Tässäpä niminikkareille purtavaa! :)
Meillä kolme lasta, neljännen ristiäiset viikon päästä. Elias Aleksanteri, Venla Johanna ja Matias Oskari odottavat jo innolla pikkuveljen suurta juhlaa! :) Ja erityisesti sitä, että veljeä saisi jo sanoa oikealla nimellä, eikä aina vaan " vauvaksi" :)
Eli ideoita ja ehdotuksia kehiin, kiitos! ;)
Kommentit (17)
Topias Ilmari
Tuomas Kasperi
Hannes Artturi
Aleksis Valtteri
veikalle ::
Julius
Joonas
Karolus
Topias
Tiitus
Hannes
Aamos
Niklas
mitä tuumit ???
ja tuotteena ovat seuraavat täsmäehdotukset :
Lennart Klemetti
Julius Aleksanteri
Miikkael Verneri
eihan nyt sentään kahta Aleksanteria ollut perheeseen tarkoitus laittaa, jäi tuosta kun lainasin alkuperäistä viestiä!
Eli Julius Ruudolf
Justus
Linus
Ja jottei Venla jäisi aivan yksin a-loppuisen nimen kanssa:
Joona
Nooa
Niila
Julius Elmeri
Rasmus Verneri
Samu Artturi
Konsta Santeri
Lassi Jasperi
Kiitos ehdotuksista! Ihania nimiä ovatkin! ;)
Erityisesti tykkään juuri noista s-päätteisistä nimistä. Ja itse olen mieltynyt noihin ri-päätteisiin nimiin toisena nimenä.
Tuomas ei passaa sen takia, koska mieheni serkku on Tuomas (siis sama sukunimi kuin meillä). Hannes taas on veljeni lapsella. Samoin Paulus. Petrus on siskollani. Karolus on ehkä hieman " erikoinen" makuuni, samoin kuin Lennart. Lassi on veljelläni. Samu taas jotenkin " töksähtävä" mielestäni, siksi en siitä pidä.
Saapa nähdä mikä meidän pojan nimeksi tulee... Mies on melkoinen " vastarannan kiiski" ! ;) No, ehkä hyvä vaan, ettei äiti saa aina niitä nimiä mitä haluaa ;)
Nyt voipi olla, että on jo ehdotettukin, kun kobne reistaa enkä pysty tarkistamaan muiden vastauksia ;o)!
Itse laittaisin myös kuopuksellenne nimen, joka loppuu s-kirjaimeen niinkuin isommillakin pojilla..ja ehkäpä myös suosisin jotain pehmoista..tosin nyt ehdotuksissa särmikkäämpiäkin nimiä ;o):
Niilas
Joonas
Julius
Justus
Tiitus
Liinus
Rasmus
Nikolas
Miklas
2.nimeks kävis vaikkapa(jatkaisin täsäkin tuota ri-loppua):
Artturi
Verneri
Nestori
Valtteri
Santeri
Alvari
Petteri
Kasperi
Jesperi
Ilari
Ilmari
Iivari
Elmeri
Helmeri
Aulis Verneri
Kaius Vihtori
Tomas Helmeri
Tiitus Einari
Liinus Artturi
Jeremias Iivari
Rufus Nestori
Julius Sakari
Rasmus
Niklas
Sakkeus
Sakarias
parhaiten mielestäni sarjaanne sopisi (ei tosin paremmuusjärjestyksessä!!) mm. :
Topias
Aleksi
Ilmari
Jaakko
Eemeli
Akseli
Armas
Aatos
Hannes
Johannes
Lauri
Mikael
Samuel
Joonas
Jeremias
Joonatan
Ilari/Ilmari
Antton
Eemil
Joel
toisiksi nimiksi esim. :
Elmeri
Ilmari
Iivari
Eemeli
Ernesti
Aukusti
Akusti
Olavi
yhdistelmiä esim. :
Topias Ilmari
Jaakko Ilmari
Aksel(i) Väinämö
Armas Elmeri (veikeä nimi ;=)
Hannes Olavi
Lauri Leonald
Mikael Anttoni
Samuel Juhana
Joonas Ilari
Jeremias Aukusti
Johannes Benjami
Joona(tan) Akseli
Antton Ilmari
Joel Mikael
Aleksi Kristian
Eemeli Iisakki
Aatos Joeli
...
mitäs näistä tykkäät?
eli listaltani pois sitten Hannes ainakin...
jo ehdotettu Topias Artturi ois kiva!! Artturi kiva toinen nimi!!
mitäs tykkäät Pietarista toisena nimenä? entäs Jalmari?
muita vielä
esim. Armas Artturi/Ilmari/Jalmari/Pietari
Joonas Ilmari/Ilari/Pietari/JAlmari/Iivari
Johannes Artturi/Pietari/Viljami
Jeremias Ilmari/Elmeri/Pietari/Benjami
...
parhaiten siis sopis (jos -S-linjaa haluaa jatkaa) (näin äkkiseltään ajateltuna) mielestäni Topias, Jeremias, Johannes ja Joonas...
-NASU:
Kiitos ehdotuksista! Ihania nimiä ovatkin! ;)Erityisesti tykkään juuri noista s-päätteisistä nimistä. Ja itse olen mieltynyt noihin ri-päätteisiin nimiin toisena nimenä.
Onpas täällä paljon hyviä ehdotuksia :) En vaan osaa päättää mikä olisi sitten " se oikea" meidän poijaalle...
Aksel(i) on poissuljettu, koska lasten serkkupoika on Aksel. Armas kuulostaa hiukan vanhahtavalta, mutta ihan kiva nimi kuitenkin. Elmeri on IHANA nimi!! Laurikin on ihana, joskin vähän erilainen kuin meillä muut pojat... Mikael on lasten serkkupoika. Samuel on kans ihana, tosin yhdellä sukulaisella (aikas läheisellä) on se nimi jo. Joonas on kans kiva nimi. Jeremias on IHANA nimi, mutta ei passaa olla nyt liian pitkä nimi, koska sukunimi on jo piiitkä :) Aukusti on ihana kans, tosin se on veljeni lapsella... Johannes kans ihana, mut liian pitkä. Benjami ei oikein kuulosta kivalta mun korvaan - liian erikoinen jotenkin... Joona(tan) ei oo kiva nimi. Antton ihan ok. Joelista en tykkää ollenkaan. Eemeli ihana, aivan herttainen! :) Iisakki on mun papan nimi, mutta se on jo veljeni pojalla... Aatos on mun eno :)
Tässäpä tätä kommenttia sitten ;) Riittikö, äityli04?! ;)
Nasu
Topias Elmeri/Verneri/Valtteri?
Joonas Elmeri/Verneri/Valtteri/Eemeli?
Samuel Verneri/Valtteri?
Lauri Elmeri/Eemeli/Nestori?
Anton Elmeri/Eemeli?
Eemeli/Eemil Valtteri?
laitettiinpä lissää ehdotuksia kehiin :=)
selailin noita aikaisemmin ehdoteltuja niin
Aleksis
Julius
Justus
sopis tosi kivasti
varsinkin tuo Aleksis, ihanan vanhahtava kuin Elias ja Matiaskin...
Aleksis Elmeri/Verneri/Nestori/Eemeli
Topias
Tuomas
Luukas
Niklas