Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää.Jäin hoitovapaalle vanhempainvapaalta,pomo ei suostu maksamaan lomarahoja.

Vierailija
01.06.2011 |

Eli jos olen ymmärtänyt oikein äitiys ja vanhempainvapaalta kertyy normilomat 30vrk.Yksityinen työnantaja ei suostu maksamaan mulle lomarahoja ennen kuin olen palannut töihin.Hoitovapaaltahan ei kerry joten ajattelin et firma maksaa ne tänä kesänä.Töihin palaan ens tammikuussa.Pomo aikoo maksaa jo kertyneet lomarahat sitten tammikuun palkan yhteydessä.

Onkohan mulla mitään keinoa saada rahoja ennen sitä.???Onko toi ihan lakien mukaista??

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi työnantaja maksaisi rahat sulle etukäteen? Aika monessa puljussa rahat saa just silloin, kun lomatkin pidetään.

Isoissa firmoissa saatetaan maksaa kaikille samana päivänä, esim. 15.5, jotta hallinnollista työtä olisi vähemmän. Olisit pitänyt lomat pois ennen hoitovapaata.

Vierailija
2/16 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko mun pitänyt jäädä suoraan vanhempainvapaalta kesälomalle ja sit siitä hoitovapaalle??EN tiennyt et tollai voi tehdä =(

Meillä kesälomathan pitää pitää lokakuun loppuun mennessä joten jos palaan ens vuonna töihin mähän menetän koko loman ja rahat?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai pidät kuten sovitte, ei lomaa ole pakko pitää kesäloma kuukausina.

Vierailija
4/16 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko mun pitänyt jäädä suoraan vanhempainvapaalta kesälomalle ja sit siitä hoitovapaalle??EN tiennyt et tollai voi tehdä =( Meillä kesälomathan pitää pitää lokakuun loppuun mennessä joten jos palaan ens vuonna töihin mähän menetän koko loman ja rahat?!

Otahan yhteyttä liittoosi ja kysy sieltä miten toimitaan.

Meillä pitämättömät lomat jää säästöön eikä niitä menetä. Joitain lomapäiviä on pakko pitää 31.3. seuraavaa vuotta mennessä tai ne menettää. Enemmän sinä sitä lomaa tarvitset töihin palattuasi kuin nyt kesken hoitovapaan.

Vierailija
5/16 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko mun pitänyt jäädä suoraan vanhempainvapaalta kesälomalle ja sit siitä hoitovapaalle??EN tiennyt et tollai voi tehdä =( Meillä kesälomathan pitää pitää lokakuun loppuun mennessä joten jos palaan ens vuonna töihin mähän menetän koko loman ja rahat?!

Et sä niitä menetä, mutta ne rahat maksetaan sitten kun pidät lomat.

Vierailija
6/16 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei saanut lomarahoja/-palkkaa rahana vaan lomat piti pitää pois. Joko vanhempainvapaan ja hoitovapaan välissä tai hoitovapaan jälkeen ennen kuin palaa takaisin töihin. Tosin meillä onnistui loman siirto, ensi vuonna saan täydet kesälomat ja talvilomat, niitä ei olisi jos olisin pitänyt lomat nyt ennen/jälkeen hoitovapaan.

Kysypä onnistuisiko teilläkin loman siirto.

Vierailija
7/16 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidin aikanaan osan lomastani ennen hoitovapaalle jäämistä ja osan sen jälkeen, jotta edes kahdelta kuulta kertyi lisää lomaa :)

Vierailija
8/16 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottiko ap lomarahoja (ent nimi lomaltapaluuraha) eli sitä rahaa joka maksetaan loman jälkeen normalipalkan lisäksi? Se maksetaan monissa paikoissa tosiaan vasta sitten kun lomalta palaa töihin ja on yhäkin sidottu siihen että palaa, joten siksikään et ehkä saanut etukäteen.

Vai odotitko loma-ajan palkkaa? Silloin sinun olisi tosiaan pitänyt sopia työnantajan kanssa että olen vanhempainloman ja hoitovapaan välissä lomalla ja siitä ajasta olisit saanut palkan. Nyt lomasi on odottamass työhön paluuta eli jos hoitovapaasi loppuu esim toukokuun lopussa on sen jlkeen vielä pitmättömät lomat ennen työhön paluuta (eli palkallinen jakso).

Vierailija
9/16 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomaltapaluurahassa käytetään kahta systeemiä. Joko se maksetaan silloin kun loma pidetään tai kaikille esim. heinäkuussa. Kaikille maksetaan saman systeemin mukaisesti.

Jos taas tarkoitat loma-ajan palkkaa, se maksetaan juuri silloin kun pidät loman. On myös mahdollista 'palata töihin' hoitovapaalla, pitää lomaa ja jatkaa hoitovapaata, jolloin saat loma-ajan palkan ja tietysti menetät lomapäivät myös.

