Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten voin auttaa lastani 14v

Vierailija
06.06.2011 |

Hän on aina ollut aika impulsiivinen. Välillä päästelee hassuja ääniä, nauraa rumasti ja kovaa. Suuttuu helposti ja silloin kun suuttuu niin on todella vihainen.

ystäviä hänen on vaikeata saada. Jos saa ystävän niin itse pilaa ystävyyden suuttumalla johonkin outoon asiaan.

Ja häntä on paikoittain kiusattu. Ei oikein ole niinkuin tavalliset lapset, joten ne tavallisemmat eivät hänestä pidä.

Ja tiedän että minunkin lapsi on se joka on välillä myos kiusannut.

Nyt koulussa meni huonosti. Ei millään suostu tekemään läksyjä. Ihan hyvin koulussa menee jos on kyse tehtävistä joita tehdään luokassa. Mutta jostain syystä ei tee mitään koulun ulkopuolella.

ongelmia on päivittäin. Ihan hyvin hän aamuisin kouluun lähtee. Iltapäivisin haluaa olla vain tietokoneen ääressä, tai jatkuvasti katsoa samaa tv kanavaa uudestaan ja uudestaan.

Yhteen aikaan hänellä oli mielenkiinto toisenlaisiin tv sarjoihin.

adhd hän ei ole. Se on testattu ja sen mä tiedän.

Välillä kun hän suuttuu hän tyontää nuoremman sisaruksensa pois ja on jopa hakannutkin sisarustaan

en oikein tiedä mitä tekisin. Muuten kun hän on hyvällä tuulella niin hän on todella mieleikäs lapsi

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä valitettavasti ihan täysjärkiseltä vaikuta.

Vierailija
2/10 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonon kirjoituksesi vuoksi voit saada järkyttäviä vastauksia.

Menkää puhumaan ongelmista jonnekin. Unohda palstailu tämmösessä asiassa. Kuulostat täydeltä torvelta. Lienetkö sopi vanhemmaksi? Ehkä vika onkin sinussa ja lapsesi reagoi sinun käytökseesi, koska olet outo! Siitä ne lapsen ongelmat ovat saattaneet syntyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä kuten Omega 3 ja muut vitamiinit, kivennäis -ja hivennäisaineet! Mars terveyskauppaan, siellä ne on luonnollissa muodossaan!

Vierailija
4/10 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se perusratkaisu on, että osoita hyväksyntää ja rakkautta. Anna vastuuta lapselle itselleen. Neuvo, kuinka se kannetaan, mutta anna hänen kantaa se itse - ainakin yrittää. Kun yksi keino ei tehoa, etsikään yhdessä lapsen/nuoren kanssa toinen keino.

Ks Ross Greenen Lost at School ja Raisa Cacciatoren (?jonkun muun) "Pelastakaa pojat".

Lapsesi on aika samanlainen kuin meidän asperger oli noin 12 vanhana, paitsi tota väkivaltaa. Koulussa auttoi kun sai vaikeampia tehtäviä.

Vierailija
5/10 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puuttumatta asiaan mitenkään ja sitten tulee tänne palstalle kyselemään apua? Huhhuh, no näköjään meitä tosiaan on moneen junaan.

Vierailija
6/10 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku äiti voi antaa tilanteen mennä noin pitkälle puuttumatta asiaan mitenkään ja sitten tulee tänne palstalle kyselemään apua? Huhhuh, no näköjään meitä tosiaan on moneen junaan.

eikä ap:n kirjoituksessa sanottu, etteikö hän olisi yrittänyt puuttua asiaan. AIna se ei vaan tehoa...

Vierailija
7/10 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun aloitti koulun sai kuulla luokkatovereilta et hänellä ei ole hienoja vaatteita.

ja se oli ihan totta.

siihen aikaan hänellä oli vain vanhoja ja kulahtaneita kirppareilta saatuja.

sitten tuli koulun vaihto kolmannella ja uuteen luokkaan sopeutuminen kesti vuoden.

Kuitenkin viidennen loppupuolella oppilaat aloittivat 'minä vihaan xxx' klubin ja koulun kuraattori sai siitä tietää mutta mitään ei oikein kuitenkaan tehty.

Hän ei ole tyhmä siinä mielessä että tarvitsisi tukiopetusta. On vain laiska oppilas.

Mutta nyt olen huolissani että tässä olisi jotain muuta. Tähän asti on menestynyt ihan ok koulussa, paitsi nyt on enemmän läksyjä.

Pitkään olen ollut hänestä huolissani, en vain tiedä mikä on vialla. Hän on kovin herkkä lapsi vaikka näyttääkin kovikselta.

-- ap

Vierailija
8/10 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sain hänelle kuitenkin adhd lääkkeen ja se auttoi.

Suuttumiseen ja impulssiivisuuteen auttoi lääke hänellä.

Adhd lapsi vedetään aina johonkin tiettyyn karmeihin ja tulee vääriä diagnooseja.

En kaipaa diagnoosia, jos lääke kuitenkin saadaan.

Lääke auttaa myös suoriutumaan opinnoista.

Mietipä sitä!

Vierailija
9/10 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla samanlainen, hyvin intensiivinen lapsi. Kuulostaa tutulta kuvauksesi.

Uskon, että sellainen ihminen, jolla ei tälläistä lasta ole ei voi käsittää kuinka intensiivinen, impulsiivinen ja haastava kasvatettava tämmöinen lapsi voi olla. Ja musta on ihan ok sanoa joskus se ääneen. Toisaalta onneksi olen saanut tämmöisen poikalapsen joka kasvattaa paljon äitiään, olisin muuten varmaan pitänyt itseäni lähes täydellisenä kasvattajana jos minulla olisi vain rauhallinen ja peruskiltti tyttäreni.

Omegasta on meillä ollut paljonkin apua.

Vierailija
10/10 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue A.Wahlgrenin Lapsikirjasta (jälleen kerran) kuinka ton ikäisten kanssa toimitaan. Pojat ja tytöt on ihan erilaisia teini-iässä. Kyllä se siitä ohi menee, ja todistuskin, ja läksyjen tekeminen alkaa kiinnostaa taas vuoden kuluttua. Ihmisen kehitysvaiheet ei ole helppoja vanhemmille, ja vaikeinta ne on pojille itselleen joiden koko elämä on valtavassa sisäisessä myllerryksessä, ne on ihan hukassa itsensä kanssa. Ton ikästä pitää halia montakertaa päivässä, ja saada jotain kaksinkeskistä aikaa jolloin voi jutella kaikkea, ja kertoa omasta nuoruudestaan. Voi vaikka aloittaa yksinpuheluilla, kun poika on menny sänkyyn nukkumaan. Voi istahtaa vähäks aikaa sängynreunalle ja sanoa mitä tahansa positiivista mieleen tulee. Noi keskustelut on kullanarvoisia. Hyvää kesää sinulle ap, olet hyvä äiti!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme