Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hajamielinen mies ja lasten pukeminen

Vierailija
05.06.2011 |

Siis apua. Mies oli viime viikolla antanut lapsen lähteä vanhassa rikkinäisessä t-paidasssa (jota käyttää yöpaitana) ja legginsseissä eskariin. Eikä ole ensimmäinen kerta. Perustelu oli, että lapsi halusi.

Ja olin edellisenä iltana laittanut asun valmiiksi, että mies vaan heittää sen lapsen päälle (itsellä aamuvuoro) kun vie tämän tarhaan aamulla. Kerran aiemmin antoi lapsen pukea uudet housut metsäretkelle ja arvata saattaa, se niistä housuista.

Ei kai se tahallaan, on vain armottoman hajamielinen, mutta ärsyttää. En lasta itsekään laita prinsessanukeksi mutta joku raja, siistit, ehjät vaatteet.

Onko muilla näitä ongelmia? Miten miehelle saisi opetettua, miten lapsi puetaan? Nalkuttaa en ala, ystävällinen huomautus ei tehoa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet tuppaa olemaan sellaisia, että niitä voi joko pyytää hoitamaan jonkun asian tai sitten neuvoa miten se tehdään. Jompi kumpi :P

Tietysti sitä voi näyttää, että on laittanut jo vaatteet valmiiksi ja paikan missä ne ovat. Jos ne eivät kuitenkaan lapsen päälle päädy niin yritä olla ärsyytymättä. Pieni juttu kuitenkin.

Vierailija
2/6 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus oikein teen empiirisiä kokeita turvallisessa ympäristössä, että mitä mies lapsille pukee. Mies hämmästyttää aina. Asiaan ei auta kuin se, että lapsi kasvaa niin isoksi, että etsii itse aamuisin vaatteensa.

Mieheni on loistaisä muuten ja tekee tarkkaa tieteellistä työtä. Tuntuu, että nämä pikkuasiat eivät häiritse häntä ollenkaan. Ja lopuksi voin todeta, että joudun ostamaan myös hänen vaatteensa tai huijaamaan hänet vaateostoksille. Mutta se on pieni hinta siitä millainen hän on muuten. Kukaan kun ei ole täydellinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puki 1.5 vuotiaalle tytöllemme kukalliset pitkikset, raidallisen bodyn ja ruudullisen frillatunikan. Tuli sitten näyttämään tytön ja molemmat olivat tosi tyytyväisen näköisiä. En voinut muuta kun kehua vaikka olin lievässä sokissa.

Mies on niin hajamielinen että hirvittää. Eilenkin oli unohtanut kipon jossa irtokarkkia sohvan tyynyjen sekaan. Onneksi tyttö sanoi "isi" ennen kuin yritti laittaa karkin suuhun tänä aamuna. Iltasin minun täytyy tarkistaa että ovi on lukossa, kaikki sähkölaitteet pois päältä jne. Toinen lapsi syntyy 2kk kuluttua joten pian minulla on 3 lasta hoidettavana.

Jankuttaminen tai uhkailu ei auta kuten ei myöskään ystävällinen huomauttelu. Mies on kiltti, lämmin, huumorintajuinen, viihtyy kotona, ei juo, kehuu minua ja on hyvä isä. MUTTA saamarin hajamielinen:(

Vierailija
4/6 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka laittaa vaatteet valmiiksi, niin kaivaa kaapista pahimmat rytkyt mitä ikinä löytää.

Ja omat vaatteensa..... huh... Olen nyt pakottanut ostamaan housuja. Muodikkaita farkkuja, rentoja "reisitaskuhousuja". Vaan kun hän kaivaa aina päälleen ne kammottavat kainalofarkut, ei luovu niistä millään. "Säästää" uusia. Vein ne palasina roskiin.

Paras (=pahin) oli kun eka lapsemme syntyi. Hän tuli sairaalaan seuraavana päivänä isovanhempien kanssa, eli otettiin tuhansia perhepotretteja. Ja hän oli kaivanut päälleen riemunkirjavan ruudullisen flanellisen kauluspaidan, jonka luulin olevan tuhoutunut jo vuosia sitten! Ja nyt se paita sitten kummittelee ikuisesti noissa ekoissa perhepotreteissa :/

Vierailija
5/6 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puki 1.5 vuotiaalle tytöllemme kukalliset pitkikset, raidallisen bodyn ja ruudullisen frillatunikan. Tuli sitten näyttämään tytön ja molemmat olivat tosi tyytyväisen näköisiä. En voinut muuta kun kehua vaikka olin lievässä sokissa. Mies on niin hajamielinen että hirvittää. Eilenkin oli unohtanut kipon jossa irtokarkkia sohvan tyynyjen sekaan. Onneksi tyttö sanoi "isi" ennen kuin yritti laittaa karkin suuhun tänä aamuna. Iltasin minun täytyy tarkistaa että ovi on lukossa, kaikki sähkölaitteet pois päältä jne. Toinen lapsi syntyy 2kk kuluttua joten pian minulla on 3 lasta hoidettavana. Jankuttaminen tai uhkailu ei auta kuten ei myöskään ystävällinen huomauttelu. Mies on kiltti, lämmin, huumorintajuinen, viihtyy kotona, ei juo, kehuu minua ja on hyvä isä. MUTTA saamarin hajamielinen:(

että haluat konrolloida kaikkea. Kukaan MIES ei tule "näyttämään" äidille kuinka osasi pukea lapsen hienosti. Ja kiinnität aika paljon huomiota lasten vaatteiden väreihin ja kuoseihin....

Vierailija
6/6 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on upea isä, lapset rakastavat häntä yli kaiken. Osallistuu kaikin tavoin lasten hoitoon. Mieheni vie lapset aamuisin tarhaan (ja minä haen), joten lasten aamutoimet ovat hänen vastuullaan.

Ja voi hyvää päivää, miten silmiä särkeviä väriyhdistelmiä sieltä vaatekaapista löytyykään. pakko katsoa poispäin, ettei silmät kipeydy.

Näihin väriyhdistelmiin en puutu, mutta se kyllä rasittaa suunnattomasti, että pannaan lasten päälle eiliset vaatteet, vaikka niistä voi nähdä koko edellispäivän ruokalistan!!! Tästä on jo pakko huomauttaa. Siis mieheni on just niitä tyyppejä, jotka pukeutuvat itse kalliiseen tummaan pukuun ja krakaan ja tuovat lapsen likaisissa vaatteissa pk:iin. *häpeää*

Onneksi tähän auttaa, kun katsoo illalla läpi kaikki esillä olevat vaatteet ja heittää likaiset pyykkiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä