3-vuotias oksennustaudissa. Kuinka välttää 1-vuotiaan sisaren taudin saaminen?
Enhän voi sairasta lasta minnekään yksin sulkea ja tuo 1-vuotias pyörii koko ajan isoveljensä kimpussa. Käsiä pesemme koko ajan ja käytämme käsidesiä.
Kommentit (6)
Minulla alkaa epätoivo iskeä täällä, kun ei 1-vuotias ymmärrä pysyä erosa veljestään...
ap
meillä sama viime kesänä, 1v oksensi kerran, 3v 3 kertaa ja minä 30 varmaan sen 30 kertaa. Ei mee tasan :-) Ja nyt odotellaan taas samaa tautia kun sitä on lasten hoidossa ollut.
Voit yrittää pestä käsiä hartaasti ja pyyhkiä ovenkahvoja.
Isompien lasten kanssa olen onnistunut vältämään taudin tarttumisen kaikille siten, että mahatautinen on pysytellyt aika lailla omassa vuoteessaan ja käyttänyt yksin toista vessaa.
joten te kaikki samassa tilassa olevat saatte sen, jos teille ei satu olemaan juuri siihen tautiin vastustuskykyä.
se tulee, jos on tullakseen, on tarttunut jo, jos on tarttuakseen, eikä sille voi enää mitään. Toisaalta, nyt on kiertänyt sellaista oksennustautia, ainakin meilläpäin, että perheistä useimmiten on sairastanut vain joku, ei kovin ärhäkkää.
Mutta tuon ikäinen voi olla vielä hyvässä suojassa siltä. Meillä kun kiersi sukujuhlan jälkeen raju oksennustauti suvussa, niin kaikkien pienimmät selvisivät siitä helpoiten. Silloin veljen perheen 1v oksensi vain kerran, ja meidän puolivuotias ei saanut tautia lainkaan, vaikka minä oksensin rajusti pari kolme päivää.