Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF-punktio, voinko lähteä sen jälkeen mökille?

Vierailija
04.06.2011 |

Tietääkö kukaan onko ok lähteä IVF-punktion jälkeen mökille ei niin kovin hygieenisiin oloihin? Onko siinä jokin tulehdusvaara? Mihinkään korpeen en ole lähdössä, ihan lähellä saatavilla apua, jos jotain komplikaatioita tulee. Onko puucee ja suihkun puute vakavia uhkia juuri punktioidulle, sitä mietin siis.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä pähkäilen tätä asiaa, olisiko lisää mielipiteitä, esim. joltain terveydenhuollon ammattilaiselta?

Mökillä en siis ole suihkun äärellä, kerran päivässä saisin jonkin sortin huuhtelun tehtyä. Onko Savet Intim -puhdistuspyyhkeet ihan turhia kapistuksia?

Onko punktion jälkeen tulehdusvaara niin iso, että pitäisi jäädä kotiin suihkun ääreen?

t:ap

Vierailija
2/11 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joskus jopa synnytettiin pihasaunassa

IVF-punktiotkin tehtiin navetassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ainakin.Kipee olin sen muista en mihinkään mökille olis kyennyt.

Vierailija
4/11 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joskus jopa synnytettiin pihasaunassa

Vierailija
5/11 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis ole sen kummempaa, vaikka mökille menisitkin. Eikö sielläkin ole jokin peseytymistila/sauna tms. missä sen alapään voi huuhtaista päivän päätteeksi?

Mutta alkion siirto on kyllä melko pian, olisiko ollut 3. päivänä, jos punktio lasketaan siis päiväksi 1. Eli et siellä mökillä kyllä ehdi kovasti olla.

Vierailija
6/11 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli vikassa punktiossa ongelmia, en kyennyt itse virtsaamaan ja virtsa oli aivan veristä, kun katetroitiin. Silti lähettivät kotiin ja kehottivat lähtemään illalla Naistenklinikalle, jos pissaaminen ei onnistu.

Niin, ja olin myös tavallista kipeämpi tuolla kerralla, kaksi aiempaa kertaa eivät olleet sattuneet lainkaan niin paljon. Vielä alkion siirron yhteydessä sattui aivan tajuttomasti, vaikka yleensä siihen mennessä on jo kaikki kivut poissa.

Vierailija
7/11 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin tulee 20-30 ja silloin on varmasti kipeä olo! Mulla otettiin 6 solua ja olin seuraavana päivänä töissä. (seisomatyö) tosin jouduin kävelemään hieman kumarassa tepsuttaen, enkä voinut nostella mitään..

Vierailija
8/11 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin neljännellä kerralla kivulias niiden jättimunarakkuloiden kanssa jo ennen punktiota ja siksi pari päivää saikullakin. Punktion jälkeen muistan, että en kunnolla pystynyt kävelemään kun oli kiire sinne alkion siirtoon muutaman päivän päästä. Munarakkuloita punktioitiin 39.

Vierailija
9/11 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla punktioitiin ekalla kerralla 12 ja toisella kerralla 22. Tällä viimeisellä kivuliaimmalla ja ongelmallisimmalla kerralla punktioitiin hikiset viisi kappaletta. Oli siis ongelmia virtsaamisen kanssa, koska neula oli lävistänyt virtsarakon ja sinne oli päässyt verta, joka hyytyi siihen virtsaputken suuhun. Lisäksi olin äärimmäisen kipeä, en kyennyt liikkumaan kunnolla ja istuminen ja makaaminenkin sattui kunnolla vielä 4. päivänä, jolloin piti mennä töihin.

Tottakai se maha voi olla vähän arempi, jos on punktioitu suuria määriä ja esim. neuvoksi sain juoda paljon vettä, jotta turvotus laskee. Mutta kyllä se ihan on kiinni siitä punktioijasta, mikä on lopputulos. Keskimmäisellä kerralla minuun sattui vähiten ja toimitus oli nopea, kun osaava lääkäri veteli selkeät ja isot munarakkulat vauhdilla ulos. Tämä viimeinen sen sijaan sörkki sitä neulaa monta turhaa kertaa ja huokaili ja hönkäili ja ähki koko toimituksen, joka kesti ja kesti. Itsekin tiesi, että ei mennyt nappiin se homma.

Sitä paitsi mitä enemmän niitä munarakkuloita on, sen selkeämmin ne näkyvät ja ne on helppo poimia. Mitä vähemmän niitä on, sitä enemmän on oltava taitoa ne sieltä saada nätisti pois.

Vierailija
10/11 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista :) Tämä on jo kolmas punktio. Mökki ei ole kaukana, joten alkion siirtoon kyllä päästään täältäkin.

ap

Vierailija
11/11 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

help?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi