Vauvanruokadieetti
Onko kukaan kokeillut? Mä ajattelin ihan pari viikkoa - kuukauden kokeilla, että saisin ateriakokoja hallintaan ja vatsalaukkua pienennettyä.
Ostin nyt Bonan maissi- ja kasvissoseita, kun osui silmään. Mausteita vissiin kaipaavat, kun on 4 kk lasten ruokia. Ne lisään sitten itse. Onko muilla lastenruokamerkeillä pelkkiä kasvissoseita? Paljonko ne maksaa?
Mulla ideana syödä parin tunnin välein purkillinen, eli päivässä 7-8 prk joista pari hedelmäsoseita.
Kommentit (14)
Löytyy ainakin kukkakaali (on muuten hyvää, jopa ilman suolaa, vaikken oikein kauheesti kukkakaalista muuten välitä) ja peruna-porkkana. Niitä saa myös sikspäkkinä, jolloin tulevat aika edullisiksi. Piltiltä löytyy ainakin peruna-parsakaali ja aikanaan oli myös peruna-kukkakaali... Semperin soseet on vetisiä ja rakeisia. Muksu minusta nykyään laadukkain merkki noista purkkiruoista.
Mä olen ihan pöyristynyt, että sain fiksuja vastauksia :)
Lihaa en syö, mutta toi raejuusto ja rahka on hyvä juttu nii saa protskujakin.
Mulla tuli tuosta vauvanruokadieetistä ekana mieleen se vanha vitsijuttu, jossa piti syödä tupakantumppeja, heitellä ruokaa ja sotkea ym... olisko jollain vielä tallessa koko juttu illan piristykseksi?
t. just tällä hetkellä itse syömään opettelevan äiti
Kiinteäthän aloitetaan kasviksilla, liha tulee mukaan myöhemmin. Proteiinia sun pitää kyllä jostain saada lisäksi.
on makua ja sopiva annos 200g.
noita kun syö 3-4 päivässä niin laihtuu varmasti.
kcal yhdessä purkissa on n.160 kcal.
esim. sempperillä vai hippillä on kasvislasagne jne..
Nyt aloin innostumaan ihan kunnolla, mietin jo, pitäiskö perustaa pieni blogi johon laittaa vähän tuntemuksia ja ruokapäiväkirjaa :)
Selailin vauvanruokamerkkien nettisivuja ja tosi hyvinhän tuota valikoimaa on! Itse olen siis lapseton parikymppinen nainen, sillä ei ollut kauheasti tietoa.
Tuohon 160 kaloriin saisi kyllä mahtumaan jo aika satsin kunnon ruokaakin...
Nostan vanhaa ketjua. Lisää juttua aiheesta? Eikös tule kovin kalliiksi, jos pitää vetää yli 10 purkkia päivässä?
Ei tervettä miettikää nyt vähän. Tuollainen ruokavalio on muutaman kilon painaville vauvoille, ei aikusilie ihmisille. Ihmiset on aivan hukassa nykyään. Lisätkää liikuntaa, pienentäkää annoskokoja ja lisätkää aterioita, niin ettei nälän tunne pääse yllättämään. Joka päivälle tunti liikuntaa ja terveellinen ruokavalio, jossa hyviä rasvoja, vitamiineja, hyviä hiilareita ja proteiinia tarpeeksi (mielellään kasvisproteiinia; pavut, soija, parsakaali jne.). Mahdollisimman paljon puhdasta luomuruokaa, 3l sitruunavettä päivässä (aineenvaihdunta toimii)! Älkää "dietatko" vaan tähdätkää terveelliseen elämäntapaan! Vaihtakaa kahvi teehen ja vähentäkää suola ja sokeri minimiin. Herkut terveellisimpiin, kuten raakasuklaa ja vain yhteen päivään viikossa. Tsemppiä kaikille terveelliseen elämään :)
Nyt aloin innostumaan ihan kunnolla, mietin jo, pitäiskö perustaa pieni blogi johon laittaa vähän tuntemuksia ja ruokapäiväkirjaa :)
Selailin vauvanruokamerkkien nettisivuja ja tosi hyvinhän tuota valikoimaa on! Itse olen siis lapseton parikymppinen nainen, sillä ei ollut kauheasti tietoa.
Moikka mä olen myös alkanut ihan tänään tän dietin kokeilun. Itse syön myös lihaa mut tarkoitus ois alkaa ihan kasvisruokailijaksi kunhan tällä nyt kuukauden opettelen pientä annoskokoa.
Ite aion syödä yhden pikkupurkin tunnissa,valveila ollessani. 3 vihannes pikkupurkkia päivässä ja yhden ison 15kk-ruokapurkin päivässä. Muut n. 10 purnukkaa sitten hedelmäsoseina... laskin että koko määrästä tulee jotain 1100 kaloria eli mulle tulee muutosta ns. normi syöntiiin heti sen noin 900-1100 kaloria.. että on kumma jos en ala laihtua. Tietysti vitamiinit ja liikuntaa päälle.
tänään aloin kello 12.30 yöllä nyt on uponnut bona-purnukoita kaksi ruusunmarja-päärynä ja luumu..luumuun lisäsin tilkan rasvatonta maitoa se pehmensi pois kivasti sitä imelyyttä. Jos vielä puolituntia valvon niin otan seuraavan purkin käsitttelyyn. kohta nukkumaan.. mutta hei tuo bloki-idea on käynyt mullakin mielessä... varmasti meitäon muitakin jotka tätä vetää...Öitä.
Niin ja itse olen siis 28v. lapseton lievästi ylipainoinen mutta muuten terve nainen.
eli tuo ei aikuiselle ole oikeasti kuin pari sokerinpalaa. Kokeile jotakin muuta.
osta niitä 1-3-vuotiaille tarkoitettuja ruokia (karjalanpataa, perunasosetta, lasagnettea..) ne maistuvatkin jo hyviltä! Lisää ripaus yrttisuolaa.
Ja aina purkillisen lisäksi 50 -100 g raejuustoa oheen.
Kaloreita tulee vähäsen, maha tulee täyteen, ruoka on hyvää, ja proteiininsaantikin on kunnossa :)
Hedelmäsosetta voi sitten vetää aamu-, ilta-, ja/tai välipalaksi, rahkaan sekoitettuna.
Järkevää ja hyvää!