Viikin Norssi
Millainen koulu se on? Missä menee oppilaaksiottoalueen rajat?
Kommentit (51)
Meidän lapsi meni muuten sitten Meilahden ala-asteen kiinalinjalle. Huippupaikka!
ap
Norssiin laittaisin ainakin ite. on hyvä koulu ja korkea keski arvo myös. Tykkään ite opetussuunnitelmasta. Ja sitte ihan lukioon asti voi pysyä samassa koulussa eikä tarvii turhaan tressata
Vaikka kyllä lukioon pitää sitten hakea kuitenkin
Asian sivusta, opetusharjoittelun kannalta on luojan kiitos että siinä on niitä kaupungin vuokrataloja. Helsingin keskustan norssi antaa oppilasaineksensa puolesta aivan liian helpon kuvan opettajan työstä... Näin koulun suhteen kannattaa huomioida että Viikin norssilla on erittäin hyvät erityisopetuksen resurssit, ts. _jokaisessa_ koulussa esiintyviin häiriötekijöihin pystytään ko. koulussa puuttumaan hyvin.
-Viime vuoden opeopiskelija myös
Juu voi olla, että iso osa asuu vuokralla. Kannattaa kuitenkin tulla katsomaan miksi. Suurin osa vuokrakämpistä on opikelija asuntoja. Vuokralla ollaan paljonkin, mutta käsittääkseni suurin tarjoaja on Hoas ei hgin kaupunki.
Mutta toisaalta on helkatin hyvä ettei kaikki halua Viikkiin me viihdytään ja varmasti mahdutaan paremmin kun kaikenmaailman sakki ei sinne änkeä : )
Anteeks nyt vaan jos joku pitää Viikin norssista. Mun mielestä se on suoraan sanottuna ihan paska koulu! Siel tosiaan liikkuu huumeita ja kiusaamista on mielettömän paljon. Tai ainakin mun luokalla on aina ollu paljon kiusaamista. Oon siis ollu koulussa ekasta luokasta asti.. Kolme ekaa luokkaa meni hyvin, mut sit ope vaihtu ja homma karkas käsistä... Siitä asti oon ollu ihan paska luokalla. Tai jotkut oli tosi kivoi, mut nyt oon kuitenki jo seiskalla ja melkein kaikki kiusaajat sattu just mun luokalle. Eli mun mielipide on että Viikin norssi on ihan paska.
ja suosittelisin KAIKKIA vanhempia ottamaan asian puheeksi ja vaatimaan tekemään jotain!
Terv. äiti, joka valitsi perheensä asuinpaikaksi Viikin suurelta osin Norssin perusteella :)
Meiän luokalla 26 oppilasta... Niin myös muillakin 6-luokilla
[quote author="Vierailija" time="26.10.2009 klo 10:39"]
Tuonne Norssiin vai Aurinkolahden peruskouluun?
Vai mihin? Jos vapaasti saisit Helsingistä valita koulun.
Ap
[/quote]Aurinkolahden kouluun koska asun Vsaaressa
[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 23:55"]
[quote author="Vierailija" time="26.10.2009 klo 10:39"]
Tuonne Norssiin vai Aurinkolahden peruskouluun?
Vai mihin? Jos vapaasti saisit Helsingistä valita koulun.
Ap
[/quote]Aurinkolahden kouluun koska asun Vsaaressa
[/quote]Täytyy asua oppilaaksiotto alueella eli Aurinkolahdessa ja seiskalle voi pyrkiä teknologialuokalle.
[quote author="Vierailija" time="26.10.2009 klo 15:49"]
vaikka tuttavaperheen lapsi joutui kiusaamisen vuoksi jättämään tuon Norssin.
Norssin vieressä on kyllä aika paljon kaupungin vuokrataloja ja Aurinkolahti on taas omistuasuntoalue. Eli voisin kuvitella "oppilasaineksen" olevan Aurinkolahdessa parempaa. Koulu on myös selvästi pienempi.
[/quote]Poika kävi yläasteen Aurinkolahdessa , suosittelen. Tosin sinne seiskalle piti pyrkiä.
Lapset nyt menossa tokalle ja viidennelle. Kivat ja ammattitaitoiset opet, motivoituneita harjottelijoita ja toimiva ohr-ryhmä.
Yläasteen meiningistä en tiedä. Lukio tunnetusti Suomen huippua, joten vaikuttaa koko koulun ilmapiiriin "akateemisesti".
Suosittelen eko-Viikkiä asuinpaikaikaksi ja Norssia kouluksi kaikille lapsiperheille, jotka etsivät Hgistä asuntoa!
Meidän lapset ei nyt sitten menneet Norssiin, mutta tältä alueelta kyllä moni on sinne lapsensa laittanut.
Ap
Vai, että Viikki on vuokra-asunto valtaista aluetta : ) Helvatin kalliilla niitä asuntoja siellä kuitenkin saa ostaa. Kyllä siellä on vuokra-asuntoja kuten muillakin helsingin alueilla. Ja kyllä on siellä myöskin mamuja, mutta mutta koulu täynnä täytyy varmaan käydä katsomassa kun en ole ihan ruuhkaksi asti niitä siellä nähnyt.
Pari kaupungin vuokrataloa (ikävä kyllä) löytyy, mutta myös niitä (melko) kalliita rivareita ja kerrostaloja. Ja eko-Viikissä on kyllä tosi idyllistä ja hyvä yhteishenki. Lapset vaan juoksentelee talojen välissä. Ja se ihana nurmikenttä!
Meidän lapset ei nyt sitten menneet Norssiin, mutta tältä alueelta kyllä moni on sinne lapsensa laittanut.
Ap
Ja eihän Norssiin noin vain laiteta? Eikös sinne pääse vain, jos on oppilasalueelta. Ei ulkopuolisia mahdu kuin muutama, vaikka tunkua kyllä olisi?
Kyllä täältä on tosi paljon lapsia Norssissa nykyään. En tiedä sen tarkemmin, miten opppilaaksiotto tapahtuu.
Meidän lapset meni kielipainotteiseen kouluun.
Onkos marjaniemen oma lähikoulu liian "itähelsinkiläinen", jos sen nyt kauniisti sanoo? Mikä siis on Marjaniemeläisten lähikoulu?
Mutta Norssi on kyllä hyvä!
Eikös se ole kielipainoitteinen? Minkä kielen valitsivat a-kieleksi? Alkaako se aiemmin kuin kolmannelta?
Siksi täältä on pakko hakeutua muualle kouluun.
Lapsia on sitten mm. Ihmossa, Roihuvuoressa, Puotilassa, Vartiokylässä, Itiksessä, Herttoniemessä, Kulosaaressa, Vuosaaressa, keskustan kouluissa erilaisissa painotuksissa, SYKissä ja tuolla Viikissä jne.
ap
Olen itse norsissa 8lk ha koulussa ei olu huumeita,siellä ei kiusata kaikilla on hyvä olla. meidän koulu on paras! kaikilla on hyvä olla ja pääsee hyvää lukiooo viel joskus!