Ensimmäinen lapsi ja apua kaivataan!
Lapseni on nyt 1.5 vuotias ja siis ensimmäiseni,joten olen hieman kokematon äitinä. Kysyisinkin neuvoa miten tuon ikäistä pitää pukea tällaisinä päivinä ulos mentäessä? Tänään on ollut hieman tuulista,mutta lämpötila on ollut siinä 18 asteen tienoilla. Olen pukenut lapselle sukkahousut,housut,pitkähihaisen aluspaidan,paidan. päähän kypärämyssy ja lippis. Onko liikaa vai sopivasti.
Kommentit (7)
olisi liikaa tuo. Itse sun pitää lasta tarkkailemalla päätellä onko sopivasti. Eli jos ei ole hikinen niin ihan ok.
Kävelevälle/ juoksevalle lapselle voi pukea samaalla tavalla kuin itselleen. Vaunuissa/ rattaissa istuvalle enemmän.
Mun mielestä sun lapsella on ollut tosi paljon päällä. Meidän lapsella oli tänään, mekko sukat ja ohut neuletakki sekä kesähattu.
1,5-vuotias on kulkenu ekoista kesäisistä päivistä leggareissa ja t-paidassa tai mekossa. Jalassa sandaalit, ja päässä kesähattu. Jos itestäkin tuntuu viileältä, oon laittanu kevyet housut ja sukat, ja collegetakin. Riippuu lapsesta, meidän kyllä ilmottaa jos on kylmä. Mun mielestä ton ikäsellä voi jo noudattaa linjaa että saman verran kun itelle. Pienet toki on maassa kiinni aika paljon, mutta maa on jo lämmin, ja toisaalta touhuavat koko ajan joten lämmin tulee.
tuollasel kelil housut ha pitkähihanen paita (sellasta t-paita kangasta) ja kesähattu! Jos lämpimämpi, niin t-paita sitten ja aurinkorasvaa käsiin!
ei tuon ikäistä tarvitse pukea kuin vauvaa.
yleensähän tuon ikäiset liikkuvat paljon joten ulkona pärjää samoissa vaatteissa kuin aikuinenkin.
näin ainakin meillä on kaikkien lasten kanssa menty.