Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voinko yksinhuoltajana antaa lapselleni uuden miehen sukunimen?

Vierailija
05.06.2011 |

miehellä ei omia lapsia ja rakastetaan toisiamme. lapsen isä menetti huoltajuuden, kun ei tullut edes huoltajuusoikeuteen, kun oli niin humalassa.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinhuoltajuus ei tarkoita, että isällä ei olisi mitään oikeuksia lapseen. Se vain tarkoittaa, että saat päättää monista arkiasioista itse. Sukunimen vaihto kuten myös lapsen adoptointikin on niin suuri asia, että sitä ei voi tehdä ilman biologisen isän lupaa.

Vierailija
2/14 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä on ihan mustaa valkoisella et yksinhuoltaja voi halutessaan vaihtaa lapsen nimen omaansa mut ei ns.vieraaseen nimeen.Uuden miehen nimen voi antaa adoption kautta tai jos ap menet naimisiin hänen kans ja otat itse miehen nimen.

Ei ole totta et tarvitaan biologisen isän nimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on AP sama nimi kuin tällä mainitsemalla miehellä voit vaihtaa ilman kenenkään lupaa.Omaan nimeen voit vaihtaa ilmaiseksi alaikäisen lapsen.

Vierailija
4/14 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinhuoltajuus ei tarkoita, että isällä ei olisi mitään oikeuksia lapseen. Se vain tarkoittaa, että saat päättää monista arkiasioista itse. Sukunimen vaihto kuten myös lapsen adoptointikin on niin suuri asia, että sitä ei voi tehdä ilman biologisen isän lupaa.

Kyllä ap saa vaihtaa lapselleen uuden miehen nimen ilman biologisen isän lupaa.

Ja tiedän tämän varmasti, koska olemme tehneet näin.

Vierailija
5/14 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa. Niin varmaan rakastit sitä exääkin. Odota nyt vähän. Uusioperheiden erot on vielä tavanomaista todennäköisempiä. Älä ala sellaiseen nimenvaihtoralliin. Jos menet naimisiin sen nykyisesi kanssa niin pidä oma nimesi. Ei tarttee koko aikaa olla vaihtamassa.

Vierailija
6/14 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa. Niin varmaan rakastit sitä exääkin. Odota nyt vähän. Uusioperheiden erot on vielä tavanomaista todennäköisempiä. Älä ala sellaiseen nimenvaihtoralliin. Jos menet naimisiin sen nykyisesi kanssa niin pidä oma nimesi. Ei tarttee koko aikaa olla vaihtamassa.

Suhtaudutko sä omaan elämääsikin noin negatiivisesti vai vaan muiden?

Vierailija
7/14 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ap ei kertonut ovatko uuden miehen kanssa naimisissa, vai ei. Eli tietysti saa vaihtaa nimen, mikäli myös äidillä on sama nimi, muuten ei.

Kyllä ap saa vaihtaa lapselleen uuden miehen nimen ilman biologisen isän lupaa.

Ja tiedän tämän varmasti, koska olemme tehneet näin.

Vierailija
8/14 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tämä on fakta. Nimilaki löytyy googlella.

Vierailija
9/14 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

uuden miehen nimeen. Ja minusta se oli hyvä juttu, tämä nainen ei ihan joka tyypin mukaan lähde, ja nyt heillä on ensimmäistä kertaa ihan oikea perhe, biologisen isän kanssa sitä ei ole koskaan ollut. Ja uudelle isälle täydet pisteet, nimen lisäksi on oikeasti antanut isättömälle lapselle isän, ihana seurata sivusta.

Vierailija
10/14 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla on kaksi lasta ja niillä eri isät ja eronnut molemmista. On tehnyt niin, että vaihtoi tämän toisen lapsen sukunimen ja otti tälle lapselle ensimmäisen aviomiehensä sukunimen. Eli niinkin voi tehdä. Halusi että hänellä ja molemmilla lapsilla on sama sukunimi.

Vierailija
11/14 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ap ei kertonut ovatko uuden miehen kanssa naimisissa, vai ei. Eli tietysti saa vaihtaa nimen, mikäli myös äidillä on sama nimi, muuten ei.

Kyllä ap saa vaihtaa lapselleen uuden miehen nimen ilman biologisen isän lupaa. Ja tiedän tämän varmasti, koska olemme tehneet näin.

Koska en oikein ymmärrä, miksi muuten haluisi vaihtaa nimen.

Äidillä olisi eri nimi, lapsella ja miehellä sama, mutta eivät ole biologisia...

Eikö se olisi aika outoa? :D

Vierailija
12/14 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi nimenvaihtaminen on jees jos sen tekee kerran.

Mutta entä jos nainen eroaa uudestaan, menee naimisiin jälleen (vaihtaa nimen), sitten taas eroaa ja jälleen naimisiin (vaihtaa nimen) ja eroaa?

