Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako työtön yh pankista lainaa n.20 000e ASO-asuntoa varten?

Vierailija
31.05.2011 |

ASO tarjouksia olen kyllä saanut

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostin vanhan keskustelun, koska ap:n kysymys kiinnostaa. Olen työtön työmarkkinatuella ja minulla olisi säästössä jo yli puolet ason maksusta. Onko mahdollista saada lainaa loppuosaan? 

Vierailija
2/22 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että on. Me saatiin laina, toinen työtön ja toinen pieni palkkainen, 50% oma rahoitus. Asumistuki laskettiin tuloihin mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 vuotta sitten hain myös työttömänä yh:na lainaa 20 000 asuntoon. Kysyin useammasta ja lopulta OP myönsi kun vanhemmat takasivat. Aika tiukassa oli siis.

Vierailija
4/22 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kysy pankista. Eiköhän ne tollaiseen summaan pysty antamaan? Muodissa on kuitenkin asua vuokralla niin että yhteiskunta maksaa viulut 

Vierailija
5/22 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

10

Vierailija
6/22 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sanottiin pankista ettei työtön voi saada lainaa, koska työttömyysavustus ei ole ulosottokelpoinen.

Vierailija
7/22 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 00:59"]

Saakohan lainan myös yhtä lailla uudiskohteeseen, joka pitää maksaa vuotta aikaisemmin ennen sen rakentumista? Vai pitääkö pankki sitä suurempana riskinä, kun se ei ole vielä valmis?

[/quote]Outo käytäntö. Vai onko kyse käsirahasta?

Vierailija
8/22 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa. Meillä aikanaan tarvittiin 7000 euroa realitakauksia ja loput takas se aso paperi. Meillä miehellä palkka ja minä työtön. Tarvittiin kunnon takaus koska ei olla saatu säästöön rahaa. Pankkin arvostaa sitä että on pystynyt säästämään. Mun täti saa ton takausrahan takaisin vasta, kun ollaan maksettu aso laina pois.

Vierailija
9/22 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostin ylös, kun tämä on taas ajankohtainen. Moni on varmaan hankkinut uuden ason viime aikoina, kun niitä valmistuu paljon kesällä. 

Kävin OP:ssa kysymässä ja sieltä sain ainakin alustavan lainatarjouksen vajaan 10 000 € asuntolainaan. Olin aika yllättynyt, kun työttömyystuella elän. Jos oikein ymmärsin, niin aso-asunto käy vakuutena. T. 10

Vierailija
10/22 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin laina aso asuntoon nettotulot silloin vaan reilu 2200 eikä mitään säästöjä. Kummallakaan ei vakipaikkaa.pankki nordea vuosi oli 2013.

Vierailija
11/22 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin 100% laina, noin 30000e. Minä hoitovapaalla, mutta mies kyllä töissä. 

Vierailija
12/22 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 20:45"]Me saatiin 100% laina, noin 30000e. Minä hoitovapaalla, mutta mies kyllä töissä. 
[/quote]

meillä melkein sama, 100% laina saatiin. aso riitti takaukseksi.

Vierailija
13/22 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarvitaan takaajia, niin pitääkö niitä olla aina kaksi?

Vierailija
14/22 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hypoteekkiyhdistys käsittääkseni takaa 100 % ason arvosta. :) Perustuu siihen, että asumisoikeusasunnon arvohan ei muutamia poikkeustapauksia lukuunottamatta laske (jos on tosi lyhyt asumisika, niin saattaa indeksi laskea). Muissa pankeissa tarvitsee usein omaa rahoitusta väliin.

Vierailija
15/22 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panttina asumisoikeusasiakirja on 75% tuosta hinnasta (ainakin Nordean mukaan). Jos sinulla on tuo 25% itselläsi, tai joku on valmis takaamaan ko summan, voit saada lainan. Olen itse saanut lainan opiskellessani ja hanttihommia tehdessäni. Silloin takuusummaksi ehdotettiin myös autoa tai takaajaa (tuo 25%).

Onnea lainan hakuun :)

Vierailija
16/22 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolle loppulle 25 prosentille pitää olla takaus,riippuen aso-maksusta jopa kaksi.Itselläni oli 18000 euron aso-maksuun vanhempieni takaus.Jos olet työtön,tietenkään tietämättä paljon saat mitää tukia,niin miettisin vielä tuota Asoa.Vastikkeet ovat kuitenkin samalla tasolla kuin vuokrat,ja asumiskulut voivat nousta koviksi kun maksat sekä aso-vastiketta että lainanlyhennystä.Itse tienaan suhteellisen hyvin,ja minulla yksi lapsi,ja silti rahaa ei ollut aso-aikana erityisen hyvin.

Vierailija
17/22 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko työmarkkinatuella elävä saada alle 10 000 € lainaa asoa varten, kun säästössä on jo 2/3 ason hinnasta? Onko kellään kokemusta?

Vierailija
18/22 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saakohan lainan myös yhtä lailla uudiskohteeseen, joka pitää maksaa vuotta aikaisemmin ennen sen rakentumista? Vai pitääkö pankki sitä suurempana riskinä, kun se ei ole vielä valmis?

Vierailija
19/22 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain työssä käyvänä yh:na 100 % lainan aso- asuntoon. Ei siis ennakkosäästöjä eikä lainantakkjia. Asunnon hinta ei tule koskaan laskemaan alle ostohinnan, tulee indeksikorotukset nostamaan sitä. Eli pankki saa aina omansa takaisin.

Aso- asuntolainan korkoja ei saa vähentää verotuksessa, muttta asuntoon voi saada asumistukea kuten normaaliin vuokra-asuntoon.

En olisi muuten päässyt Helsingissä 95 neliön rivariin asumaan, kannatti silloin Aso- asunto.

Vierailija
20/22 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

takauksen yksin puolet kalliimpaan, mutta käyn töissä. Sama syy kuin edellisellä, ei ole mitään mahdollisuuksia päästä muuten Helsingissä uuteen yli 90 neliön kämppään, jossa oma piha.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä