Sängyt jossa laatikosto tms. alla, onko käytännöllisiä vai haittaako esim petausta?
Mietin että häiritseekö se ettei jalkojaan saa esim. pedatessa sängyn alle, kun sänky jatkuu suoraan patjasta lattiaan asti? Säilytystila on tietty aina plussaa, mutta onko tällainen ratkaisu käytännössäkin hyvä?
Ikean Hemnes-sohvasänkyä olen ajatellut 10 vuotiaalle lapselle:
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/50080315
Kommentit (4)
Pedatessa mä nojaan sängyn runkoa vasten, varpaat sängyn alla. En ole siis missään balettitanssija asennossa kantapäät vastakkain :)!
Lisäksi onkohan tuollainen sohvasänky vaikea muutenkin pedata kun peittoa ei saa laskeutumaan toiselta puolelta alas. Lapsi kauheasti sen haluaisi ja saa kyllä itse sen pedata (minä hoidan vain lakanoiden vaihdon), mutta mietin onko se kovin hankalaa kun hän on kuitenkin vielä aika pieni ihminen.
ap
3, lienee hyvä puoli myös ettei tarvitse juuri imuroida sängyn alta saati noukkia sieltä ties mitä pudonnutta tavaraa :). Muuten, natiseeko sänky vai onko kuitenkin tukeva? Lapsi nimittäin kääntyilee hurjasti öisin.
ap
Sangynaluslaatikko toimii kätevänä lelulaatikkona johon illalla vaan heittelee lelut. Tosin se vaatii tilaa ettei siinä edessä ole heti mitään huonekalua tai mattoakaan mielellään. 10-vuotiaalla vaan taitaa olla lelut jo vähenemään päin?
Meillä on vierashuoneessa eikä haittaa petaamista, ellet ole täysin jäykäselkäinen ;)
Todela epäkäytännöllisiä on ne sängyt joissa on alla vuodevaatelaatikko pyörillä!
Kamala siivota ainakin lastenhuoneessa ja aina on matot rullalla kun laatikkoa availee.
Sellainen lensi meiltä kokkoon viime vuonna.