Vierailija
10/16 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ottakaa hyvät ihmiset selvää työehtosopimusten peruskäytännöistä. Kyllä työntekijänkin pitää itse olla selvillä siitä, mitä oikeuksia ja velvollisuuksia hänellä on.

On varsin yleistä, että lomia ei makseta rahana, jolloin täytyy itse huolehtia, että ne ehtii pitää.

Kysyhän ap nyt ihan ensiksi, voitko siirtää kaikki lomat ensi kesälle. Jos et, yrität vielä soviteltua niin, että pidät loman vaikka syksyllä ja jatkat sen jälkeen hoitovapaata.

Meillä lomat pidettävä aina 31.4. mennessä ja noin puolet saa siirtää seuraavalle lomakaudelle.

Vierailija
11/16 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun noi lomat ei kestä koko vuotta?

Vierailija
12/16 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perusteella ihan oikein menevän. Saat ne lomarahat=lomaltapaluurahat sitten kun tulet oikeasti toihin.

Loma-ajan palkka olet varmaankin saanut jo ja nyt sitten olet hoitovapaalla.

Lomaraha ei muuten ole mitenkään lakisääteistä vaan jos työnantaja ei noudata mitään työehtospimusta ei sitä ole myöskään pakko maksaa.

Loma ajan palkka tieysti on lakisääteistä ja pitää maksaa.

Vierailija
13/16 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hemmetin "lomaa" menetät. Sähän oot jo lomaillut siellä kotona ja lomailet vielä nähtävästi vaikka kuinka pitkään. Nipot töistä lusmuilijat.. Aina kinuamassa enemmän.

T. työnantaja

Vierailija
14/16 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoittanut olevasi lomalla ja pitäväsi nuo 30pv pois ja sitten jatkavasti hoitovapaata?

vai oletko vanheinpainvapaa jälkeen ilmoittanut olevasi hoitovapaalla vuoden loppuun asti.

Vierailija
15/16 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos olen ymmärtänyt oikein äitiys ja vanhempainvapaalta kertyy normilomat 30vrk.Yksityinen työnantaja ei suostu maksamaan mulle lomarahoja ennen kuin olen palannut töihin.Hoitovapaaltahan ei kerry joten ajattelin et firma maksaa ne tänä kesänä.Töihin palaan ens tammikuussa.Pomo aikoo maksaa jo kertyneet lomarahat sitten tammikuun palkan yhteydessä. Onkohan mulla mitään keinoa saada rahoja ennen sitä.???Onko toi ihan lakien mukaista??

Noin tehdään siksi, että jos työntekijä irtisanoo itsensä, niin lomarahoja (eli lomaltapaluurahaa) ei tarvitse maksaa (ainostaan kertyneen loma-ajan palkat). Eli pomo tietenkin pelaa sääntöjen mukaisesti, sillä voit käytännössä milloin vaan hoitovapaan aikana irtisanoutua, ja silloin sulle olisi maksettu liikaa rahaa. Eli tietenkin ne paluurahat maksetaan 1. palkan yhteydessÄ! Mieti nyt vähän.

Vierailija
16/16 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo..

Eli jos olen ymmärtänyt oikein äitiys ja vanhempainvapaalta kertyy normilomat 30vrk.Yksityinen työnantaja ei suostu maksamaan mulle lomarahoja ennen kuin olen palannut töihin.Hoitovapaaltahan ei kerry joten ajattelin et firma maksaa ne tänä kesänä.Töihin palaan ens tammikuussa.Pomo aikoo maksaa jo kertyneet lomarahat sitten tammikuun palkan yhteydessä. Onkohan mulla mitään keinoa saada rahoja ennen sitä.???Onko toi ihan lakien mukaista??

Noin tehdään siksi, että jos työntekijä irtisanoo itsensä, niin lomarahoja (eli lomaltapaluurahaa) ei tarvitse maksaa (ainostaan kertyneen loma-ajan palkat). Eli pomo tietenkin pelaa sääntöjen mukaisesti, sillä voit käytännössä milloin vaan hoitovapaan aikana irtisanoutua, ja silloin sulle olisi maksettu liikaa rahaa. Eli tietenkin ne paluurahat maksetaan 1. palkan yhteydessÄ! Mieti nyt vähän.

tuo on ihan tes-kohtainen juttu. kovin harvassa työpailassa on enää "lomaltapaluuraha" se on nykyään lomaraha ja aika yleisesti se maksetaan yhdessä kröntissä ennen lomaa. ja edellytyksenä on, että työsuhde jatkuu loman viimeiseen päivään.

kannattaa katsoa omasta tessistä, miten tuo siellä menee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän