Ottaisitko etelän matkalla mukaan rattaat nelivuotiaalle?
Kommentit (16)
reissuissa. Kuopus nyt siis 5 vuotta. 3-vuotiaana alkoi suorittaa matkat kävellen. Tosin sitä jaksetaan varsinkin Kreikassa ihan hirveästi ihmetellä, että eikö ole rattaita pienelle mukana. No ei ole, kun on iso lapsi, jolla on kaksi tervettä jalkaa.
4v. siis perheemme kuopus, viime kesänäkään ei tarvittu rattaita, neiti käveli itse kaikkialle kuten isommat sosarukset. Nyt vaan mietityttää tuo reissu, kun monet sanovat, että rattaat ehdottomat esim. iltaisin...
Kuinka pitkiä matkoja aiotte kävellä? Onko lapsi vilkas? Jos aiotte kävellä pitkiä matkoja tai lapsi on vilkas (voisi esim. hypähtää autotielle kapealta jalkakäytävältä), niin silloin rattaat, muuten ei. Meillä oli Kreetalla mukana 3-vuotiaalle kantorinkka. Toimi hyvin. Jalkakäytävät olivat niin kapeita, että rattaiden kanssa olisi ollut vähän ahdasta. Välillä lapsi käveli itse.
ja muinakin päivinä nukkuu päikkärit rattaissa.
Iltaisin voitiin myös mennä ravintolaan myöhemmin siten, että oman ruokailunsa jälkeen lapsi nukahti rattaisiin.
Jos keskitytään rantaan, uima-altaalle ja hotellialueelle, ei rattaita samallalailla tarvitse.
Minusta ihan tarpeen ollut. Ei tietenkään hotellialueella tarvita, mutta pidemmillä kävelyreissuilla ja ostoksilla. Lisäksi niissä on kätevä nukahtaa illalla, jos ei jakseta heti rynniä hotellille.
Sen jotenkin ymmärrän, ettei rattaita tarvi enää 4-vuotiaalle, mutta 3-vuotiaalle ja nuoremmalle ehdottomasti. Jotkut täälläkin leveilee, kuinka lapsi jaksaa kävellä. Joo, niin ne jaksaa, tiettyyn pisteeseen. Ja sitten istutaan hotellissa päikkäriaikaan (no, 4-vuotiaat harvemmin enää nukkuu, mutta nuoremmat kyllä). Kun olisi rattaat, niin voisi olla vaikka auringossa, kierrellä tai istuskella syömässä jädeä, kun lapsi koisii siinä. Ei, mielummin tylsistytään hotellihuoneessa, jotta "ei tarvita rattaita".
Niin ja Suomessa rattaat tuli meille tarpeettomaksi jo alle 3-vuotiaana. Matkoilla kulki pidempään.
ihan tavallista kävelyvauhtia. Jos ei jaksa, on joko sairas tai huonokuntoinen.
En ole kokeillut vauva-aikojen jälkeen tuota, että lapsi nukkuisi rattaissa. Sehän olisikin kätevää. Suostuvatko 4-vuotiaat siis vielä nukkumaan kärryssä iltaunet? Me olemme menneet aina hotellille takaisin nukkumisaikaan mennessä, mutta mukavampihan se noin olisi. Harmi, kun lapsi on niin pitkä...
Aikaa on onneksi vielä pari kuukautta ennen lähtöä, mutta tällä hetkellä ajatuksena on ottaa rattaat mukaan heinäkuussa 4 vuotta täyttävälle. Poika on tosin pitkä, mutta kyllä nyt päikkärit (päikkärit nukkuu miltei päivittäin) vielä pystyy nukkumaan tarvittaessa rattaissa ja jalkoja lepuuttamaan kaupunki-/ostosreissuilla. Kotimaassa ei rattaita juuri tarvitse, on tosi reipas kävelijä. Reissuun ollaan lähdössä kuumaan aikaan, joten ihan samalla energialla ei varmaan paahda etelässä menemään. Lisäksi ajattelin olla sen verran itsekäs, etten aio päiväuniaikaa joka päivä hotellissa sisällä viettää vaan haluan itse olla auringossa tai muuten menossa. Nyt vielä mietinnässä ottaisko pitkälle lapselle Brion Racet vai Peg Peregon Plikot? Matka suuntautuu Välimerelle? Kummat ois paremmat?
Meillä oli kuusivuotiaallakin Sello-shoppailupäivän aikana rattaat, oli kätevä nukkua siinä päiväunet.
reissun jossa rattaat ovat olleet todella tarpeen. Lapsi ei jaksa aikuisten tahtiin ja rattaissa on hyvä levähtää. Mielummin rattaat mukaan kuin toteatte lomalla, että kyllä ne olisivat olleet tarpeen. Kyse ei nyt ole siitä kuinka reipas ja jaksavainen lapsi on normaalioloissa.
ja muinakin päivinä nukkuu päikkärit rattaissa.
Iltaisin voitiin myös mennä ravintolaan myöhemmin siten, että oman ruokailunsa jälkeen lapsi nukahti rattaisiin.
Jos keskitytään rantaan, uima-altaalle ja hotellialueelle, ei rattaita samallalailla tarvitse.
on käynyt nukkumaan päivällisen jälkeen ja me olemme saaneet vielä istua iltaa ja työntäneet nukkuvan pojan hotellille :) myös päiväunia on ottanut niissä.
ihan tavallista kävelyvauhtia. Jos ei jaksa, on joko sairas tai huonokuntoinen.
Mulla on sit sairaat ja huonokuntoiset lapset kun ne ei jaksa kavella 30C helteessa koko paivaa. En itsekaan jaksa, oon varmaan jo puolittain haudassa ;-)
Mun kysymys: miksi niiden pitaisi kavella koko paiva? Miksi ei saa lepailla ja torkkua valilla? Ihme touhua. Sun lapset varmaan hiihtaa talvella 50km putkeen ilman taukoja ja uivatkin kesalla hyisessa vedessa jarven toiselle puolelle? ;-)
Mutta tervettä lasta tuskin pitää kärrätä enää tuossa iässä rattaissa edes siellä etelässä.
Ihmetteli itse rattailla menoa, kun on pienestä kävellyt kauppareissut yms. Tykkäsi kuitenkin istua päivän kaupungin vilinässä touhua katsellen.
Meiltä olisi jäänyt tuo ihana kaupunkipäivä väliin, jos ei olisi ollut rattaita. Enpä usko, että kukaan muu, kuin "ehdan AV-mamman" lapsi jaksaa kävellä tuntitolkulla kaupunkia katsellen.
Nuo jotka eivät käsitä rattaiden ottoa isommalle mukaan, tuskin liikkuvat paljon kävellen...
Kahtena päivänä tarvitsimme rattaita ja ehdottomasti olivat mukaan ottamisen väärtti!!
ei meilläkään kotiolosuhteissa ole tarvittu 3v jälkeen, mutta rattaat mahdollistaa sen, että voi istua illalla syömässä vähän pidempään eikä tarvitse olla viimeistään klo 21 huoneessa nukkumassa (meidän lapsi ei jaksa valvoa).
Ja tosiaan ei tarvii mahdollisilla kaupunkipäivillä lonnia lapsentahtisesti... Luulen, että lapsestakin on kiva istuskella rattaissa ja seurata vilinää.
alakertaan tai kahvassa roikkuvaan pussiin saa kätevästi ostokset sun muut mukaan. Ottaisin rattaat, vaikka lapsi ei niissä tod näk paljon istuisikaan. Viisivuotiaalle en enää.