Kuka kehtaa myöntää olevansa niin idiootti, että antaa lastensa syödä tikkareita?
Meidän lapset eivät syö muuta kuin xylitol-karkkeja, eikä ole kertaakaan tarvinnut hammaslääkärissä käydä. Vanhin nyt 6 v.
Kommentit (22)
Mä oon syöny koko ikäni suht usein karkkia, tikkareitakin ja mehuakin. Lapsena oli reikiä maitohampaissa, rautahampaissa on kuitenkin ollu vain yks ainoa reikä. Kumma juttu, vissiin mun hampaista on tullu immuuneja sokerille :DDD En edes laske mitään happohyökkäyksiä, niitä tulee varmaan kymmeniä päivässä, mutta onneksi mun hampaat on tosiaan rautaa :D
ja kyllä hammaslääkärissäkin käydään. normaalit tarkastukset jne. niissä kun kuulee esim. miten hampaiden harjaaminen sujuu (eli onko esim. hammaskiveä, reiänalkuja).
suosittelen teillekin hammaslääkärin asiakkuutta. eikä lapsilla ole koskaan reikiä ollut.
Hammaslääkärissä kyllä on käyty monesti tarkastuksissa. Yhtään reikää ei ole ollut ikinä. Lapsi on nyt 16-vuotias.
hammastarkastuksissa aina kehuttu maasta taivaaseen hampaiden kuntoa :)
Ja hammaslääkärissä käytäisiin vaikkeivat söisikään.
Muutaman kerran vuodessa syövät tikkarin, limua saa synttäreillä yms. juhlissa. Muuta karkkia sitten syödäänkin useamman kerran viikossa, ruoan jälkeen muutama kerrallaan ja päälle xylitolit.
Lapset 9,7 ja 4 ja kellään ei mitään häikkää hampaiden kanssa.
se nyt parempi syödä yksi tikkari kuin säkillinen karkkia!
niin ei todellakaan voi tietää lapsen hampaiden todellista kuntoa. Aika vastuutonta jättää tarkastuksetkin väliin, mutta kaippa ap:n mielestä tuo xylitolin popsiminen korvaa hampaiden kokonaisvaltaisen hoidon.
ja vedän itsekkin karkkeja kohtuuttomasti, tänäänkin loman kunniaksi useampi karkki pussi meidän toimesta jo tyhjentynyt.
karkkeja ja hampaat on kunnossa, vanhin jo 18v ja nuorinkin 9v.
Ja meillä syödään myös muita karkkeja, juodaan mehua ja syödään jäääääätelöä!
mistä tulee happohyökkäys! Käydään hml:n luona tarkastuksissa ja reikiä ollut 0 tähän mennessä. En tunne itseäni idiootiksi jos annan joskus lapselle tikkarin.
Lauantai on karkkipäivä ja saavat ostaa kaupastaan haluamia.
oli minullakin 18-vuotiaaksi asti. Sitten alkoikin tulla reikiä kuin sieniä sateella, hampaista lohkeili (ja lohkeilee vieläkin) palasia, on tehty juurihoitoja jne. Eipäilemättä joudun vielä lähivuosina korvaamaan osan omista hampaista implanteilla :(
Ja aina olen pessyt hampaat aamuin illoin, ihan pienestä pitäen sekä käyttänyt ksylitolpurkkaa
Hammaslääkärissä kyllä on käyty monesti tarkastuksissa. Yhtään reikää ei ole ollut ikinä. Lapsi on nyt 16-vuotias.
syö joskus tikkareita eikä ole kertaakaan käynyt hammaslääkärillä. Hampaat on hyvässä kunnossa eikä reikiä ole, sen on kertonu suuhygienisti 4 kertaa viimeisen 6v aikana.
Meillä kyllä syödään karkkeja, tosin vaan viikonloppuna.
Ei kai se ole hirveän tavallista että pikkulapsilla on reikiä hampaissa? Mun kaverin lapsi on ainoa jonka tunnen (ikää 4v.) jolla oli reikä. Lapsen äiti tosi harvoin (varmaan 3v. ekan kerran sai) antoi lapselle karkkeja ja muutenkin on tosi tarkka äiti. Antoi karkkien sijaan kuivattuja hedelmiä - jotka on siis tosi sokerisia. Oli täysi shokki ja kauhists kun tarkastuksessa ilmeni pikkuisella reikä hampaassa..
Kunnon facebook mama tulee mielee ku ei yhtää anna karkkia syödä. Onneksi en sinun perheessäsi ole kasvanut.
Ja savulohta, unohdit mainita AP, että sun kakarat syö savulohta. Joka päivä.
0/5
Etkö anna tarkistaa säännöllisesti tai oiotuttaa lapsesi hampaita, kun teillä ei käydä hammaslääkärissä?
EI vaan se ettei hampaita pese ja pida puhtaana. Mulla on ikaa 35v. ei yhtaan reikaa ja syon joka paiva PALJON karkkia. Harvemmin xylitol tuotteita koska aiheuttavat ilmavaivoja.