myös hyvä esim. vaeltaa. Molemmissa olemme olleet pienten lasten kanssa: Kreetalla kaduilla ehkä vähän hankalampi kulkea vaunujen kanssa kuin Rodoksella.
Rodoksen linna on muuten ihan kunnon ritarilinna, kun taas Kreetan kautta tuli Eurooppaan sivistys, väitetään.
"minusta "etelän" lomakohteet ovat kaikki samanlaisia. "
Minua taas huvittaa aina nämä kommentit (myös muutamat tuttavani sanovat näin), koska esimerkiksi Espanja, Kreikka, Italia ja Turkki ovat ihan oikeita maita, joissa asuu oikeita ihmisiä, ja joiden tavat, maisemat ja kulttuuri ovat keskenään erilaisia. Ehkä kommentoijan oma kokemus rajoittuu hotellialueisiin.
jotka heti kuultuaan toteavat että mä en ainakaan jaksais mitään rantalomia.
Eikö ne oikeesti käsitä että viikon etelänkohteessa voi tehdä muutakin kuin maata aurinkotuolissa???
"minusta "etelän" lomakohteet ovat kaikki samanlaisia. " Minua taas huvittaa aina nämä kommentit (myös muutamat tuttavani sanovat näin), koska esimerkiksi Espanja, Kreikka, Italia ja Turkki ovat ihan oikeita maita, joissa asuu oikeita ihmisiä, ja joiden tavat, maisemat ja kulttuuri ovat keskenään erilaisia. Ehkä kommentoijan oma kokemus rajoittuu hotellialueisiin.
ja siellä Paleohora,ihana paikka,kannattaa tutustua.Aurikomatkat ainakin vie sinne.
että makaa viikon aurinkotuolissa?
Meillä on kaksi suht pientä lasta. Ei se elämä muutenkaan tässä vaiheessa ole mitään kulttuuritykytystä ja omat ilot on aika pieniä. Jo pieni lepohetki auringossa on iso ilo, samaten se, että joku muu siivoaa ja kokkaa.
Viimeksi olimme Rodoksella Ixiassa, nyt menemme Kreetalle Giorgioupoliin.