Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vasta joensuussa synnyttäneet kysymys!!!

29.10.2005 |

Eli jokohan Joensuuhun on hankittu kunnon amme/ammeite synnytysosastolle?? Esikoista kun odottelin (nyt 2v3kk) niin silloin ei ainakaan ollut kun niitä pieniä istuma-altaita. No silloin asuimme loppuraskaudesta pohjoisessa ja niipä synnytin OYS:ssa ja totesi altaan erittäin hyväksi avautumisvaiheessa!!

Nyt sitten asumme jälleen täällä Pohjois-Karjalassa ja huhtikuussa olis tarkoitus synnyttää. Amme olisi ihan ykkösvaihtoehto kivunlievityksessä, veden kun olen todennut hyväksi siihen! (Meidän kakkonen syntyi kotia kun niin vauhdilla tuli maailmaan ettei sairaalaan ehditty, silloin suihku toimi ainoana kivunlievittäjänä)

jos jollakulla on tietoa nykytilanteesta joensuussa niin ilomielin ottaisin sitä vastaan!!

Kommentit (4)

1/4 |
29.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli en ihan juuri mutta silloin oli vaan tuo yksi amme jota kuvailit..

meen synnyttää taas joulukuussa ja voin sitten kertoa millanen amme siellä oli tai siis onko tullut lisää.. tai sit joku joka on käyny kattoo nyt valmenuksen yhteydessä niin kertokaa..

-Anu rv34

Vierailija
2/4 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä on edelleen vain se yksi amme huoneessa nro 1. Ja siihen minä synnytin elokussa 04 :) Eli kyllä se koon puolesta riittää, minullekin, 180cm pitkälle ja raskausajan loppuvaiheissa lähes kolmoisnumeroissa painon osalta olleelle! :D

jos kaipaat lisätietoja, apuja tms niin autan mielelläni (olen Aktiivinen Synnytys ry:n Joensuun alueen yhteyshenkilö)

-Johanna

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

fiiniksi:

siellä on edelleen vain se yksi amme huoneessa nro 1. Ja siihen minä synnytin elokussa 04 :)

En tiennytkään et jnssä saa synnyttää ammeeseen. Aihe kiinnostaa kovin ja alkaa olla jo kohta ajankohtainenkin.

Mitä kivunlievityksuä siihen saa? Varmaan aqvarakkulat?

Olen uudelleen synnyttäjä(070804, oltiinko samaanaikaan osastolla?)

ja laskettu aika olis 22.11 pitääkö sitä ammetta varata jotenkin?

Kerro kerro lisää...

Pilponaatti rv 37 tasan

Vierailija
4/4 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

pilponaatti:

En tiennytkään et jnssä saa synnyttää ammeeseen. Aihe kiinnostaa kovin ja alkaa olla jo kohta ajankohtainenkin.

Mitä kivunlievityksuä siihen saa? Varmaan aqvarakkulat?

Olen uudelleen synnyttäjä(070804, oltiinko samaanaikaan osastolla?)

ja laskettu aika olis 22.11 pitääkö sitä ammetta varata jotenkin?

Kerro kerro lisää...

Pilponaatti rv 37 tasan

Meidän poika syntyi 1.8 joten ei oltu samaan aikaan osastolla :)

PKKS ei virallisesti salli veteensynnytyksiä, MUTTA.... :)

Minä otin yhteyttä sairaalaan jo ennen kuin olin raskaana, ja löysin sieltä sen yhden ainoan kätilön joka on vesisynnytyksiä hoitanut. Hän taisteli minulle luvan ylilääkäriltä, joka oli aluksi todella hanakasti vastaan. Mutta viimein suostui :) Tuon vesisynnytysluvan edellytys oli, että raskaus on riskitön, kaikki arvot kohdallaan, ja että tuo vesisynnytyksiä aiemmin hoitanut kätilö tulee hoitamaan synnytykseni. Ja niinhän hän tuli, vapaa-ajalta sunnuntaiaamuna. Eipä voi parempaa palvelua saada! :)

Uudet vesisynnytykset olisivat sairaalassa tärkeitä, koska niitä seuraamalla voi toisetkin kätilöt hiljalleen oppia niitä hoitamaan. En muista montako vesisynnytystä pitää kätilön seurata vierestä, ja olla avustavana kätilönä ennen kuin sellaisesta saa ottaa itse vastuun.

Tuo minun kätilöni oli aiemmin ollut Jorvin sairaalassa kätilönä, ja siellä hoitanut vesisynnytyksiä.

Sulla alkaa olla kiire, mutta jos laitat mulle sähköpostia osoitteeseen johanna at mamakins piste fi niin laitan sulle sen kätilön sähköpostiosoitteen paluupostissa :)

Kivunlievityksestä sen verran, että käsittääkseni ei ole viisasta laittaa aquarakkuloita, kun vedessä olet joka tapauksessa? Voin kyllä olla väärässäkin! Minulla oli supistuksien aikaan TENS -laite heti kotoa käsin käytössä (piiitkä juttu mikä se on, mutta voin senkin selittää sähköpostissa ;D ), ja ilokaasu sitten sairaalassa. Ihan hyvin noilla pärjäsi, se vesi kuitenkin vei suurimman terän siitä kivusta. Lääkkeellisiä apujahan vesisynnytyksessä ei voi olla.