Minusta lapsen vanhempi on vastuussa lapsestaan mutta myös tämän nimenmuutoksen kanssa pitää olla tarkkana. Toki on kerrassaan loistavaa jos joku löytää elämänsä ihmisen ja tämä haluaa oman nimensä myös lapselle antaa mutta ei se saa olla mikään itsestäänselvyyskään! Nimihän saattaa sitten vaihdella jollain lapsella äidin tyttönimen ja uuden miehen kanssa vuodesta toiseen jos äiti eroaa muutamasta miehestä ja vaihtaa omaansä eron jälkeen..

Minulla on eri nimi kuin neljällä lapsellani, ihan vaan sillä että lapsillani on isänsä nimi ja minulla on jäänyt oma nimi. Minusta tässä ei ole mitään outoa. ;)

Vierailija
13/14 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kohta on taas tiedossa uusi mies ja uusi uusioperhe...

Vaihda siis tietysti lapselta pois hänen oikean isänsä nimi, joka kuitenkin loppujen lopuksi on hänen isänsä, vaikka miten yrittäisit tätä seikkaa hälventää. Ja jos hän vaikka nyt ei sattuisi välittämään lapsestaan, niin joskus tulevaisuudessa voi sen kylläkin tehdä...Vaihda siis vaan pois lapsilta heidän oikean isänsä nimi ja anna vaikka joku julkkisnimi lapsellesi, niin saat kostettua lapsen isälle. Siitä vaan! Näin ne hullut ja paskamaiset mutsit tekee, jotka halveksivat lapsensa isää ja ajattelevat vaan itseään ja joidenkin muka uusien ja taivaallisten ympyröiden luomista.

Mutta lapsille - siis pojalleko - jonkun muun miehen nimi kuin oman isän? Siis mitä oikein pojallesi opetat tämän omasta isästä?

Ja kohta saatat olla valmis luopumaankin vanhasta avioliitosta syntyneistä lapsistasi kun homma käy liian vaikeaksi ja raskaaksi. Niiden edellisessä avioliitossa syntyneiden lasten huostaanotothan ne on mitkä lisääntyy. Ja tästä uusien miesten nimien antamisesta vanhoissa avioliitossa syntyneille lapsille näyttää tulevan viimeisin muuotivillitys. Häpeättekö nyt sitä, että teillä on epäonnistunut tai epäonnistuneita avioliittoja takana ja teistä on ehkä jo tullut jotain avioliittomarkkinoiden kiertopalkintoja?

Jos et ole täysi torvi, niin anna lapsesi kantaa oman isänsä nimeä. Et tiedä mitä tuon vieraan suvun sukunimi kantaa ja pitää sisällään. Siis, et todellakaan tiedä! Jotain paskaa saattaa olla sielläkin. Monissa suvuissa on jotain. Lapsesi ei kanna ainostaan uuden miehesi nimeä, vaan myös hänen koko IDENTITEETTIÄÄN, joka ei kuitenkaan lapsellesi kuulu ja josta lapsesi ei voi tietää hölkäsen pöläystä. Ja jos antaa lapselle jonkun kansainvälisemmältä kuulostavan nimen, niin ei voi tietää mitä nykyaikaiset tietokoneympyrät tuovat ja pukkaavatkaan lapsen nykyiseen elämään ja tulevaisuuteen. Testaa vaikka Googeletusta ja tutki Facebookia noilla koko nimillä, mitä lapsesi mahdollisesti tulisi kantamaan. Minkälaiseen nettimaailmaan hän mahtaakaan törmätä ja mistä hänestä tulee osa? Se olisi siis osa hänen uutta maailmaansa ja tulevaisuuttaan.

Ymmärsiköhän kukaan tästä mitään? Asiasta on vähän vaikea kirjoitaa ilman esimerkkiä todellisesta elämästä. Niitä kuitenkin olisi antaa, mutta eihän tässä sellaista todellakaan voi.

Vierailija
14/14 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti lapselta kannattaa myös kysyä jos on jo sen ikäinen että ymmärtää.

Me teimme niin, kun avioiduin. lapsi 8-v halusi itse saman sukunimen kuin minulla, koska olisi tuntunut pahalta ja ulkopuoliselta, jos postilaatikossa olisi ollut ensin me muut "lahtiset" ja sitten hän ainut "virtanen". Lapsi oli siis siihenkin asti minun tyttönimelläni, eikä isänsä nimellä koskaan ollutkaan- näin sillä ei ollut biol.isälle mitään merkitystäkään.

Huoltajuus on minulla , ja lain mukaan sain lapsen mimen muuttaa, vaikka biol.isältä lupaa kysymättä. Joskin kyllä me tässsä tilanteessa häneltäkin mielipide kysyttiin, ja ok oli hänellekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi