Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymyksiä niille joilla mennyt kesken vuotamalla

29.10.2005 |

[color=fucshia]Eli ei ole tarvinnut lääkkeitä eikä kaavintaa.

Itse vielä elän epätietoisena menikö kesken vai mitä vuotoa on ollut keskiviikosta asti. Tänään onneksi jo vähäsissä määrin (koputtaa puuta).

Onko ollut kipuja? Millaista vuoto on ollut ja kuinka runsasta??

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuotamalla. Kummallakaan kerralla ei minkäänlaisia kipuja. Tavallisten kuukautistenkin aikaan olen kärsinyt kovemmista kivuista. Vuoto on kestänyt joitakin päiviä pitempään kuin tavalliset kuukautiset.

Vierailija
2/14 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on ollut erittäin kovat kivut. Kuten kuukautiskivut, mutta PALJON suuremmat ja valtavaa painetta alavatsalla. Vuoto on myöskin ollut runsaampaa kuin kuukautisissa vaikka kuukautisetkin ovat useimmiten runsaat. Nyt on siis tullut ihan lorottamalla ja hyytymiä on ollut enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vasta kaksiviikkoa sitten meni kesken vuotamalla. Eli vuoto oli melko niukkaa ja kipuja ei ollut muuta kuin yleensä kuukautisten aikana.Kolmepäivää vuoti ihan pelkkää verta ja sitten toiset kolmepäivää tuli hyytymiä ja loppui siihen sitten kokonaan.Kävin tietenkin ultrassa vielä varmistamassa että kohtu tyhjentynyt hyvin.Ja jos satut omaamaan- veriryhmän niin muista vaatia se anti-D- rokote.Voimia sinulle ja lämmin halaus.

Vierailija
4/14 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]Tari [color=violet]niin mitä veriryhmää tarkoitat? Ja mitä kyseisestä rokotteesta on hyötyä tai miksi se annetaan?

Parempia päiviä ja uskoa huomiseen teille kaikille.

5/14 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tosiaan vuotoa kanssa runsaasti 5 pvä. Luultiin jo että emni kesken mutta yllätys oli suuri kun tein uuden testin. Raskaus jatkui hyvin loppuun asti ja nyt poika 8.5 kk. Eli välttämättä vuoto ei ole keskenmenoa. Tosin mulla ei pystytty selvittämään mistä vuoto johtui. Oli just niinku kuukautiset olis tullu, mutta ei ollu edes niiden aika.

tsidi

Vierailija
6/14 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veriryhmästä.Eli minulla on esim.veriryhmä A- ja tällöin tarvitsen anti-D-immunoglobiini rokotuksen aina kun minä synnytän,tai jos minulla on keskenmeno tai uhkaava keskenmeno tai jos minulle tehdään raskaudenaikana lapsivesipunktio,istukkabiopsia,obstetrinen manipulaatio esim. ulkokäännös tai vatsan alueen trauma tulee.Myöskin gynegologisten toimenpiteiden jälkeen olisi hyvä ottaa tämä rokote. Ilman sitä voi minun keho ruveta raskauden aikana hylkimään lasta jos vauva omaa + veriryhmän ja sitä kautta voi tulla sitten komplikaatioita vauvalle,esim.hemolyyttistä tautia ja raskaudenaikanakin voi vauvalle tulla anemia ja silloin pitää vauvalle jo kohtuun saada verta.Näin minulle on asiaa valaistu. Jos joku tietää paremmin voi korjailla minun tietoja asiasta.

Vierailija
7/14 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=violet]Minun veriryhmä on A. Eli, jos on A- niin silloin tarvii tuon Anti D-rokotteen? Pää on nyt ihan pyörällä, ku tää asia on mulle uus.

Vielä 9 päivää, että pääsee uusinta ultraan. Ikuisuus.

Vierailija
8/14 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin vain kuvitella miten pitkälle tuo aika tuntuu.Minulle tullut nyt 12 pvää keskenmenon jälkeen kummia tuntemuksia,polttelee menkkamaisesti ja nipistelee masua, myös tuossa häpyluun kohdalla tuntuu vihlaisuja. Onneksi huomenna on jo jälkitarkastus niin pääsee lekurilta kyselemään.Mutta hyviä vointeja sinulle ja jos haluat vaik kirjoitella niin laita tähän viestiä niin voin laittaa sähkisossun sulle.

Vierailija
9/14 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=violet]Minun ei tarvinnut käydä jälkitarkastuksessa keväällä, kun kaavittiin. Jollakin ne sen perusteli, mutta nyt on niin hatarapää etten muista mikä se syy oli. Ja paikkakunnittainkin tietenkin vaihtelee käytännöt.

Vaihdetaan vain kuulumisia säpostissa :)

Vierailija
10/14 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry en kerenny eilen käymään netissä mut tässäpä mun sähkisossu olis:Eli Tari73@luukku.com

Vierailija
11/14 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä A- veri ja neljä ihan vuotamalla tullutta keskenmenoa. Silti en ole saanut tätä " piikkiä" kuin poikani syntymän jälkeen. Piikillä ei merkitystä, jos raskaus menee kesken varhaisessa vaiheessa. Minulla on myöhäisin keskenmeno viikolla 8. Ei siis kannata panikoida, jos km varhaisessa vaiheessa.

Vierailija
12/14 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä meni nyt maanantaina kauan odotettu pikkuinen kesken vuotamalla..Nyt tosin kuulin että oli ollut tuulimuna. Aluksi maanantaiaamuna tuli ihan vähän verta paperiin vessassa käydessä.. menin kuitenkin pahaa aavistaen NaPolle ja ultrassa näkyi jo kun kohtu supisteli ruskuaispussia pois (joka oli ihan pieni,5 mm) maanantai-iltana tulikin sitten verta ihan lorisemalla mutta tiistaina ja sen jälkeen vain ihan niukasti..ihankuin olisi menkat loppumassa. Mulla olisi eilen pitänyt olla kaavinta mutta kun mainitsin runsaasta vuodosta, lääkäri tarkisti asian, ja niinhän se luonto olikin hoitanut homman. Että näin täällä.. Toivon KOVASTI että siellä on vain jotain ihan tavallista, harmitonta vuotoa...

Onnea kaikille uudelleen yrittäjille.. ehkä se aurinko paistaa joskus pimeimpiinkin risukasoihin :)

Vierailija
13/14 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikki alkoi ruskealla hyvin niukalla tuhrulla. Sitä kesti useampia päiviä, mutta luulin, että se oli ihan ok, kun kipuja ei ollut. Sitten kuitenkin alkoivat ihan samanlaiset kivut kuin menkoissa (mulla on aina tosi kovat kivut) ja ruskea tuhru lisääntyi ja se oli tuskaa. Kävin ultrassa ja näkyi, että sikiö oli kohdun aivan alareunassa = tulossa pois.

Seuraavana yönä alkoikin vuoto joka oli ihan kirkkaan punaista ja todella runsasta. Vuoto kesti runsaana 2 päivää ja sitten tunsin kun se tuli siteeseen ja sitten loppuivat kivut ja vuotokin pikkuhiljaa..

Eka keskenmeno (rv6+) oli aivan kun mulla olisi ollut normaalit menkat, kipuja oli ja vuoto oli heti punaista.

Kummallakaan kerralla ei kaavittu.

Vierailija
14/14 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi vuotaa samana päivänä kun tein positiivisen raskaustestin. Edellisenä päivänä ennen testausta mulla oli ollut tosi huono olo ja maha tosi kipeä. Ja seuraavana päivänä sitten alkoi melko runsas vuoto ja vuotoa kesti kuusi päivää. Kymmenen päivää sitten ultrassa todettiin olevan alkion ja tänään ultrassa todettiin ettei siellä enää ollut mitään jäljellä. Nyt vuotoa on ollut hyvin vähän ja yhdynnän jälkeen, lääkäri sanoi yhdynnän saaneen loputkin jämät liikkeelle. Eli mulla ainakin oli ennen keskenmenoa kovat mahakivut yhden päivän ajan ja vuotoa tuli enemmän kun menkoissa yleensä.